Alla inlägg under december 2007

Av Patricia - 9 december 2007 10:21

Igår 10.30 hade jag en annan arb.kamrat här.

Vi skulle pyssla, och det gjorde vi. Hon fick jättemycket gjort. Jag hjälpte henne en del och fick även gjort lite jag med. Det ska skannas in idag och läggas i pysselbloggen.

 

 

Jag tränade även lite ångestträning. På förmiddagen åkte maken nämligen till en kompis och jag skulle prova att inte ringa honom för att kolla när han var framme och han fick naturligtvis inte ringa mig. Det gick över förväntan. Jag ringde inte och min ångest var väldigt dämpad. Så det kändes fantastiskt skönt. Och under den tiden var dessutom katterna ute två långa omgångar. Många pluspoäng till mig. :)

 

 

På kvällen kom arb.kamratens man hit och vi åt middag och hade jättetrevilgt. Dock blev det lite väl sent när vi åt, men det var vårt fel att vi inte började tidigare med maten.

 

 

En jättemysig och trevlig dag som vi ska försöka göra om snart igen. :)

Av Patricia - 9 december 2007 10:18

Vi hittade faktiskt på något i fredags kväll.Visserligen tack vare min arb.kamrat M, men vi gjorde något.

 

 

När vi kom hem fixade vi till oss och åkte hem till henne. Där förfestade vi och sen gick vi ut och dansade. Hon, jag och våra män.

 

 

Jag hade verkligen jätteskoj. Jag älskar att dansa. Så det kommer vi att göra fler gånger. :) 

Av Patricia - 7 december 2007 08:38

Fredag igen.

Är på jobbet.

Det mesta strular.

Kan inte få hjälp.

Kommer att ha en tråkig fredag kväll som vanligt.

Inget händer.

Tv, dator, sova.

Jag tycker inte om mitt liv just nu.

Jag vill byta liv.

Jag vill känna att jag lever igen, men på ett positivt sätt.



Jag funderar på om jag håller på att få en försenad 30-årskris.

Det var inte så här jag ville att mitt liv skulle se ut, på flera plan.

Men vad vill jag då?

En bra fråga som jag måste ställa mig och se vad jag kommer fram till.

Ingen rolig fråga där jag faktiskt inte vet vad jag kommer fram till.

Usch. :(

Vill bara hem och lägga mig igen. Gömma mig från världen. Försvinna.

Av Patricia - 6 december 2007 15:17

Jag har bloggtorka.

Vet inte vad jag ska skriva om riktigt.

Det känns som att vad jag än skriver om är det bara tråkigt att läsa.



Samtalet gick jättebra igår. Nya mål att försöka uppnå. Jobbar på.

På jobbet är det fullt upp idag. Det har verkligen kommit ett berg med jobb på dessa två dagar då vi utbildat. 06.45 var jag på jobbet och ska jobba till 17.00 Är lagom seg i huvudet nu. Jag sitter och gör samma sak om och om igen. Men jag klagar inte.

Av Patricia - 4 december 2007 22:15

Idag har vi haft utbildning på jobbet till de som ska ha hand om och ev jobba med det vi gör idag.

Det har inte varit en jätterolig dag jobbmässigt. Det är utbildning hela dagen imorgon också. Och så är det samtalsdags. Jag tror det kommer att bli ett bra samtal. 

 

 

Idag har vi äntilgen köpt en Electrolux ErgoRapido. En röd. Maken fick välja färg. :)  Så OM vi vill kan vi köpa gran i jul. ;) Jag tror ärligt att vi kommer att få det renare hemma nu.

 

 

Har missat julkalendern idag också. Har missat den två dagar nu. Ajaj. 

Av Patricia - 3 december 2007 13:15


Nu var det dags att även julifiera bloggen tyckte jag.

Tomten m ren kom fram förra veckan och sitter nu så fint på en av tavellist bland lite ljus. Och tycker de är så söta att de även får vara här som bakgrund här på bloggen. :)


Idag är det tre veckor exakt till julafton. :)

Av Patricia - 3 december 2007 10:02

Himmel vad tiden går. Redan måndag igen och nu känns det verkligen att det börjar bli nedräkning.

Tre veckor är jag kvar på detta kontoret jag befinner mig på. Tre veckor är ju ingenting. 15 dagar. Shit.



Det känns väldigt tråkigt att behöva lämna alla här. Vi har en härlig gemenskap och har verkligen kul, både när vi fikar men även annars uppe vid våra datorer. Så har jag ju inte känt innan, så det känns lite extra vemodigt. Men jag får göra det bästa av den sista tiden här istället. :)



Det blev en lugn första advent igår.  Jag stickade lite på halsduken. Det känns lite trögt med den just nu. Men om jag väl sätter mig och jobbar på den blir den klar.



Veckan ser ut att kunna bli lite innehållsrik. Det är lite planerat på kvällarna, vilket är trevligt.

Jag ska bara komma ihåg att jag har mitt samtal på onsdag och inte på torsdag. Är lite orolig att jag ska glömma det. Men det står i min lilla kalender på skrivbordet, så jag borde inte missa det. :)

Av Patricia - 2 december 2007 15:47

Då var jag klar med alla julkort!

Samtliga baksidor och kuvert är fixade och det känns jätteskönt.

 

 

Jag hittade äntligen en lapp som jag skäms över att jag glömt. Det var text till ett julkort jag ska göra till en vän.

Jag håller på att göra det och blir förhoppningsvis klar med det idag eller imorgon. Förlåt Alma att jag glömde. :( 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards