Alla inlägg den 27 februari 2007

Av Patricia - 27 februari 2007 11:08

När vi gick och lade oss igår läste jag några sidor till i "Att välja glädje".Här kommer skörden av saker vi ska tänka på:* Jag strålar ut helt olika attityder beroende på mina tankar.* Jag är inte ensam om effekten av mina tankar.* Jag har ansvar för varje tanke jag tänker om en annan människa.* Mina tankar och min attityd är skapande.* Jag kan ändra alla tankar jag har om ett barn, en elev, en kund, en medarbetare, min partner...* Det är på tankens nivå all förändring startar.* I varje möte med en annan människa kan jag få reda på något om mig själv.* Mina tankar om andra människor är meddelanden till mig - om mig själv.* I varje möte med en annan människa kan jag få reda på något om mig själv.* Varje tanke jag har om en annan människa skapar antingen glädje, harmoni och balans inom mig själv - lycka - eller någon form av störning, irritation och avstånd - olycka.* Kan lycka vara ett val?* Mina möjligheter att känna frid, glädje och lycka är ett val som jag kan påverka* Det är mina tankar om det som händer mig som bestämmer mina känslor.* Ändrar jag tanke ändras min känsla.Det är kanske svårt att förstå när jag bara tagit de fetstilade meningarna ut boken, men det är mest minnesanteckningar till mig och maken. Men jag skulle bli glad om kanske någon mening skulle hjälpa någon annan också. :)

Av Patricia - 27 februari 2007 10:32

Jag ringde till bemanningsföretaget för en stund sen, men hon var ute och kommer tillbaka någon gång efter lunch. *suckar*Men jag ska ringa henne sen och tänka positiva tankar så länge. :)

Ovido - Quiz & Flashcards