Direktlänk till inlägg 23 februari 2007

PMS - lovely

Av Patricia - 23 februari 2007 10:02

Igår kväll satt jag och maken med min hemsida. Jag hade fixat till de bilder jag tagit och han tyckte de var fina. Han hade ett förslag till hur de kunde bli ännu finare och jag tyckte att det lät spännande. Men eftersom jag inte kan fotoprogrammen tillräckligt och han kan försökte han guida mig. PMSig som jag är, blev jag irriterad när han velade fram och tillbaka och jag tänkte att det hade varit bättre att han själv fixat bilderna. Då hade han kunnat visa mig när han visste hur man skulle göra så jag kunde lära mig då. Istället var det var världens gröt i huvudet på mig och jag var skitirriterad. Inte så bra kanske.Sen blev det inte bättre när jag skulle spara bilderna på servern så han kunde testa och se hur de blev på hemsidan. Jag frågade var jag skulle spara och när jag hade en annan bild, som inte var en ikon, frågade jag om jag skulle göra en egen mapp till dem. Jag fick svävande svar, blev irriterad, gjorde en sådan mapp och lade bilden där. Efter det påpekade maken något om att det var bättre att göra en mapp som hette så och så. Gissa om jag hade lust att strypa honom då.Jag tror fortfarande inte jag har riktig kläm på hur jag skulle göra med bilderna för att bli så som vi kom fram till. Det blev jättefint så det var en jättebra idé, men tillvägagångssättet var katastrof för mig. Hade han visat, hade jag kunnat skriva en lathund som jag hade kunnat följa idag.Pricken över i:et kom när han gick och lade sig och frågade när vi skulle stiga upp som idag (han skulle sätta klockan). PMS-djävulen kom fram igen och började påpeka (innan jag hann stoppa henne) att det spelade väl ingen roll eftersom han ändå snoozade och jag var vaken från första gången den satte igång, osv. Jag lyckades knuffa undan "henne" och sade lite lugnare (om det märktes) att han fick bestämma själv när han tyckte det var lagom.Vi somnade inte arga på varandra utan pratade lite.Jag älskar honom jättemycket. Jag önskar bara att han tänkte till ibland, speciellt när han vet att PMS är på besök [vare sig vi vill eller inte) och då kanske kunde göra saker lite smidigare. Och jag försöker mitt bästa för att vara så smidig jag bara kan också. Det är inte en persons uppgift att underlätta det här.Vik hädan PMSatan. Vik hädan!Jag vill ha en bra dag idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards