Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Patricia - 3 juni 2007 20:35

Innan i eftermiddags när jag kom in och skulle byta vatten, till när jag rengjorde dörrarna, såg jag hur en av katterna kaskadspytt på köksbordet och den fina, gröna linneduken. Jag mådde smått illa när jag skulle ta hand om duken. Jag lyckades, men det var jobbigt. Bläääääääääää.

Och eftersom jag redan stoppat in en tvätt i tvättmaskinen och jag inte hittade en tvättbalja, fick den ligga och vänta tills nyss, när jag kunde ladda en ny maskin.

 

 

Måste katterna äta gräs?

Igår kväll hittade vi intorkade spyor på nackstödet på makens soffa. Katterna kräks överallt.

Inte äta gräs! (även om det är för att kunna få upp hårbollar och annat). 

Av Patricia - 3 juni 2007 19:10

Jag har torkat av ytterdörren med såpa och vatten. Det var ju inte överjobbigt, så jag gav mig på ena dubbeldörrren till garaget. Det var betydligt jobbigare. Det var jättevarmt att stå där samt att jag fick skrubba hårdare. Jag var helt slut efteråt och orkade inte ens spola och torka av så det fick maken göra.

 

 

Gräsmattan är klippt med åkgräsklipparen. Det är bra.

Maken körde över en pinne. Mindre bra. Något är konstigt med den nu, så jag har skrivit en lapp som vi ska lämna när han kör bort gräsklipparen. De är nämligen inte hemma. Vi får väl se vad det kan kosta att laga den. Förhoppningsvis lite.

 

 

Efter att jag var "klar" gick jag in och lade mig. Vi hade fått strömavbrott så maken felanmälde. Jag somnade i soffan i 30 min. Det var skönt. Det behövdes.

Nu är elen tillbaka (uppenbarligen) och vi har ätit lite middag.

Är fortfarande trött, men inte som innan iallafall. :) Magen mår bra och allt är fint. :) 

Av Patricia - 3 juni 2007 15:08

Var tvungen att lägga upp bilder på när de var små.

Den vänstra bilden är på Hankatten (den övre och ljusare av de två) och det är Pluttan han kramar. :)

Den högra bilden är minstingen längst fram (riktig linslus) och bakom sitter hennes syster F som nu bor hos grannarna. :)

Visst var de söta?

Det är de fortfarande faktiskt. :)

Av Patricia - 3 juni 2007 15:00

Igår fyllde hankatten och Pluttan 7 år. Det är inte klokt hur fort tiden går. Det firade vi med tonfisk igårkväll till dem. De som brukar älska det åt inte mycket av det tyvärr. Men lite uppvaktning blev det iallafall. Någon leksak är inte lönt att köpa till dem dock. De brukar inte uppskattas särskilt.

 

 

Om 3 dagar fyller minstingen 3 år. Himmel. Det var ju inte längesen hon var en liten liten skit i stallet bland en massa andra små söta kattungar. Vi får väl se vad vi ska hitta på för något gott att äta då till henne. Hon är ju inte lika kräsen som de andra två. :) 

Av Patricia - 3 juni 2007 14:57

Maken har ringt och frågat en av grannarna om han får lov och låna dennes åkgräsklippare. Inga problem, verkade det som. Kanon. Gräset blir klippt, snabbare dessutom och med mindre ansträngning. Inte dumt alls.

 

 

Själv vågar jag inte köra den med tanke på hur disträ jag är just nu. Är lite rädd att jag skulle kunna ta sönder den, vilket jag inte vill.

 

 

Är såååååååååååå seg idag. Jag gäspar titt som tätt och orkar inget. Ajajaj. 

Av Patricia - 3 juni 2007 11:13

Nu är maken hemma, hel  och välbehållen.

Han var ännu sötare än vad jag mindes, och jag mindes honom som söt. :)

Bussen var ännu mer försenad än de trodde så det var tur att jag hade en bok med mig att läsa i bilen.

 

 

Det var så underbart att se honom igen, känna honom och få höra hans röst utan en telefon. :)

 

 

Väl hemma åt vi lite och tittade på fotbollsmatchen mellan Danmark och Sverige. En intressant match.

 

 

När grannarna kom hem gick vi över och överlämnade en flaska Sheridans, rabarber som vi plockat samt kortet jag gjort. Hon blev jätteglad.

 

 

Jag fick också en present. Maken hade köpt en jättesöt vit kanin på Hamley's till skrutt*n. :) Så söt såååå. :)

Sen hade han köpt två skivor och lite godis. Jum. :)

 

 

Inatt sov jag mycket bättre än när jag var själv. Jag somnade mycket snabbare och när jag vaknat inatt har jag tittat över till hans sida, sett honom, lett och somnat om. :)

 

 

Idag har vi legat och myst i sängen och pratat. Jag kan inte se mig mätt på honom. :)

 

 

Så nu är allt som vanligt igen och det är såååååååååå skönt. :) 

Ovido - Quiz & Flashcards