Direktlänk till inlägg 28 februari 2007

mår bättre

Av Patricia - 28 februari 2007 12:36

Jag har tagit det lugnt idag. Kom iväg och åkte till apoteket. Struntade i att sola då jag kände att det nog var att utmana ödet lite väl mycket eftersom jag fortfarande mådde lite illa då.Åkte istället och slängde skräp och pantade flaskor. Det kändes miljömedvetet. :)Eftersom de vanliga butikerna (typ Lindex) inte öppnat än när jag var klar, gick jag istället och handlade mat. Det var fortfarande kaos i affären och mitt illamående tilltog emellanåt, vilket inte alls var kul. Men det var bara att stanna med matvagnen, andas lugnt och tänka positiva tankar.Efter mycket letande och frågande var jag till slut klar, betalade och packade ner varorna. Ut med dem i bilen för att sen gå tillbaka in och fråga om klipptid fanns hos frisören. Hon var ledig idag, men jag fick en tid imorgon 10.45 Det kändes bra.Efter frisörbesöket gick jag till Lindex för att leta efter nagelförstärkare. Jag fann och köpte. 59:- kostade det, vilket inte var så farligt dyrt som jag fruktat först.Efter det gick jag och handlade byxor till maken. Han får prova dem i eftermiddag och passar de inte får jag lämna tillbaka dem imorgon. 2 av paren var det 70% rabatt på och tredje paret till fullpris. Han måste ju ha hela byxor. Härom kvällen visade han mig nämligen en jättefin reva på säkert 15 cm som han lyckats åsamka när han satt i soffan. Byxorna var så välanvända och utnötta, så det var inte konnstigt att de sprack.Jag ska fixa till revan så kan han ha dem här hemma.Till sist gick jag förbi en affär som har 2:a sortering av glas och porslin. Såg att de hade ett stort bord där det stod 50% på. Jag gick in och såg att det låg linnelöpare i rosa, lila och orange. Likadana linnelöpare som jag köpte förra våren, men nu då kraftigt nersatt, antingen med 50% eller 75%. Så det blev någon löpare och nya tablettunderlägg samt en liten överraskning till mamma i pyselväg. :)Väl hemma skulle allt in i huset och då började det naturligtvis snöa, fastän det är ca 2-3 plusgrader.Allt kom in i huset, blev upplockat och instuvat.Lunch har jag också ätit. Frallor blev det.Jag har t o m bestämt vad vi ska ha till middag idag. :)Nu sitter jag i pysselrummet och ska strax packa upp pyssel och lägga det där det ska vara. :) Illamåendet är i stort sett borta. Är dock lite trött. Får se hur mycket jag orkar. :)

 
 
Ingen bild

marie

28 februari 2007 13:00

Du får döpa om dig till "Flitiga Lisa".
Hur orkar du? När du mår illa och allt!

 
KK

KK

28 februari 2007 13:17

Det var mycket bra jobbat, älskling! Jag ska ta och slänga/återvinna resten av grejerna på lördag när de har extraöppet på återvinningscentralen.

ILU!

http://kk.bloggagratis.se

 
Ingen bild

FF

28 februari 2007 15:49

Tack bajbi, men jag tror intepå dig förrän jag sett det. ;)

ILU2!

 
Ingen bild

FF

28 februari 2007 15:51

*skrattar* Marie, du är för rolig du.
Jag vet inte hur jag orkar. Egentligen orkar jag nog inte, men vet att det blir ännu värre om jag drar ut på det, så det är lika bra att ha det gjort.
Brukar ha en dag i veckan när mycket ska hinnas med.
Flitiga fröken kanske. Hmmmmm...är ju ingen fröken heller längre. Vad kan man kalla sig då?
Flitiga Flisa kanske. :)

Illamåendet finns i bakgrunden och lurar. Ska hämta mer dryck och ta en frukt känner jag.

 
marie

marie

28 februari 2007 23:42

Ja Fru Flit låter förbannat tråkigt. Flitiga Fröken tänkte jag förut, sen såg jag att du redan tänkt på det. Flirtkulan? Njae! Hehe!
Flit- och slitfrun. Ojoj, det ena värre än det andra. Lycka till med namnvalet!

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards