Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Patricia - 2 februari 2008 23:53

Vad kan man göra en lördagkväll?

Ja man kan göra en hel del, men jag slår vad om att jag är tämligen ensam om att rengjort spisarna kl 23 ikväll.

 

 

Vi har en Electroluxspis från 2004. Vit med en liten spis överst och en större undertill. Jag har bett någon jag älskar väldigt mycket att rengöra dem. Jag tror jag bad om det först för någon månad sen. Har sedan bett om det några gånger. 

 

 

Nu ikväll när jag plockade undan efter att vi ätit lite ost, kex och päron fick jag ett ryck. Det började med att rengöra hällen efter hamburgerstekningen. Jag var så trött på att se ugnsluckorna så skitiga. Så fram med ugnrengöringen och började med den lilla ugnen. T o m ställningarna som galler och plåtar vilar på åkte ut och rengjordes med svinto. När den var klar fick den undre ugnen samma behandling. Jag hade bara ställningarna kvar när maken kom ut. Han tog över och rengjorde dem.

 

 

Så nu har vi en betydligt renare spis. :)

Det är så skönt.

 

 

Nu är det SNL på Kanal 5. Sen är det nog sängdags om jag inte får ett ryck och pysslar lite innan sängdags. Men det är nog dumt. Vi måste dra fram två flyttkartonger för att kunna byta lakan. :( Så det blir väl det och sen ligga och läsa lite.  

Av Patricia - 2 februari 2008 19:11

Nu har vi gett upp för idag. Jag fick en hel del gjort. Men till sist blev blodsockerhalten för låg. Så maken fick göra middag idag - hamburgare.

 

 

Nu har vi ätit och fastnade framför tv'n. Jag ska snart ta och duscha har jag tänkt mig. Eller ta ett bad. Det kanske kan få mig att mjukna lite i axlar och nacke.

 

 

När maken skulle dammsuga sovrummet upptäckte han att en katt kissat mellan våra madrasser, rakt på sängöverdraget jag sytt. Detta antagligen för att maken dammsög. Hon hatar ju när vi gör det. Så sängöverdraget tvättas och vi har försökt att torka upp så gott det går. Vi får väl ta och köpa någon spray som tar bort kisslukten, vända madrassen och stänga till sovrummet igen. *suckar*



När maken sen lagade mat kom pluttan och var superkelig och skulle vara i famnen. Så det var bara att gulla med henne.

Usch. Vad göra? 

Av Patricia - 2 februari 2008 17:04

Idag har nu mobilen tappat kontakten med minneskortet fyra gånger när jag spelat musik. Den bara lägger av, slår på igen och får då ladda in biblioteket igen med musik. Mäkta irriterande är det! Och jag fattar det inte. Det spelar ingen roll om jag sitter still eller går omkring. Det enda jag kan härleda det till är att den hålls upp och ligger inte ner. Men det ska den väl ändå klara av kan man tycka! Fortsätter det är jag en irriterad kund som ska gå till affären på måndag och klaga! *muttrar*

Av Patricia - 2 februari 2008 14:52

Nu har jag kommit igång i köket, men känner att jag måste ta det ännu lugnare än vad jag gjort hittills. Huvudvärk, nackont och ryggont är inte skoj. Har tagit en värktablett. Försöker dricka vatten och smaskar på vindruvor. Vet att vindruvor inte är nyttigt om man tänker sockermässigt, men det är lätt för mig att äta nu när jag plockar, tömmer och tar ner. Mobilen spelar musik för mig m h a  de söta högtalarna jag fick med när vi köpte den.

 

 

Har fått ner samtliga tre gardinstänger med hållare. Jag har plockat ner alla spik utom ett som sitter ovanför dörrhålet till matrummet. Den sitter för hårt, så den får maken ta sen. 

 

 

Har tömt nästan 1½ skåp till.

Maken rensar kattlådor och ska strax dammsuga och byta lakan. Då får jag ta på mig hörlurarna igen så att jag hör musiken. Har precis gjort en liten lista med musik som jag ska se till att föra över till mobilen när jag har ork för det.

 

 

Ute vräker det ner snö. Emellanåt snöar det vågrätt, vilket säger en hel del om hur mycket det blåser.  Jag ska inte ut idag, alls. Jag hoppar gärna över bowlingen, trots att jag tycker det är jätteroligt att bowla. Det får bli när vi har tid och min kropp mår bättre.

 

 

Så där. Nu var pausen över. Ut och dricka lite mer vatten och fortsätta tömma, rensa och slänga. :)  Ciao.

 

 

 

Av Patricia - 2 februari 2008 13:04

Idag är det inget roligt väder utomhus. Det blåser en hel del och nu är snöoväder nr två här. Det minskar och ökar i intensitet.

 

 

Vi hade täntk åka och kolla tapeter  idag, men ingen av oss vill ut i det här. Så vi stannar hemma.  Jag ska strax ut i köket och fotografera samt tömma skåp. Ska inte vara så duktig (läs: dum i huvudet) och bära så mycket åt gången idag. Bättre att gå flera gånger. Det innebär ju mer motion, vilket är bra.

 

 

Grannarna föreslog bowling senare idag. Vi får se hur det känns. Ev får vi middagssällskap ikväll. Min rygg mår inte bra och vi har att göra, så vi får se om vi hänger på. 

 

 

But now: Kitchen fotography. :) 

Av Patricia - 2 februari 2008 12:59

Det är inte långt kvar till alla hjärtans dag.

Och i år kommer vi att vara mitt uppe i köksrenovering. Svärmor kommer upp den dagen och jag jobbar som vanligt. Så jag passar på att göra lite kort nu när jag hinner. Eller ja, egentligen hinner jag inte nu heller, men jag är ju så sugen på att leka med de nya hÄnglarstämplarna att jag bara måste göra lite kort. Och varför inte göra några och göra några nära och kära lite glada?! :)

Så jag passade på att sitta lite när maken ändå sov vidare imorse/förmiddags.

 

 

Resultatet ser du här. Jag blev speciellt nöjd med det tredje. Jag tyckte att jag fick till färger och allt så fint.

Ovido - Quiz & Flashcards