Alla inlägg den 20 maj 2007

Av Patricia - 20 maj 2007 20:06

Vi har varit ute och gått lilla rundan på 4,2 km. Vi hade överraskande bra fart. Lite för snabbt för att kunna njuta. När vi kom tillbaka planterade vi plantorna vi fick av svärmor.

 

 

Så nu är vi helt slut båda två. Tanken var att maken skulle gjort pannkakor, men det orkar han nog inte och jag förstår honom. Fråga är bara vad vi ska äta till lunch imorgon.

 

 

Det blir nog en tidig kväll ikväll. Jag längtar efter min säng. men innan dess ska jag se till att få i mig rejält med vätska och sen måste katterna komma in igen.

Av Patricia - 20 maj 2007 16:56

I helgen var vi hos svärföräldrarna i Göteborg. Vi åkte i fredags eftermiddags och kom hem nu i eftermiddag.

 

 

När vi kom dit blev vi erbjudna vin och jag svarade "inte för mig". Svärmor fattade misstankar direkt. Så ganska snart berättade vi hur vi ligger till och att vi testar på torsdag. De blev glada, vilket kändes skönt.

 

 

Även svågern med fru fick reda på det igår. De blev också glada önskade oss lycka till, fast med kommentaren att även om det är ett positivt gravtest så kan det vara att embryot inte utvecklar sig (för det var vad som hände dem). Tack för den tänkte jag. Och hade de känt mig ordentligt hade de vetat att jag knappt vågar hoppas och tro att det här går vägen. Jag känner mig nämligen inte "tillräckligt" gravid. Jag är ganska öm i brösten ganska ofta under dagarna, är väldigt trött, har fler och större humörsvängningar samt känner av lite i magen då och då. Så jag vågar verkligen inte tro denna gång att skrutt*en hittat någonstans bra att bo i min mage.

 

 

Helgen har varit trevlig i helhet. Maken har hjälpt sin far att snickra på en trappa upp till några rabatter. Jag och svärmor var i en second hand-affär och fyndade. Det var jättetrevligt. Bl a hittade jag ett uppläggningsfat och en stor skål i samma serie som mina favoritmuggar som jag fått av mina föräldrar. Stora och fina båda två och 125:- för båda. :) Jag var oerhört nöjd. Och felfria var de också.

 

 

Vi har ätit underbart gott, haft jättetrevligt och vädret har varit jättefint.

Men lika skönt som det var att komma hemifrån var det att komma hem igen. I fredags var det en jobbig bilfärd. Då var hela jag upp och ner. Jag grät för att jag saknade katterna. Jag grät när maken berättade om ett naturprogram som lät så olyckligt så. Igår kväll var jag lite irriterad samtidigt som jag var trött. Så vid 23-tiden orkade jag inte vara uppe längre så då gick jag och lade mig.

 

 

Jag har haft konstiga och jobbiga drömmar båda nätterna tyvärr. Min träningsvärk i i vänster skulderblad har gjort mig påmind, framför allt på nätterna, så maken har fått smörja in mig med tigerbalsam.

Svärföräldrarna hade gjort jättefint i vårt lilla rum. Numera är sängarna ihop som en dubbelsäng, vilket är mycket trevligare. Dessutom hade de införskaffat två lite tjockare madrasser så sängarna var betydligt mjukare nu. Både jag och maken tyckte de var skönare. 

 

 

Jag trodde det skulle bli jobbigare att se svågerns frus mage än vad det var. Hon är väl kring v 20 skulle jag tro. Men det gick fint. Det som retade gallfeber på mig var en del saker dock. T ex att hon nu fått för sig att hon vill ha tre barn men då måste hon ha barn nr 3 ganska snart. Hon är 37 och svågern blir ju 40. Och jag förstår inte hur hon tänker när de väldigt ofta lämnar bort sin son till farmor och farfar. Hon lever i en konstig fantasivärld anser jag.

När hon senare på kvällen föreslog att de skulle flytta till Malaysia för att hon i så fall skulle få en ny tjänst, hade jag svårt att vara tyst, men lyckades. Hur skulle de lyckas med två, kanske t o m tre utan hjälp från någon då? Då hade de varit helt på egen hand, vilket jag slår vad om att de absolut inte skulle klara av. 

Lillkillen var lagom jobbig. Han kunde inte tala normalt nästan på hela tiden utan skrek ut vad han ville säga. Han ville vara i centrum hela tiden och fick vara det också ganska mycket. Och kommentarer som de andra log och småskrattade åt uppfattade jag bara som smått oförskämda. Min son hade inte fått bete sig så som han får. Så är det bara.

 

 

Nu har vi ätit middag och snart ska vi ut och plantera tre plantor vi fått av svärmor. vi ska bara se var vi ska planera dem. :) Sen ska det bli en promenad idag. De tär ju fint väder och jag behöver komma igång igen. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards