Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Patricia - 15 maj 2007 18:59

Idag hade kompisen, som skulle hålla utkik efter jobb till mig, kontaktat maken att företaget är på jakt nu efter att anställa.

 

 

Och ikväll sitter jag och maken och filar på mitt CV och personliga brev. Uppdaterar och kompletterar. 

 

 

Varför detta undrar du säkert? Jag har ju precis börjat jobba.

Jo, för att det faktiskt inte är säkert att jag får fast anställning här, och kan jag få det på ett företag direkt eller få provanställning känns det lite tryggare än att jobba så här. Arb.kamraten som hjälpt mig idag berättade att när ett företag där rekryteringsföretagets konsulter jobbade, plötsligt beslöt sig för att säga upp dem, gjorde rekryteringsföretaget likaså. Men sen ändrade sig företaget och även då rekryteringsföretaget.  Så jag känner mig beydligt mindre säker nu än innan.

Och företaget där kompisen jobbar  verkar vara en väldigt bra arbetsplats.

 

 

Så imorgon bitti vill kompisen lägga mitt CV och personliga brev på chefens skrivbord. Jag har en månads uppsägningstid, vilket inte är så farlig, så får vi bara till en snabb intervju och de gillar mig så kommer jag att säga upp mig så fort vi skrivit papper i så fall.

 

 

Men vi får se hur det går. De kanske inte alls tycker att jag är tillräckligt bra eller lämplig, även om jag tror att de varkligen lyssnar på kompisen.

 

 

Så lite spännande är det. Jag har ju hellre fast lön och får betalt klämdagar, än är timanställd. Men blir det inget där fortsätter jag ju där jag är nu. För jag tror att jag kan trivas här med. Men det handlar ju mycket om trygghet och ekonomi.

Av Patricia - 15 maj 2007 16:42

Idag har varit fullt upp. Min närmsta arb.kamrat är jättetrevlig och hon har tagit väl hand om mig. Hon har försökt förklara för mig hur våra arbetsuppgifter funkar och visat mig flera program. Jag har t o m fått ta ganska stort ansvar, redan idag på förmiddagen. Det gick galant och hon var jätteimponerad, vilket känns jätteskönt.



Nu i eftermiddag den sista stunden har jag försökt renskriva mina anteckningar från idag. De flesta förstår jag, men inte alla. :) Men det är väl så det ska vara. Det har varit ganska högt tempo idag, trots att mailen och ett av programmen strulat ganska bra (vilket varit smått irriterande).



Snart ska jag sluta för dagen och bege mig mot maken coh vår bil så att vi kan åka hem. Det behövs känner jag.



På det hela taget är jag väldigt nöjd med min första arbetsdag. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards