Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Patricia - 6 maj 2007 21:45

Jag klarade inte av att blanda Pregnylsprutan. Man ska ha två ampuller med pulver och en med vätska. Dessa ska blandas för att sedan injiceras. Maken fick göra detta.

 

Själv gick jag och hämtade en liten handduk, som jag blötte, klädde av mig, lade mig på sängen och tvättade magen med tvättlapp.

 

Strax kom maken upp och talade lugnande med mig. jag lade över handduken över pannan och ögonen och sen körde han igång. Jag beundrar honom för att han är så duktig. Visst spände det lite, men det gick ändå mycket bättre än jag trodde det skulle göra.

 

Så nu är det bara att vänta till tisdag. Sista sprayningen är avklarad. Det enda jag ska komma ihåg är att ta Panodil imorgon kväll när jag går och lägger mig.

 

Jag är sååååå glad att detta är gjort nu. Känner att det fortfarande hettar lite i ansiktet efter min nervositet, så jag fortsätter att badda mig lite till med handduken.

 

Snart är det läggdags. Ska ju åka 7 mil till mina elever imorgon och ska lämna av maken på vägen. 

IVF
Av Patricia - 6 maj 2007 14:03

Bara en sprayning kvar efter en miljon. :)

 

YEAY! :) 

IVF
Av Patricia - 6 maj 2007 13:49

Det är underbart väder idag. Det är soligt och det är tur att det fläktar. Annars hade det varit som en bastu. :)

 

Har solat lite. Jag tror jag börjar få lite färg. :)

När jag låg där såg jag alla maskrosor på gräsmattan. Funderade på att ta en plastpåse och plocka dem, men den idén försvann tack o lov ganska snabbt igen. :)

 

Nu är jag inne och svalkar mig och tittar på finalen i "Remote madness" på Discovery Science. :)

Av Patricia - 6 maj 2007 12:08

När vi skulle äta frukost idag var jag jättehungrig! Verkligen hungrig. Vi värmde ciabatta och jag tänkte slå på stort idag genom att äta två. I vanliga fall orkar jag bara en, men idag var jag säker på att jag skulle orka.

 

Men naturligtvis var jag proppmätt efter en. Så den andra får jag äta senare.

 

Jag är glad att jag fortfarande har aptit, men orkar inte så mycket mat. Det är ju bra, för då kanske jag inte går upp i vikt. Men jag blir proppmätt och så pang på, vilket inte är vidare kul. Men jag klagar inte. :) 

Av Patricia - 6 maj 2007 09:40

Känner mig lite mindre rörlig idag nu på morgonen. Det stramar lite i magen, vilket är ett bra tecken på många äggblåsor.


Jag passade på att kolla mitt blodsocker nu också. Jag har inte gjort det på jättelänge och ska ju hålla koll på det eftersom vi har diabetes i släkten. Men det var på ett jättebra värde på 4,5. Så jag är jättenöjd. Allt under 6.0 är normalt. Så det var ju en glad överraskning.


Nu har jag bara två sprayningar kvar. Den sista ska jag ta 1 ½ timme tidigare än normalt, så jag kom ihåg igår kväll att ställa om mobilen. Den ska tas en timme före Pregnylen, som jag bävar lite för. Men jag vet att det kommer att gå bra. Jag får ha något som distraherar mig från när maken ger mig sprutan.


Jag tänkte igår att det ska bli så jätteskönt att slippa spraya, framför allt kl 6 på morgonen, eftersom jag inte stiger upp den tiden längre. Men sen kom jag på att Proggisarna ska ju tas på morgonen. dock kommer jag inte ihåg vilka tider, men det lär vi få reda på, på torsdag.


I min drömvärld ser framtiden ut så här:


* Vi får ut minst 13 ägg

* 3 blir befruktade och har toppkvalitet varav två fryses in och ett sätts in i mig.

* jag blir gravid

* jag får jobbet med provanställning

* jag lyckas klara hela graviditeten

* jag får jobbet efter provanställning trots graviditet

* vi får ett friskt litet barn i jan/feb 2008


Vi får väl se hur många av de punkterna som går i uppfyllelse.

Jag hoppas naturligtvis på alla, men är samtidigt realistisk.

IVF

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards