Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Patricia - 7 februari 2008 20:26

* Vi har handlat mat

* Vi har handlat skruvdragare, skyddsmattor till kyl, frys och diskmaskin, blad till sticksågen och en liten skruvmejsel.

* Vi har tömt kyl & frys, flyttat dem ut i grovköket och fyllt dem igen.

* Elkillen har varit här och tagit bort all el i väggen som ska bort.

* Jag har tömt diskmaskinen

* Vi har ätit middag

 

 

På söndag förmiddag kommer elkillen hit. Då ska vi ha ritat var och vad vi vill ha i elväg. Vi märkte ikväll att vi måste köpa vitrinskåpsbelysning som vi glömt/(fanns inte då när vi köpte bänkbelysning) att inhandla. Så på lördag ska vi handla vitrinskåpsbelysning samt ljuslister. Så vi måste räkna ut hur många vitrinskåp vi ska ha, hur många lampor vi behöver och hur lång sträckan för ljuslister kommer att bli. Vi ska ha ritat ut var vi vill ha kontaker m m till söndag så att de kan se hur vi vill ha det. Det är bra om vi tömt ut allt senast söndag också så att de får se hur vi tänkt ha det.

 

 

Så nu kan vi plocka ner och riva väggen. Äntligen! *ler stort* Fy faaan så skönt det ska bli.  Jag ska bara låta maten sjunka lite. Sen ska jag ut i köket så ska vi ta bort lite saker.

 

 

Nu börjar det bli kul igen. Men jag önskar att vi var lediga imorgon. 

Av Patricia - 7 februari 2008 16:07

Vi ska sluta strax.

Då bär det av till Coop för att kolla skyddsmattor till kyl, frys och diskmaskin. Dessutom ska vi kolla om de har en kraftfull skruvdragare och bits. Har det dessa saker ska vi även passa på att handla mat där. Sen bär det av hem.



Maken ska göra en rejäl laddning köttfärssås.



Efter kl 18.30 kommer elektrikern och kyl och frys ska flyttas ut i grovköket. Sen kan vi verkligen börja ta ner skåp.



Så idag ska vi hinna mycket. :) Men det ska vi nog fixa.

Av Patricia - 7 februari 2008 08:30

Igår när vi åkte hem från IKEA ringde en av mina f.d arb.kamrater som jag jobbade med i somras när hon extrajobbade.



Hon undrade om vi ville äta lunch idag med henne och hennes man. Hon började sent i skolan och tänkte komma förbi jobbet och de ville ut och äta med oss. Och trots att vi har ont om pengar, tackade vi ja. Det är så sällan vi träffar dem. Så det ska bli jättekul. :) Jag behöver sådana små guldstunder för att må bra och orka bättre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards