Alla inlägg under februari 2007

Av Patricia - 4 februari 2007 14:11

Hur ska man kunna sammanfatta första deltävlingen av melodifestivalen utan att håna hela etablissemanget?Var de som valde ut höga eller alkoholpåverkade när de valde ut melodier? Eller var de döva?Och vem väljer ut vilka artister som ska sjunga bidragen? *skrattar*Och varför är Krister Björkman med? De "intervjuer" han gjorde var ännu sämre än allmänna sportkommentatorer/sportjournalister som brukar komma med frågan "hur känns det?" Har inte föredettingen redan gjort sitt för att göra sitt bästa (läs förstöra) denna musiktävling?Sämre än mediokra melodier. Patetiska texter. För många föredettingar till "artister". För många låtar som påmindre om redan dåligt gjorda låtar.T ex Andreas Lundstedts påminde väldigt mycket om NKOTB's "Right stuff". Stefan Andersson och tjejen som han sjöng med som inte hördes (istället hördes kören) påminde alldeles för mycket om Simon & Garfunkel. Fint att KB även säger detta efter deras uppträdande.Jag kan inte låta bli att undra om vissa låtar kanske hade kunnat låta liiiite bättre om fler artister hade självinsikt och inte ställt upp i tävlingen eftersom de inte passade till låten eller helt enkelt inte kan sjunga.Korreografin var oftast så lam och intetsägande eller så löjlig att man satt och fnissade samtidigt som man skämdes å artisternas vägnar.Och klädvalet samt sminkning på många av både artister och kören var ju fruktansvärt. Värst var "kameleonten" Sofia och hennes ödletjejer. De såg fruktansvärda ut. Har artisterna själva fått välja kläder säger det ännu mer om dem, vilket inte är till deras fördel. Eller är det praktikanter som fått springa lösa och "gone wild"? Eller är det någon kostumör som har mycket otalt med många av de tävlande? Jag undrar verkligen.Kristian Luuk var bitvis underhållande. Han fixade det ganska bra. Ja, mycket sämre låtar kan väl inte komma i kommande deltävlingar än i den här. Är det samma kvalitet i de andra som i den här borde Sverige bli diskvalificerade till den stora Eurovision Song Contest.

Av Patricia - 4 februari 2007 11:55

Varför gör man vissa program omständiga och irriterande? Det övergår mitt förstånd.Jag har nu suttit en bra stund och försökt få över bilderna från mobilen till datorn, och det var inte lätt. Omständigt och bökigt var det, men jag fick över dem till datorn i mobilprogrammet. Sen kom nästa utmaning att få över dem till önskad katalog. Det borde inte vara så svårt tyckte jag, men jo då. Varför göra det smidigt när man kan jävlas med användarna?Dock lyckades jag flytta dem till önskad fil, bilderna är visade för maken och en bild har redigerats för att läggas in här. Nu ska jag hämta iPoden för att ladda batteriet.

Av Patricia - 4 februari 2007 11:07

Eftersom vi spelade spel igår tittade vi inte på melodifestivalen. Jag brukar titta på den då det är kul att lyssna på låtarna och kommentera hur duktiga de är live, om de har gjort något originellt eller kopierat någon i dans eller kläder, osv.Det går i repris idag vid 13-tiden, så det hade jag tänkt slötitta på medan jag packar och fixar.Jag försökte lyssna på låtarna från svt's hemsida igår, men fick ett anfall av illamående, så jag fick sluta lyssna. Var det ett tecken att det var dåliga låtar kanske? ;)

Av Patricia - 4 februari 2007 10:19

Tabletten hjälpte faktiskt inatt tillsammans med min uppvärmda vetekudde. Vilken lättnad det var. Jag har sovit ganska bra och jag känner mig hyfsat utvildad idag.Solen skiner men det blåser en hel del.Idag ska jag packa och se till att jag får med mig allt jag behöver till föräldrarna.Mobil ska tömmas på fotonEtt program ska installeras (av maken)iPoden ska laddas så jag har något att lyssna på på tågetTvätt ska plockas bort från grovköketDet ska kramas och pussas mycket med makenDet enda jag hoppas på är att jag inte ska ha för ont eller blöda som en uppsprättad gris, för då kan jag verkligen inte röra mig.Men nu blir det frukost. :)

