Alla inlägg under september 2007

Av Patricia - 9 september 2007 15:54

Nu har vi tagit ut gamla tv-bänken och bokhyllan i vardagsrummet.

Fy f-n vad spånskivorna i möblerna hade sugit upp kattpisset! Det var verkligen inte en dag för tidigt att få ut dem.

 

 

Dessutom har vi passat på att fixa belysningen i det höga vitrinskåpet i vardagsrummet. Ena lampan hade lossnat i sladden bakom bokhyllan och denne är i sin tur fastskruvad i väggen. Men nu har vi satt tillbaka sladden och dessutom "förankrat" med krympsladd så att det inte ska gå av fler gånger.

 

 

Just nu är maken i full gång med att försöka få golvet rent efter allt kissande. Själv ska jag gå upp och hämta kontakten med Felliway som vi ska sätta här i vardagsrummet nu så att pluttan slutar få för sig att kissa mer där.

 

 

Och ryggen har hittills (peppar peppar - tog i bordet) klarat sig fint. Jag tar det försiktigt. Men det är fortfarande en hel del att bära. Och för ovanlighetens skull är vi duktiga på att fotografera före, under och efter. :)

Av Patricia - 9 september 2007 11:36

Det är trevligt med underhållning medan man äter.

Idag var det VH1 med Top 10 Worst 90's videos.



Tyvärr han vi bara se de fyra sämsta.

4. To unlimited med "No limit"

3. Aqua med "Doctor Jones"

2.  Rednex med "Cotton Eye Joe" 

1. Eiffel 65 med "Blue"



Blue hade inte bara den sämsta videon, utan även en av de absolut sämsta låtarna under 90-talet.

Det är skönt att få le lite ibland. :)

Av Patricia - 8 september 2007 22:03

Pluttans högra ögat har runnit till och från idag.

Vi vet inte varför det gör det. Ögat verkar fint i allmänhet. Undrar om hon kan ha fått in något skräp. Men man tycker ju att det borde ha kommit ut nu. Hon kliar sig inte eller verkar irriterad i ögat. Det bara rinner lite smått.

Blir det inte bättre får vi väl åka till veterinären med henne. 

Av Patricia - 8 september 2007 21:56

Större delen av dagen och kvällen har gått till att färglägga alla nya stämplar som ska vara i förvaringen. Det är lite pilligt vilket gör att man inte kan vara så snabb.

 

 

Men nu har jag iallafall färglagt, vilket är skönt. Imorgon blir det att göra de ark som stämplarna sitter på sen.

 

 

Vi tittade lite på åskan innan idag i sovrummet. Sen låg vi och kramades och pratade tills jag somnade. Under tiden jag tog en liten tupplur började maken med middagen. Det blev rökt lax med couscoussallad. Maken hade inte riktig koll på vad som skulle vara i den så jag hjälpte honom när han väckt mig. Det blev jättegott. :)

 

 

Nu blir det lite chokladpudding. Mums. 

Av Patricia - 8 september 2007 12:37

Det är en scrapträff i Linköping snart.

Själv tror jag inte att jag hinner sitta där och pyssla, men jag tror nog att jag ska åka dit och se vad företagen har till försäljning. Det är flera av dem som ja g är lite nyfiken på. Så ett litet besök blir det nog. :) 

Av Patricia - 8 september 2007 12:12

Någon kväll nu i veckan när vi åkte motorvägen hem var himmeln (enl oss) jättevacker. Snabbt halade jag upp mobilen, slog på kameran och knäppte två kort på vyn genom våra skitiga bilrutor. ;)

Vår värld (inkl himmeln) är bra vacker ibland. 

Av Patricia - 8 september 2007 11:53

Denna veckan har varit en riktig egovecka för mig. Men inte på det sättet att jag varit egocentrisk. Inte alls.



Jag har fått så mycket beröm för sakerna jag gör att jag blivit jättegenerad och samtidigt väldigt stolt. Allt från färgläggning av de motiv jag stämplat upp till min handstil. Det har känts så overkligt, som en dröm man inte vill vakna upp från. Jag, lilla jag som inte kan så mycket enl mig själv, har fått lära ut och visa på pysselkvällen vi hade i torsdags hur jag gjorde vissa saker.



Men underbart känns det. Jag blir sporrad och vill bara pyssla ännu mer. :)

Jag har fotograferat, redigerat och lagt upp det jag gjort nu i veckan på pysselbloggen. Där kan man bl a se recepttavlorna vi ska ha i köket sen (ev redan nu). Jag blev väldigt nöjd med dem.



Så nu ska jag pyssla vidare. Jag känner mig så glad och lätt. Som om jag svävar på moln. För lilla jag har fått så mycket beröm. Folk tycker om det jag gör. Det känns så konstigt, men jag gillar det. :)

Av Patricia - 7 september 2007 13:31

Idag har jag varit på hÄnglar & stÄnglars hemsida och beställt julkittet. :)

Ända till november får jag vänta på det. Under tiden ska jag använda de har jag flitigt. :)



Ska måla och fixa så att maken kan laminera till mig på måndag så att de förvaras på rätt sätt i min lilla låda.



Måste även ta foto på det jag pysslade ihop igår. Jag blev riktigt nöjd! :)

Så nu är alla recepttavlor gjorda. De två jag gjorde igår ska in i ramar och sen är de redo att hängas upp. Nu är det bara ett nytt kök som fattas. ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards