Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Patricia - 2 juni 2007 18:01

Eftersom grannfrun (så gammalt det låter) får ut sin universitetsexamen idag har jag nu pysslat ihop ett kort till henne. När maken sen kommer hem ska han få gå ut och skära till ett fång rabarber. Jag hoppas han kom ihåg att köpa någon form av spännande sprit som hon också ska få, så ska vi gå över till dem sen och gratulera henne. :)

 

 

Tyvärr kommer maken ca 25 minuter senare till stan. Busschauffören på flygplatsen var ny och trodde övertygande att han inte skulle köra förrän 18.30, istället för 17.25 Men efer en utskällning från sin chef började han köra maken med kollegor ca 17.40 Så snart ska jag bege mig till stan för att hämta honom. Misstänker att jag säkert kommer att få köra någon omväg för att köra någon mer hem också.  



Sooooooooooooooooooooon! :) 

Av Patricia - 2 juni 2007 15:59

Maken ringde precis. De har landat och väntar nu på bagaget. Han visste inte när bussen går från flygplatsen till stan, men han trodde att de håller tidsschemat.

Snart får jag krama och pussa på honom. :)

Hmmmm...kanske borde ställa mig i duschen snart. Så här kan jag ju inte se ut. Då kanske han vänder och åker igen. Näääääääääääääääääääää. ;)

Av Patricia - 2 juni 2007 13:45

Försökte sola lite, men det var för varmt och jag blev rastlös jättefort. Så det var bara att glömma. Försökte gå runt lite i trädgården istället, men blev bara deppig över hur den ser ut.

 

 

* Gräsmattan behöver klippas! (maken har lovat att göra det imorgon)

* Rosenrabatten behöver grävas upp helt (inkl allt ogräs)

* Plattorna behöver lyftas, tvättas av och grus behöver läggas under innan man kan lägga tillbaka dem.

* Det växer jättemycket ogräs mellan plattorna som måste bort!

* Kantklipparen måste användas på väldigt många ställen

* Häcken måste klippas och göras fin

* Rabarberna behöver börja plockas

* Altanen behöver torkas av helt igen för allt jävla pollen som drällt in och gjort altanen ful igen. :(

 

 

Grejen är den att jag har noll ork att göra något av det. Samtidigt kan jag känna lite att maken gott kan ta och göra det mesta eftersom det är jag som brukar göra det mesta där (känns det som iallafall).

 

 

Vet att jag låter riktigt pessimistisk nu, men det är inte kul när trädgården ser ut som "kom och hjälp mig". 

Av Patricia - 2 juni 2007 11:47

kl 8 vaknade jag imorse. Trodde jag skulle kunna sova längre, med tanke på att maken ringde och väckte mig kl 1 inatt och det tog mig en timme att somna om igen.

 

 

Men trots att jag var klarvaken låg jag kvar i sängen tills för 20 min sen. Jag har tittat på tv och myst med katterna. Det var skönt att bara ligga i sängen och bara vara.

 

 

Har plockat undan lite och satt igång diskmaskinen. Katterna springer in och ut. De har fått frukost och är lite spattiga. :)

 

 

Maken kommer hem ikväll och jag ska göra mig jättefin har jag tänkt. Rakning, skrubbning, fixa håret, sminka mig och få på mig fina kläder och skor. :) Jag längtar efter honom.

 

 

Solen skiner idag och det är inte så jättemycket moln på himlen. Dock blåser det tyvärr. men lite ska jag försöka vara ute. :) Vill få lite färg. 

Ovido - Quiz & Flashcards