Direktlänk till inlägg 24 februari 2007

En lugn lördag än så länge

Av Patricia - 24 februari 2007 11:57

Idag sov vi till 9.20 när telefonen ringde. Det var grannarna som berättade att de ska åka iväg och kommer hem imorgon kväll. Vi ska vattna deras katter.Efter samtalet steg vi upp och åt en härlig frukost med nykokta ägg och ciabatta (frysta som värms i mikro i vårt fall), olika sorters pålägg, juice (ej färskpressad) och kaffe. Det var mycket gott. Radion var på och spelade "Ring så spelar vi" på P4, som hör lördagen till. Vi löste Melodikrysset också idag, för ovanlighetens skull. Det var lätt. Anders Elderman gjorde en liten blunder som kallade Lihkören för LIH-kören när de sjöng rövarsången. :) Ja den mannen *suckar*.Efter det att vi löst krysset tog jag ett vaaaarmt bad (40,5 grader) och läste lite. Hankatten låg i korgstolen och sov. Det var varmt och gott därinne och så gillar han att hålla mig sällskap när jag badar. Det var extra spännande idag när jag hällde upp vattnet tyckte han. Jag hade nämligen i lite blå badbomb och han stod och kollade över kanten väldigt fascinerat när den löstes upp. Supergullig.När maken kom in när jag duschade, hoppade hankatten ner och jamade järnet som om det var supersynd om honom. Det visade sig att han var jättesupermegakelig och världen höll på att gå under p g a detta. Det skulle man iallafall kunna tro när man lyssnade på hans olyckliga jamande. Maken fick således sätta sig på golvet och tokkela med hankatten.Nu blir det bodylotion då det kliar p g a att huden är jättetorr. Sen blir det fixning av hår och ansikte samt hitta bra kläder att ha på hockeyn. Min tanke är fortfarande att vi ska promenera en bit för att få lite motion idag.Efter hockeyn ska vi hem till en kompis för att se hans "nya" lägenhet och bara umgås. Sen blir det hemfärd.Jag känner mig gladare idag, men är lite orolig över att jag för tredje morgonen vaknar med dundrande huvudvärk. Jag vet dock varför jag haft huvudvärk. Imorse drömde jag t ex om att jag kämpade och spände mig för att jag åkte längdskidor i en tävling. Igår morse sprang jag och i förrgår simmade jag. Inte kul att vakna av att ha så fruktansvärt ont i huvudet och smärta som går ner i axlar och mellan skulderbladen. Tack o lov försvinner huvudvärken hyfsat fort (på någon timme), men nu vill jag inte ha den mer.Vad är det för fel på min kropp egentligen?

 
 
Ingen bild

Mamma

24 februari 2007 20:30

Du skriver att du simmar, löper och åker skidor. Inte visste jag att du drömmer om en idrottskarriär!!
Undras vad det blir inatt, slägga?:)

 
Ingen bild

FF

24 februari 2007 23:16

*garvar* Ja någonstans måste jag ju idrotta om jag inte kan göra det under dagarna. Men en karriär struntar jag nog i.
Jag hoppas jag kan få drömma att jag tävlar i att flyta eller något annat avkopplande istället.:)

 
Ingen bild

marie

26 februari 2007 11:46

Tänk dig in i hur du ligger på en luftmadrass i vattnet, när du somnar, så kanske....
Tänk hur solen gassar och du hör barn på stranden i närheten.

 
Ingen bild

FF

26 februari 2007 11:56

Det låter som en underbar dröm. Det hade jag gärna drömt om varje natt. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards