Direktlänk till inlägg 6 maj 2007

Allmänt

Av Patricia - 6 maj 2007 09:40

Känner mig lite mindre rörlig idag nu på morgonen. Det stramar lite i magen, vilket är ett bra tecken på många äggblåsor.


Jag passade på att kolla mitt blodsocker nu också. Jag har inte gjort det på jättelänge och ska ju hålla koll på det eftersom vi har diabetes i släkten. Men det var på ett jättebra värde på 4,5. Så jag är jättenöjd. Allt under 6.0 är normalt. Så det var ju en glad överraskning.


Nu har jag bara två sprayningar kvar. Den sista ska jag ta 1 ½ timme tidigare än normalt, så jag kom ihåg igår kväll att ställa om mobilen. Den ska tas en timme före Pregnylen, som jag bävar lite för. Men jag vet att det kommer att gå bra. Jag får ha något som distraherar mig från när maken ger mig sprutan.


Jag tänkte igår att det ska bli så jätteskönt att slippa spraya, framför allt kl 6 på morgonen, eftersom jag inte stiger upp den tiden längre. Men sen kom jag på att Proggisarna ska ju tas på morgonen. dock kommer jag inte ihåg vilka tider, men det lär vi få reda på, på torsdag.


I min drömvärld ser framtiden ut så här:


* Vi får ut minst 13 ägg

* 3 blir befruktade och har toppkvalitet varav två fryses in och ett sätts in i mig.

* jag blir gravid

* jag får jobbet med provanställning

* jag lyckas klara hela graviditeten

* jag får jobbet efter provanställning trots graviditet

* vi får ett friskt litet barn i jan/feb 2008


Vi får väl se hur många av de punkterna som går i uppfyllelse.

Jag hoppas naturligtvis på alla, men är samtidigt realistisk.

IVF
 
 
marie

marie

7 maj 2007 00:07

Alltså så blir jag ju nyfinken på hur du tänker. Varför just 13 ägg? Varför inte 11 eller 15 eller ....?
P.S Du vet att jag håller mina tummar så de får kramp! Kram!
Gud i London vad jag verkligen hoppas att det går bra för er!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Camillas lockar

Camillas lockar

7 maj 2007 10:01

Tycker det är jättebra att du sätter upp en målbild! Det är guld. Blicka framåt liksom. Skönt att sista sprutan är tagen.

http://www.lockar.se/blog

 
Ingen bild

FF

7 maj 2007 18:16

*ler* Ja, jag håller med dig. Det är viktigt och känns bra att ha en målbild.
Ja, det är fantastiskt skönt. Och är inte så rädd för imorgon eftersom jag får lugnande först och de vet jag funkar. :)

 
Ingen bild

FF

7 maj 2007 18:20

Marie: Ja du. Jag vet inte hur jag tänkte. Jo, helst skulle jag väl vilja ha ut minst 17 till. Ju fler i bra storlek desto större chans känns det som att vi kan få embryon (gärna flertal) att frysa in. Så 13 vet jag inte. Ville väl inte önska för girigt. ;)

Tack vännen. Jag känner hur mycket du håller tummarna och det känns jättebra. Snart får jag väl bjuda på en behandling tummassage på ett spa så som du håller. :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards