Alla inlägg den 2 maj 2007

Av Patricia - 2 maj 2007 20:03

Har tagit dagens spruta, nr 9 totalt.

Det gjorde inte ont att få in pennan, som det gjorde igår. men tyvärr läckte jag även lite idag samt att det blödde lite. Jag hoppas inte att det är väldigt avgörande det som läcker. Det handlar inte om mängder.

 

Det blir nog bra. Nu har jag legat här en stund. Nu ska jag fortsätta fika. :) 

IVF
Av Patricia - 2 maj 2007 17:24

Det har varit kanonväder här i eftermiddag! Varmt och härligt så jag kunnat sola lite. Underbart. :) Har varit försiktig med solandet. Har nog inte fått mycket färg alls, men blivit härligt varm iallafall. :)

Av Patricia - 2 maj 2007 13:04

Jag är duktig på en sak (ok flera men tänkte skryta om denna).

Jag är fenomenal på att slå ihjäl fluor. Med flugsmälla, med gaffeln, kniven, handen, allt som jag hittar och kan använda. Och det är sällan jag missar. Dessutom kan jag smälla dem oavsett vilken hand jag håller vapnet i. :)

Skönt att kunna det. Det kommer ju in en hel del flugor nu tyvärr.

Av Patricia - 2 maj 2007 12:16

Rekryteringskillen ringde. VD'n hade ringt från bilen till honom.


Killen provjobbar resten av veckan och halva nästa. Då har vi fått lika mycket tid båda två att prova på. Jag var absolut inte ute ur leken.


Först kändes det jobbigt, men nu ser jag det positiva i det. Förhoppningsvis blir det äggplock på måndag och insättning på onsdag. Har jag inte hört något behöver jag heller inte be om ledigt utan kan fixa detta i lugn och ro, vilket är jätteskönt.


Så det är bara att avvakta och se.

Av Patricia - 2 maj 2007 11:47

Rekryteringsföretaget ringde nyss. Han undrade om jag fått något besked. Jag fick svara som det var att jag inte hört ett ljud.

Han ringde mig 1 minut senare och fick besked att VD'n återkommer imorgon med besked. Det var tydligen killen som testjobbar som svarade.

Rekryteringsföretagskillen berättade att de fortfarande är intresserade av mig, vilket känns jättebra. Jag berättade att jag faktiskt inte orkat leta och söka jobb än, men ska ta tag i det. men skönt att veta att de fortfarande gillar mig. :) 

Så fortsätt håll tummarna. Vill de ha den bästa för jobbet så väljer de mig. Annars är de fullkomligt korkade och då lider jag med personalen där. 

Av Patricia - 2 maj 2007 09:25

Så där ja. Nu funkar larm och telefon igen. Trevligt. :)

Larmkillen var väldigt fundersam över hur det kunnat bli som det blivit, även om han trodde det var åskan. Dock behövde han inte byta något, utan behövde bara pilla bort en diod. Betydligt billigare än att byta ut något stort och dyrt. Så förhoppningsvis blir detta inte alltför dyrt. :/

Som vanligt pratade vi om våra katter. Larmkillen älskar katter och tycker våra är sååå fina varje gång han kommer hit (3:e gången idag på totalt 2 år). Han vill så gärna ha katt, men hans fru vill inte. Så när han kommer hit passar han på att klappa hankatten och minstingen så mycket han kan och hinner. :)

 

Av Patricia - 2 maj 2007 08:41

Hur blir det idag?

Kommer jag att få besked?

Kommer beskedet att vara positivt eller negativt?

 

Ingen vet hur det blir mer än ledningen.

Jag hoppas ju på ett positivt besked (för mig) och på ett besked idag. Men tvivlar på att jag kommer att få något av det.

Lite jobbigt är det idag. Det erkänner jag. Men det är inte mycket jag kan göra något åt.

 

Idag kommer en larmkille hit för att kolla och antagligen byta något i larmdosan till huset. Tydligen slog åskan ner för någon vecka sen och slog ut larmet, trots åskskydd på larmet. :( Vad är det för mening att ha det då om det inte hjälper? Men skönt att få det lagat iallafall, även om det kommer att svida fint i plånboken. :( 

Ovido - Quiz & Flashcards