Alla inlägg den 6 juni 2007

Av Patricia - 6 juni 2007 21:35

Nu har vi haft vänner med barn samt grannarna på middag. Det var jättetrevligt.

 

 

Grillad fläskfilé och skinksnitzel (som jag marinerat), potatis-purjo-champinjoner-squash-morötter i ugn, bearnaisesås och coctailtomater åt vi. Det blev jättegott. Jag var supernöjd med marineringen.

 

 

Till efterrätt blev det rabarberpaj med glass. Också gott.

 

 

Det har varit full fart på deras 2-åring idag. Jag är tydligen hans nu. :) Vi har gjort vårt bästa för att aktivera honom idag. Katterna har varit jätteduktiga fastän de inte är så vana vid så stora barn. Jag har även hållt och sniffat massor på lillebror som snart är 4 månader. Ett riktigt litet charmtroll.

 

 

Eftersom vädret varit så underbart har vi suttit på altanen och njutit.

 

 

Trött är jag och har varit ett bra tag idag trots att jag vilade i förmiddags. Jag har gäspat men alla visste ju att det inte var något illa menat. Occh jag har heller inte hjälpt till lika mycket som jag brukar. Men alla har hjälpts åt så fint, så det har känts bra.

 

 

Nu sitter jag bara och väntar på att Grey's ska ta slut. Vi spelar in det. Skönt att se det snart. Då kan man spola förbi all meningslös reklam. :)

Sen får det bli sängen. 

 

 

Och som om detta inte räckte har jag fått skattepengarna. :) 

Av Patricia - 6 juni 2007 13:20

Maken berättade för en stund sen att Povel Ramel avled igår. Han blev 85 år gammal.

 

 

I måndags när vi var på sjukhuset satt vi och tittade på nyheterna i väntrummett. Karamellodiktstipendiet delades ut till Henrik Dorsin. Men för första gången sen det började delas ut var inte Povel med vid utdelningen. Nyheterna berättade då att han var ganska dålig. Så någon överraskning var det ju inte att han avled.

 

 

Men sorgligt är det alltid när någon dör som haft så stor inverkan på så många. Hans melodier och texter har följt genom hela mitt liv och flera av dem gick jag och sjöng på när jag var liten.

 

 

Men 85 är en bra ålder. Man har hunnit mycket och levt ett långt liv.

Må du vila i frid Povel. Du har betytt mycket för många. 

Av Patricia - 6 juni 2007 13:18

Jag hittade denna lilla filmsnutt nyss. Jag tror att jag mer eller mindre tittade på varenda program av det. Var kanske de en av anledningarna till att jag redan då älskade böcker?

 

 

Det var kul att titta på igen. Jag kom ihåg ganska många detaljer om både programledaren och programmet. :) 

Av Patricia - 6 juni 2007 08:38

Igår kväll låg maken och räknade ut hur lång tid saker och ting skulle ta för att komma fram till när vi skulle stiga upp idag. Resultatet han kom fram till var kl 8.

 

 

Och kl 8 ringde väckarklockorna och maken upp med en gång. Visserligen för att kissa. Han var fortfarande jättetrött, men han kom upp! Bra bajbi. :)

 

 

Sängen är bäddad, kläder är undanplockade och det enda som behövs är dammsugning och lite dammtorkning där inne.

Pysselrummet plockade jag iordning igår kväll, så samma gäller där. :)

 

 

Vädret är underbart idag. Kanonbra eftersom vi tänkt grilla. :)

Det kommer att bli en jättehärlig dag idag har jag på känn. 

Ovido - Quiz & Flashcards