Direktlänk till inlägg 22 februari 2007

Snö, snö & snö & annat

Av Patricia - 22 februari 2007 08:52

Det måste vara svårt att gissa vad vi har för väder idag. :) Har du gissat på snö har du gissat rätt. Det snöar ganska mycket här och har gjort det under en del av natten misstänker jag. Dock hoppas jag att maken kan ta sig till jobbet utan större problem.Tanken var att maken skulle åkt med grannarna idag, men så blev det ju inte. Han var trött och vaknade alldeles för sent. Jag blev ganska irriterad på honom eftersom tanken var att jag skulle ha bilen idag för ovanlighetens skull. Men han fick ringa över till grannarna och meddela att han skulle köra själv idag. Sen somnade han om. Det gjorde inte jag! Fick ligga och lyssna på hans klockradio som är inställt på P3's Morgonpasset, som jag anser har blivit jättedåligt. Irritationen blev inte mindre precis.Långt om länge kom han upp och gjorde frukost. Vi hade inte hunnit äta länge förrän jag bad honom lugnt att sätta på radion. Han undrade varför och jag förklarade för honom att jag hör honom äta väldigt tydligt och det gör att det kryper i mig och att jag blir så frustrerad att jag skulle kunna strypa honom. (Är det någon mer än jag som misstänker PMS vid det här laget?)Jag berättade för honom att jag vill inte känna så och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Jag känner mig som en skurk när jag tar upp dessa saker. Han smaskar inte det minsta, men det låter väldigt i hans mun när han äter. Dumma, irriterande jag.Nu har maken åkt iväg till jobbet iallafall och det är lugnt och tyst hemma. Katterna ligger på lite olika ställen i huset och jag ska försöka underhålla elden maken tände i kakelugnen nu på morgonen.Igår kväll kom maken en bit på min hemsida. Tanken var från början att jag skulle lära mig att göra en hemsida, men den idén har vi avfärdat. Varför vet jag inte, men jag orkar inte vänta längre så det är väl lika bra att han fipplar med den så den blir klar. Jag har gjort ett förslag på en överskrift på hemsida och vi pratade struktur igår.Det som behövs sen är bilder och texter. Bilder har jag inte så många. Jag ska se idag om jag kan få ihop några bra med skitkameran. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Ska man marknadsföra sig och det man gör för att locka kunder är det ju rätt bra med bra bilder. Så håll tummarna.Om lite mer än en månad fyller min pappa år. Så jag måste fundera ut ett snyggt kort till honom.Jag hoppas det här blir en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards