Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

Försäkringar - ojojoj

Av Patricia - 29 juni 2007 13:08

Fick nya försäkringsbrevet för bilen igår. Hickade nästan när jag läste hur mycket årspremien var på den. Över 7500:-. Kom på att vi inte ändrat den årliga körsträckan och den har ju sjunkit ordentligt nu när jag slipper pendla 15 mil om dagen.

 

 

Så det var bara att ringa till försäkringsbolaget och be dem ändra miltalet.

Och vips så sjönk premien från 7500:- till 5700:-. Gissa om jag blev glad. :)

 

 

Sen frågade hon om vi hade vår hemförsäkring hos dem och det trodde jag inte. Hon räknade lite och ska skicka hem en offert som vi har på måndag hos oss. Flyttar vi hemförsäkringen sjunker bilpremien till 4900:- och hemförsäkringen hos dem var inte dyr tyckte jag. Förslaget vi fick låg på ca 3500:-. Nu vet jag inte hur mycket lösöre man får ha där, men det får jag kolla. Där kommer det ju även att stå drulleförsäkring tror jag. Den verkade vara kostnadsfri första året.

 

 

Så på måndag blir det att ringa försäkringsbolaget där vi har hemförsäkringen nu. De lär ju inte kunna motsvara erbjudandet vi fick nu, så frågan är bara hur snabbt vi kan byta bolag. Det ska bli spännande att se. 

 
 
En Södertäljebos Liv II

En Södertäljebos Liv II

29 juni 2007 22:59

Mitt tips är att gå in på insplanet.se och lägga in ert hus och bil där, då kontaktar de er och ställer frågor, sen letar de bland alla försäkringsbolag och meddelar er det billigaste. Jag anlitar jämt dem.

http://massablaj.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards