Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Patricia - 7 juni 2007 20:28

Idag går jag in i sjunde veckan. Det känns härligt.

Förr har jag inte varit så förtjust i torsdagar, men nu älskar jag dem. Jag längtar lika mycket till torsdagar som till helgerna. Det känns som man har lust att fira lite varje torsdag att skrutt*n fortfarande är kvar där inne.



* är fortfarande ganska öm/ha ont i brösten - kan gock bli nojjig så fort jag inte är det.

* har lättare och lättare att må illa, framför allt på mornarna. Har lite svårt att borsta tänderna på morgonen. Klöks lätt. Vi ska köpa Mariekex som jag ska ha vid sängen och äta innan jag stiger upp. Kan även må lite illa mitt på dagen.

* fruktansvärt trött på dagarna, framför allt på eftermiddagarna

* magen svullnar upp rejält redan efter lunch och jag ser ganska rolig ut. :)

* blir lätt törstig

* trots bra blodsockernivå (4,4 i helgen), sjunker nivån lågt snabbt och då måste jag verkligen få i mig något på studs. Annars mår jag snabbt illa.

* måste äta betydligt oftare har jag märkt. Har dock inte fått in de rutinerna. Men som det verkar mår jag bäst om jag äter något var tredje timme. Det är ju jätteofta! :)

* sover bättre på nätterna, men har fortfarande lite konstiga drömmar då och då. Är uppe på toa nästan varje natt. Har lättare att somna om.

* får lätt vallningar, inte så roligt då det ibland medför illamående.

* har inte lika mycket känningar i magen de senaste dagarna.

* blir lätt tvärmätt vilket medför att jag måste äta ännu långsammare än innan.

* försöker äta ett päron varje dag för att få magen att sköta sig bättre då magen är trögare än innan. :(



Mår i allmänhet jättebra tycker jag. Visst har jag humörsvängningar ibland, men inte så ofta eller farliga som jag befarat jag skulle ha. Men jag ska inte ropa hej än. :)

Av Patricia - 7 juni 2007 19:09

I eftermiddag hade vi tid till terapeuten. Hon undrade hur det var med oss sen sist och vi berättade att jag fått jobb samt att vi ska ha barn. Hon blev jätteglad för vår skull.

 

 

Vi fick lite råd och tips nu inför framtiden. Vi fick ingen ny tid av henne, men är välkomna att boka en tid om vi känner att vi behöver det.

 

 

* Ta en dag i taget

* Fortsätt att bara njuta och inte oroa oss. Händer något så händer det och det är inget vi kan göra något åt

* Läs inte saker som inte gagnar mig (t ex hur illa det kan gå i graviditeten osv) 

 

Uppenbara tips egentligen, men jag behövde höra dem.

Besöket tog inte längre än 30 minuter.

När vi var klara gick vi ut i solskenet (ca 30 grader idag) och åkte hem. Båda var helt utmattade och somnade i varsin soffa när vi kom hem (efter det att jag fått leverpastejsmaskor med slanggurka på). Sen trynade vi i ca 2 timmar. Det var välbehövligt.

 

 

Nu ikväll har vi ätit toast. Mums. :)

Är fortfarande lite trött, men lycklig. :) 

Av Patricia - 7 juni 2007 09:31

Orups "det är ok, så länge jag får stanna hos dig".



Ibland, kan P4 vara bra. :)

Ovido - Quiz & Flashcards