Av Patricia - 4 februari 2007 00:23

I eftermiddags skulle vi iväg till en kompis som fyllde år. Men innan vi åkte iväg gick vi till grannarnas stall för att välkomna det senaste tillskottet, nämligen ett nyss hemkommet föl (ca 6 mån). Han var jättesöt och smått spattig. :)När vi kom hem till kompisarna var födelsedagsgrisens föräldrar där. Det var kaffe och tårta och mycket pratande. Det var väldigt trevligt.Så småningom åkte föräldrarna hem. Vi och kompisarna gjorde middag, som blev fajitas (hoppas det stavas så). Mycket gott. :)Efter maten blev det sällskapsspel. Först spelade vi, ett för oss nytt spel, Metro, som handlar om att man ska bygga Paris tunnelbanesystem och få ihop så långa linjer som möjligt samtidigt som man ska förstöra för motspelarna.Det var ett roligt strategispel. Helt i min stil och smak.Det andra spelet vi spelade var Ticket to ride med den amerikanska kartan. Det finns även över Europa.Detta handlar om att man får biljetter mellan olika städer som man ska bygga ihop med vagnar. Även detta är ett strategispel som är kul att spela.Som bäst blev jag 2:a, men hade kul ändå. :)Tyvärr har jag haft jätteont i magen och värre har det bara blivit. Jag ska gå och värma vetekudden när jag snart ska gå och lägga mig. Jag funderar på att ta en Ipren, för den kanske kan hjälpa till liiiite iallafall. En jättetrevlig kväll har det varit. Vi ska försöka bli bättre på att träffas och spela spel. Det ska vi nog kunna lyckas med. Dessutom ska "frun" i huset kolla på sitt jobb om det finns något för mig där. Det är tydligen en väldigt trevlig arbetsplats.

Av Patricia - 3 februari 2007 14:32

En av de värsta sakerna jag vet är att få mens.Imorse kände jag av den välbekanta smärtan som fortplantade sig bak i ryggen. Molande värk i magen som bara blivit värre och värre. En mage som sväller upp till tre gånger den normala storleken. Yrsel som övergått i illamående. Mycket varm vetekudde på magen för att lindra smärtan.En normal värktablett intogs tidigare idag, med noll påverkan. Helst ska jag tydligen ta dem några timmar innan det startar, men eftersom jag inte är synsk är det lite svårt och det brukar sluta med att jag tar en men tydligen alldeles för sent.Nu har jag tagit en starkare tablett i förhoppningen att kunna fungera hyfsat normalt istället för att ligga som ett kolli i sängen och nästan svimma av smärta.Go pill, go pill, go pill.Do your stuff!

Av Patricia - 3 februari 2007 13:07

Jag upptäckte att maken satt och tittade på mig, log och sa plötsligt:"- vet du om att ditt leende kan göra en hel dag?" *ler lyckligt*

Av Patricia - 3 februari 2007 11:43

Idag har verkligen maken överraskat mig.Han har gjort frukost och plockat undan efter den, tömt diskmaskinen och satt i nytt, rengjort spishällen, diskat, torkat av köksbänk, torkat av soffbordet och ställt iordning där, tänt en eld i kakelugnen, bytt papper där pluttan brukar kissa i grovköket och nu låter det som att han hänger upp tvätten jag stoppade in innan idag.Wow. Jag är jätteglad och imponerad. Jag har inte behövt be honom om något utan han gör detta på eget initiativ. Jag går omkring med ett stort leende nu. Jag älskar dig bajbi. :)

Ovido - Quiz & Flashcards