Alla inlägg den 14 februari 2007

Av Patricia - 14 februari 2007 14:34

Idag fick jag brev att vårt billån på den första bilreparationen i höstas är avbetald. Jag ringde Mastercardföretaget för att säga upp kortet. Hon förstod inte varför jag ville göra det när jag hade bonus och jag förklade att jag bara ville. Jag uppskattade dessutom inte att jag så fort jag fått kortet skulle betala 150:- för det i årsavgift.Så nu är det avslutat och jag kan klippa kortet. Jag gillar inte kreditkort och vi hade inte skaffat det om reparationen inte varit så dyr. En reparation som ändå inte höll. Så befriande det känns. :)Nu ska det drickas te.

Av Patricia - 14 februari 2007 14:14

Jag är otroligt seg idag.Jag har fått i mig lunch, myst lite mer pluttan och eldar i kakelugnen. Det snöar och jag känner mig seg.Jag har skickat lite vykort idag och jag har gjort ett mitt första kort i PSP och lagt upp här. Jag blev ganska nöjd, även om det är enkelt. Jag kommer att lära mig undan för undan.Jag har satt igång DVD'n. Maken spelade in Världarnas krig till mig förra veckan. Jag ska göra lite te för jag fryser. Sen ska jag sätta mig och se filmen ordentligt.

Av Patricia - 14 februari 2007 14:13

Jag har gjort ett litet kort i PSP med en liten hälsning till alla de som läser min blogg.

Av Patricia - 14 februari 2007 11:45

Imorse vaknade jag av makens klocka. Samma klocka vaknade så småningom även han av. Det snoozades till kl 7 när maken äntligen steg upp. Själv var jag så trött att jag inte orkade stiga upp, fastän jag var lite hungrig.Maken kom upp till mig efter ett tag för att pussa mig hejdå. En stund efter det att han åkt somnade jag om. Hankatten och minstingen kom och lade sig hos mig och jag låg och klappade dem en stund.Jag kände inte för att stiga upp, utan tog istället min bok och låg och läste en stund. Men till sist var jag tvungen att stiga upp. Då var klockan ca 10.30Sen dess har jag stoppat i tvätt och dammsugit nedervåningen. Det var verkligen inte kul, men det behövdes verkligen. Samtliga katter var ute medan jag gjorde detta så jag skyndade mig på. Det är ca 0 grader och stundvis snöar det.Maken hade hittat ett jobb som jag, efter mycket krånglande med rekryteringsföretagets omständiga och urkorkade hemsida, lyckades söka. Varför ska de krångla till det så fantastiskt för oss som ska söka jobben? Är det någon form av intelligenstest för att se om man lyckas eller inte?Fick ett fint elektroniskt alla hjärtansdag-kort av mamma. Tack. :)Strax ska jag fixa lunch till mig. Efter det ska jag göra ett eget alla hjärtansdag-kort och maila.Eftermiddagen sen kommer att bestå i att göra fint i huset, göra mig själv fin och förbereda middagen. Vi beslöt att stanna hemma ikväll, titta på film och äta middag i lugn och ro.Usch, jag tycker inte om att jag känner mig jätteirriterad. Jag hoppas det bara beror på att jag inte ätit än och att det blir bättre efter lunchen. Så här vill jag verkligen inte känna idag av alla dagar. Jag vill ju vara kåt, glad och tacksam, precis som Peter Dalle tycker att en kvinna ska vara i ”Ogifta par” :)

Ovido - Quiz & Flashcards