Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Patricia - 27 februari 2008 23:39

Jag är hopplös!

 

 

Ikväll har jag målat stolpen en andra gång. Det gick bra, så förhoppningsvis är den jättefin imorgon.

Jag målade även rören idag, men med fel färg. Jag tog en lackfärg istället för elementfärg. Trött, okoncentrerad och lite deppig tog jag fel. Jag hittade inte rätt burk och lyckades inbilla mig att jag tagit rätt sen.

 

 

Har vi tur kommer det att hålla ändå. Jag har grundat med rätt färg iallafal.

Och så var klockan skitmycket. *suckar*

Maken säger att allt ordnar sig, så jag försöker släppa det och hoppas på detsamma. 

 

 

Nu blir det sängen. Jag hoppas jag slipper mardrömmar inatt. Jag behöver få sova bra.



Av Patricia - 27 februari 2008 21:01

Jag är så innerligt trött på IKEA nu så jag kan spy på dem!



Det har varit det ena efter det andra, men nu blev det pricken över i'et.

Vi skulle sätta in lådorna i skåpet vid kylen där bänkskivan äntligen är på plats (den enda än så länge). Att lista ut hur "dämparna" skulle sitta var inte superenkelt, men det var det bästa. När vi skulle sätta i de översta hyllorna upptäckte vi att jag och grannen tagit fel på vilken del som skulle vara upp och vilken del som skulle vara ner. Och det går fan inte att avgöra när man tittar på dem. Och de värdelösa instruktionshäftena visade inte heller hur just dessa skulle sitta. En ända lång förbannad gissningslek är det med IKEA!



Detta innebär att vi måste borra om 14 lådfronter för att de ska bli rätt igen. Kompisen som är här funderar på att göra en metallmall som vi ska använda för att borra hålen.



Så den "bänk" vi trodde skulle bli klar idag blev det inte. Mer arbete p g a det förbannade skitföretaget för att de inte kan skriva något tips eller så utan bara har deras teckningar som jag inte ger mycket för emellanåt bara för att de ska kunna använda dem i alla länder.



Hade jag haft en av dem framför mig nu hade jag skällt ut dem tills rösten tog slut, och så arg är det sällan att jag är. Helst hade jag nog velat åsamka fysisk smärta i ren frustration och ren, pur ilska!

Så när vi ska lämna tillbaka saker på IKEA ska jag med! Och de ska banne mig få veta vad jag tycker om dem! Det har varit alldeles för många saker som krånglat!!! För att inte tala om deras personal som i majoritet är inkompetenta eller bara korkade och ointresserade. Jag hoppas att det är bättre på de andra IKEA-varuhusen, för det här önskar jag ingen kund, framför allt inte när man spenderat så mycket pengar hos dem.
 

Av Patricia - 27 februari 2008 17:05

Det blev inget samtal för mig idag.  Vi var tvungna att hämta bänkskivorna idag hos snickaren. Maken och en kompis håller nu på att lägga ut dem för att mäta hur mycket mer som ska tas av. Så imorgon bitti ska maken dit igen och lämna vissa av dem så att ytterligare lite ska tas bort.

 

 

Det skulle bli ganska bökigt för mig att ta mig till samtalet för att inte tala om hem sen. Och allt detta bök gav mig mer ångest än att hoppa över samtalet en vecka. Så att så fick det bli. Och med tanke på hur otrolig trött jag är gjorde det inte så mycket att jag fick sluta tidigare idag.

 

 

Så nu är vi hemma efter att ha hyrt släp, hämtat bänkskivorna och kompisen och nu håller killarna på i köket. Jag har tänt en eld i kakelugnen och torkat kattpiss och nu ska jag ut och fotografera. :) 

Av Patricia - 27 februari 2008 08:25

Vaknade 05.22 av en fruktansvärd mardröm. Jag var på god väg att bli mördad och skrek på maken i drömmen. Det var så att det kändes i halsen när jag vaknade. Kröp tätt intill maken och mådde apdåligt.



Kom plötsligt på att två av köksfönsterna i köket var öppna för att vädra ut färg"doften". Vi gick båda ner och stängde fönsterna då jag kände mig väldigt otrygg att de var öppna samt att jag inte klarade av att vara ensam.



Jag var så trött när vi lade oss igen. Minstingen kom och var jättemorgonkelig så jag låg och klappade henne. Var så innerligt trött, men skulle inte sova eftersom tanken var att stiga upp kl 6. Vi kom upp 6.40



Och nu är jag hur trött som helst och vill inget hellre än att sova nu. Och idag ska vi ha besök på jobbet. *suckar*  Nåja, det blir nog bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards