Alla inlägg den 3 maj 2007

Av Patricia - 3 maj 2007 15:35

Jaha. Då har RMC ringt. De ringde när jag låg och vilade så jag var väldigt groggy när de ringde. Jag hoppas kunna sammanfatta bra här:


* tors, fre & lör: ska jag ta 150 enh Puregon + spray 3 ggr i ena näsborren (precis som tidigare


* söndag: ingen puregonspruta, 3 sprayningar kl 6, 14 & 20.30 Pregnylspruta kl 21.30


* måndag: vilodag - ingen spray, inga sprutor. Panodil på kvällen.


* tisdag: Äggplockning (ÄP). Vara där kl 7.30, med allt vad det innebär.


Jag hade önskat att ÄP var redan på måndagen fall i fall att jag får jobbet. Men det är inte mycket att göra något åt. Det är inte min största oro. Jag är lite orolig att mitt Puregon inte ska räcka och en ny förpackning kostar 2400:-, eftersom högkostnadskortet gått ut igår. :( Jag ska ha till tre sprutor till och jag tror att det kan räcka preciiiiiiiiiiiis. Men kul känns det inte. Jag hatar att vara orolig. Har kvar lite från i höstas som legat i kylen hela tiden, men vet inte om man kan/får använda det fortfarande även om B.F-datum är bra. De har ju blivit "öppnade" och använda ju. Nåja, på ett eller annat sätt ordnar det sig.

IVF
Av Patricia - 3 maj 2007 12:03

När jag kom in i pysselrummet innan rusade minstingen fram till garderoberna. Där låg en sedan länge död humla jag fortfarande inte slängt. Hon fick fram den och smaskade glatt i sig den.

 

Det lär som om hon åt ett kexchoklad. Jummy. :) 

 

När hon ätit upp, slickade hon sig belåtet om munnen och tittade så nöjt på mig. Lilla tötnosen. *ler lyckligt* 

Av Patricia - 3 maj 2007 12:01

Så där ja. Då har jag fått lite gjort iallafall idag.

 

* Plockat undan kläder och lakan och fått in det i garderoberna.

* Sökt två jobb

* Tagit fram ett kort som ska skickas till svärmor när hon fyller år nästa vecka

* Plockat undan lite på skrivbordet och runtomkring i pysselrummet

 

Känner att jag börjar bli hungrig. Fick bara i mig 2 knäckebröd imorse till frukost. Kanske dags att äta lite lunch. :) 

Av Patricia - 3 maj 2007 10:59

Då var vi iväg idag igen för ett nytt blodprov och UL på RMC.

8.30 hade vi fått som tid idag. Oj. Lite sovmorgon. Det var skitsvårt att komma upp kl 7 dock. Båda var helt utslagna och jag hade bara lust att somna om. Men det var bara att masa sig upp och försöka få i sig lite frukost.

 

Förutom att det kränger och är stundom ömt i magen har illamåendet börjat infinna sig så smått. Därför åkte akupressurbanden fram idag som maken tidigare införskaffat efter begäran från mig. Fruktansvärda limegröna med gula och oranga trianglar. Nåja, på åkte de och jag började må lite bättre.

 

Kom till mitt stora förtret på i bilen in att mitt högkostnadskort för medicin gick ut igår. Jag hoppas inte Progesteronvagitorierna kostar mycket :(

 

Väl på sjukhuset kom jag in ganska fort för provtagning. Det gjorde lite ont, men gick förvånansvärt bra dag. Sköterskorna börjar känna igen mig och vet att jag tycker det är obehagligt så vi försöker prata om något annat. Idag blev det om akupressurbanden. Sköterskorna trodde inte det skulle vara några problem att få byta mina mot deras.

 

När blodet var taget fick vi sitta ut i väntrummet igen. Vi fick vänta en bra stund idag, men det kändes lite bättre eftersom jag inte kände stressen att ha ett arbete jag skulle stressa tillbaka till. 

Efter ca 40 min kom vi äntligen in och läkaren frågade hur jag mådde. Jag är öm, svarade jag. Bra!, svarade läkaren och log. De tyckte också att jag hade annorlunda pressband. :)

Av med kläderna och ligga på britsen.

Mätning av  äggblåsor.

På med kläderna.

Få lapp och nålar till och om Pregnylen. 

In i ett annat rum för att få lite uppfriskning av minnet hur vi ska blanda och ge Pregnylsprutan (sista innan äggutplock). Väl där bytte vi band och jag fick vanliga, enfärgade gråblå band istället. Mycket bättre. Dessa kan jag smycka om jag vill. :) Och sköterskan var övertygad om att en annan sköterska skulle bli överlycklig av att få mina färgglada. :)

Jag passade även på att fråga om problemet om att ta proggisar mitt på dagen om jag nu får jobbet. Man ska ju ta dessa proggisar vaginalt och ligga ner 20-30 minuter 3 gånger om dagen. Men jobbar man är det mer eller mindre omöjligt. Då fick vi reda på att de gjort studier att man utan problem kan ta det som ett stolpiller en gång varje dag då det tas upp lika bra där. Dock ska man inte ta mer än en gång i ändtarmen varje dag utan det är viktigt att ta vaginalt de andra gångerna.

Jag antar att ni förstår att jag blev väldigt lättad över detta besked då detta faktiskt oroat mig en del. 

 

Sen fick vi bege oss därifrån. I eftermiddag får vi besked om klockslag och de sista ordinationerna. Jag hoppas på äggutplock på måndag. :)

 

Det börjar närma sig. :) 

IVF
Ovido - Quiz & Flashcards