Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Patricia - 8 februari 2008 15:49

En av mina arb.kamrater, som gett mig min evighetslista och som kan väldigt mycket, hade berättat för min chef hur duktig han tyckte att jag är. Men jag fick inte reda på detta av chefen. Han kom dock och frågade vad jag gjorde och sa att det jag gör är väldigt viktigt och sparar företaget många många tusen kronor. Ungefär 2500:-/ställe jag kollar, och jag kollar 229 ställen. Detta blir drygt en halv miljon kronor. Kanske inte så mycket för det här företaget, men det känns ju bra.



Anledningen till att jag vet att jag fått beröm är att en annan arb.kamrat hörde chefen och den andra prata innan idag. Så hon berättade det för mig idag på eftermiddagsfikat.



Det värmer mycket kan jag säga. :)

Av Patricia - 8 februari 2008 12:31

Även idag har det blivit en liten promenad efter det att jag ätit lunch.



Idag begav det sig till affären där jag skaffade mobilen. Den snygge försäljaren var där idag. Mums. :)

Tågade in dit, berättade artigt och vänligt mitt problem att mobilen stänger av minneskortet efter en stund när jag lyssnar på musik. Det är tydligen en mjukvaruuppdatering som behövs. Så det ska maken få hjälpa mig med ikväll. Det ska hjälpa.



Kom på nu att jag glömde att fråga varför telefonen tappar mina kontakter emellanåt, men ska se om mjukvaruuppdat. hjälper det också. Hoppas kan man ju. Annars får jag gå dit nästa vecka igen.



Vädret är inte alls kul idag. Grått och duggar konstant. Men det kunde varit värre. :)

Av Patricia - 8 februari 2008 08:41

Vi höll på lite för länge igår kväll i köket. Jag hade ont i precis hela kroppen när vi lade oss, trots en värktablett. Det var inte skönt. Jag hade t o m problem att hålla boken när jag skulle läsa. Visserligen är del tre jag lånat ingen pocket så den är stor och tung. Men ändå.



Imorse när klockan ringde var jag såååå trött. Ångesten kom tillsammans med tårarna. Men maken sa att det var falsk ångest bara för att jag var trött. Och visst stämmer det in lite, men det gör det inte mindre jobbigt.  Vi låg kvar länge i sängen och jag myste med minstingen som var superkelig. Hon låg mellan oss, mot mitt täcke på rygg och sov medan jag klappade/kelade med hennes mage. Hon tycker det är väldigt rofyllt.



Långt om länge steg vi upp, ca 6.45 Då hade vi snoozat i en timme ungefär. Upp och sköta alla vardagsbestyren. Fick en släng av illamående och yrsel när jag skulle ta lunch, så jag fick sätta mig ner och andas lugnt.



Eftersom maken ska åka runt och köpa en massa saker i eftermiddag körde han mig till jobbet. Det var skönt att slippa köra idag. Var så trött och okoncentrerad.



Nu är jag på jobbet. Vi är färre idag på jobbet. Många jobbar "hemifrån". Så det är inte vidare kul att jobba idag. Men vi kan inte ha kul jämt på jobbet. Som tur är har jag G på arbetsmsn så vi kan prata lite där. :)

Ovido - Quiz & Flashcards