Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Patricia - 1 maj 2007 22:39

Har ni sett den senaste reklamen från Liseberg om deras nya attraktion?

Fruktansvärd i mitt tycke. Det ilar i min mage och jag känner sjösjuka när jag ser den på tv. 

När jag var liten fixade jag inte karuseller.

När jag blev tillsammans med maken för 10 år sen hade vi några år så att vi var ett gäng som varje sommar åkte till Gbg och Liseberg. Då åkte jag i stort sett allt. Mycket var jätteläskigt, men jag åkte.

Nu fixar jag det inte längre. Jag har blivit alldeles för feg och fixar det inte.

Är det feghet, vishet eller bara ålderdom?

Vem vet. Kanske en kombination. :) 

Av Patricia - 1 maj 2007 16:21

Maken har varit så söt idag. Han tog även initiativet till att laga middag, men var lite osäker på hur han skulle göra.

Det blev fullkornspasta (snäckor), creme bonjour (grön och gul), kallrökt lax och crabsticks. Till detta serverades grönsallad med tomater och gurka. :)

 

Jag brukar göra så här:

* Ta fram crabsticks, ta bort plasthöljet och hacka upp i tärningar

* Tärna laxen i lagom stora bitar 

* Häll i pasta i kokande vatten och låt det koka. 

* Häll i såserna i en kastrull och värm upp (inte för hög värme)

*  I med crabsticksen och rör runt

*  Häll i laxen efter en stund (framför allt om crabsticksen hälldes i frusna)

* Låt det värmas upp och bli varmt.

 

Lätt att göra, väldigt gott att äta. :) 

Mat
Av Patricia - 1 maj 2007 13:47

Får inget gjort idag. Bara ligger i soffan och vilar, läser och slumrar. Har lite ont i magen emellanåt, men har värme på den emellanåt vilket hjälper. Just nu ligger vetekudden dock och värmer vänster del av nacken och nerför vänster axel som jag är ganska stel i.

 

Maken är jättegullig och diskar, torktumlar och lite annat. Jag försöker att inte ha dåligt samvete, men har det lite ändå. Men jag orkar verkligen inte göra något och maken tycker att min kropp är fullt sysselsatt med att försöka få äggen att växa.

 

Minstingen är ute i trädgården, pluttan ligger i makens knä och är kelig och hankatten gnäller vid altandörren. Han är rastlös idag, lille bubben. Inte lätt.

 

På tv'n är det VH1 och hits från 80- och 90-talet. :)

Av Patricia - 1 maj 2007 10:30

Igår kväll var jag jätterastlös och blev mer och mer ledsen. Dels var det hormoner, men även en liten uppgivenhet att vi inte gjorde ett smack på valborg. Vi åkte inte ens och tittade på något bål eller så.

 

Maken frågade mig till sist vad det var och jag försökte väl uttrycka vad det var som var fel. Strax därpå reste han sig upp och lämnade vardagsrummet. Några minuter senare kom han och hämtade mig. Han tog med mig upp i sovrummet (ingen fara, läs vidare). Han tände lite ljus och han hade tagit fram massagekräm.

 

Jag ombads att klä av mig helt och lägga mig på sängen. Jag gjorde som han sa och sen fick jag helkroppsmassage. Det var mycket spänningar som släppte, för jag började gråta. Det var inte gråt av sorg eller uppgivenhet, utan bara tårar som behövde komma ut - spänningstårar. Det var skönt att få ur dem. Att få massage var precis vad jag behövde samt att maken tog initiativet att ge mig något sådant.

 

Tack bajbi. Btw, jag är lite stel i axlarna idag. ;) 

Av Patricia - 1 maj 2007 10:25

Vaknade imorse av att jag är öm i nedre delen av magen. Rejält öm. Dock inte så öm som jag vet att jag kommer att bli, men tillräckligt för att bli klarvaken. Det blev lite bättre sen jag varit uppe och gått på toan. Hankatten gjorde sitt bästa att inte få mig att somna om heller så det var bara att ta boken och ligga och läsa.

 

Idag är jag väldigt glad över att många av mina kläder fortfarande är stora och sitter lite löst. Vill inte ha något som spänner över äggstockarna.

 

På tal om kläder har jag rotat fram lite färgglada linnen som som tvättas. Köpte i somras ett gult, ett rosa och ett turkost på Gina Tricot som jag gillar. Så idag blir det nog några maskiner tvätt.

 

Solen skiner oh det verkar inte blåsa mycket. Dock är det en del moln, men förhoppningsvis försvinner de. Förhoppningsvis gör rosenrabatten likaså idag. :)

Ovido - Quiz & Flashcards