Alla inlägg den 2 februari 2007

Av Patricia - 2 februari 2007 08:19

Den här fredagen kan i teorin utvecklas på två olika sätt.Scenario 1:Rekryteraren ringer och säger att de beslutat att gå vidare med mig. Det innebär att jag ska på ytterligare intervju nästa vecka med facket och några till.(Det här kommer dock ej att hända).Scenario 2 (det mest troliga):Rekryteraren ringer och säger tyvärr.Då kommer jag efter det leta efter lämpliga tågbiljetter för att åka ner till mina föräldrar där jag då kommer tillbringa lite tid nästa vecka. Mamma och jag kommer att arbeta på en idé vi har. Jag kommer fortsätta att leta arbete och blogga. Jag ska dessutom hjälpa till att riva lite badrum. Det kan vara roligt att få avreagera sig lite där det är ok. :) Kommer dock att sakna katterna och maken jättemycket. Tur att dator och telefon finns. :)Mamma och pappa är fantastiska och kommer betala tågbiljetterna.Så nu försöker jag organisera och tänka på alla saker jag ska ha med mig till föräldrarna. :)

Av Patricia - 2 februari 2007 08:15

Tomte har nu:* en kropp* byxor* ben* skor* benvärmare (vet inte vad man ska kalla det)* jacka* luvaIdag ska jag fixa så att brättet på luvan sitter fast. Jackan som blev klar igår kväll ska träs på. Jag ska även fixa ansiktet på tomte så att han blir lite rosig och får ögon att se med. Sen ska jag packa ner honom i lämplig förpackning.Sen är det skägg som ska på. Luvan och renen ska nästlas fast. Sen ska det målas lite på luvan. Jag ska vara noga att se till att få med mig allt jag behöver.

Av Patricia - 2 februari 2007 07:57

Det var hemskt vad fort det blev morgon igen. Fast det kan bero på att vi somnade sent igår kväll.Tanken var att vi skulle spela in Eddie Izzards Circle igår och gå och lägga oss. Istället spelade vi in det, men tittade ändå på det. Och när maken sen skulle stänga av DVD-recordern visade det sig att den automatiskt valt en kanal som vi var säkra på att vi ställt in på en annan. Så nu har vi lärt oss en värdefull läxa till nästa torsdag när det är dags för nästa stå upp-komiker, nämligen Bill Bailey.När maken var på nedervåningen hörde han ett försiktigt kraffsande på altandörren. Han trodde att det var någon katt i grannskapet som ville något. Men så märkte han ganska snart att hankatten och minstingen var väldigt nyfikna. Katten på altanen småpep lite också om jag minns rätt. Maken tände och upptäckte att det (än en gång) var vår äldsta tjej som blivit utelåst (hon har blivit det en gång innan och var ute hela natten. Detta var dock mitt i sommaren). Hon fick komma in och sprang direkt för att äta och efter det var hon jättekelig. Hon hade nog varit ute ca 2 timmar. Det var verkligen tur att maken gick ner. Annars hade hon varit ute hela natten. Lilla pluttan. Tala om att jag hade dåligt samvete.Efter att ha skrattat en hel del och var fylld med dåligt samvete var jag lite uppe i varv och det tog ett tag innan jag somnade.Har dock sovit hyfsat bra inatt. Jag har inte haft några konstiga drömmar.Jag vaknade ganska bra idag, redan kl 06.30 när klockan ringde. Lilla pluttan kom upp i sängen och gosade i mitt täcke och var jättekelig. Minstingen låg i trappan och rusade in på toaletten när jag gick ditåt. Maken hade svårt att vakna, vilket inte heller var ovanligt. :)Frukost har intagits.Maken är på väg till jobbet.Pluttan ligger i min säng.Hankatten ligger och sover i badrummet tror jag.Minstingen är här på bordet.Jag är i pysselrummet.Idag är det fredag.Det är molnigt och ca +3 grader.Det blåser lite och vi håller oss inomhus.

Ovido - Quiz & Flashcards