Alla inlägg under februari 2007

Av Patricia - 13 februari 2007 16:22

Jag hittade ett gulligt litet test på IKEA som visar vilken möbel hos dem som du är.Jag är tydligen en Billy bokhylla i mörk fanér.Vilken möbel blev du?

Av Patricia - 13 februari 2007 08:31

Vaknade idag med en dundrande huvudvärk. Jag kunde knappt titta för att det gjorde så ont. Jag kunde inte förstå varför jag hade så ont. Maken hade tydligen också huvudvärk, men antagligen inte av samma anledning.Vi har lyckats ta oss ner, ätit frukost, tagit varsin huvudvärkstablett och maken har åkt till jobbet.Min huvudvärk går ner i ryggen och antagligen är det från när jag bar mina tunga väskor igår. Så nu sitter jag med vetekudde om nacken och hoppas att det går bort snart. Antagligen blir det inte mycket gjort idag. Jag får se hur bra det går.

Av Patricia - 12 februari 2007 18:31

Så var jag tillbaka hemma i Östergötland igen.Tog mig med buss ner till Centralen. Busschauffören jag åkte med har jag gått i samma klass med när jag läste in naturvetenskapligt basår. Jag vet inte om han kände igen mig.Kom på tåget i god tid och jag fick gå på först då konduktören stannade vid dörren jag skulle på och öppnade för mig, och med ett stort leende. Trevligt. :)Jag satte mig tillrätta och tog fram min reseproviant och bok och började läsa.På nästa station kom det på en ganska ilsken liten unge, så då åkte iÅPoden på. Jag mådde inte det minsta illa idag, trots bristen på alkohol. Dock tog jag inte någon Postafen. Jag kunde sova lite och läsa utan problem. Det var trevligt.Väl framme hjälpte maken mig med att få ner den stora resväskan från tåget. Vi pussades en stund och gick sedan mot bilen.När vi kommit hem och kommit in i huset kallade på katterna. Minstinen kom efter några rop, men inte fram till mig. Istället lade hon sig på golvet och sträckte på sig och var inte vidare intresserad av mig. Det var som om hon inte kom ihåg mig. :( Men när jag gick på toaletten kom hon rusande och tokkelade med mig.Hankatten hittade jag i makens säng. Han tittade på mig lite undrande som om han undrade vem jag var, eller varför jag väckte honom. Inte vidare uppmuntrande.Pluttan hittade jag i soffan, liggandes på fleecefilten som ingen katt helst ska ligga på alls. Hon såg lite skrämd ut när jag kom och hälsade på henne så jag fick ta det lite varsamt.Nu när jag varit hemma en stund har de mer kommit till mig. Imorgon är förhoppningsvis allt som vanligt igen.Jag har gjort hasselbackspotatis som står i ugnen och maken ska till att steka lite biffar nu. :) Mums. Jag är hungrig.

Av Patricia - 12 februari 2007 08:25

En vecka har nu gått och det är dags för mig att åka hem till vårt hus, maken och katterna.Det har varit jättetrevligt och mysigt att hälsa på föräldrarna. Vi har hunnit mycket och ändå haft tid att koppla av lite.Jag har fått ordentlig träningsvärk i min ena arm efter att ha skrapat ner våtrumstapet och tagit ner kakel m tillbehör. Jag har svårt att lyfta armen, men är inte orolig. Det går förhoppningsvis över om någon dag. :) Så länge får jag använda den andra armen.Maken ligger hemma idag och är lite sjuk. Ryggvärk och förkylning. Så han ska jobba hemifrån idag och får åka in till stan i eftermiddag för att hämta mig. Annars har jag lite svårt att ta mig hem.Eftersom det är en hantverkare i badrummet nu och kollar hur jag och pappa har lyckats med tapet- och kakelnedtagning fick vi stiga upp 06.30 Pappa hade gjort frukost till mig. :)Vi har plockat undan madrasserna som jag legat på i extrasängen och gjort fint här. Jag har packat klart så när som på det ätbara jag ska ha med mig på tåget. Så det känns jätteskönt.Vi fick VG på jobbet i badrummet. De behöver inte göra något extra utan kan börja med väggarna direkt. Tala om att jag och pappa känner oss stolta. :)Nu ska jag ta adjö av pappa för denna gång. Han ska åka till jobbet.

Av Patricia - 10 februari 2007 15:45

Klockan nio väckte mamma mig idag av att själv vakna och stiga upp.Efter frukost och tidningsläsande gav jag mig på tapeten i badrummet. En bra bit blev det. Resten fick pappa ta. Jag gjorde vid mig och följde med mamma för att handla mat och blommor.Väl hemma igen blev det lunch - rishultskorv med bröd. Det var jättegott. :)Nu är jag så in i bängen trött. Ligger i sängen och har tänkt läsa lite.Senare i eftermiddag ska mamma visa mig hur man syr en fodrad tygpåse. Sen ska vi försöka sy in ett par byxor som är alldeles för stora.Solen skiner och det är lite småkallt ute, men ändå skönt.Nu blir det Blonde och nanna lite. :)

Av Patricia - 9 februari 2007 23:34

Även om det varit en jobbig dag är jag oerhört glad att jag har möjlighet att hjälpa mina föräldrar med renoveringen. Jag tycker om att hjälpa andra och de ställer alltid upp för oss på alla möjliga sätt. Därför känns det underbart att kunna hjälpa dem nu och jag vet att de verkligen uppskattar hjälpen de får.

Av Patricia - 9 februari 2007 23:12

Imorse steg jag upp vid åttatiden och åt frukost. Tog det lugnt och väckte mamma när jag hade ätit. Pappa var redan uppe, som vanligt.Vid 9.45-tiden började jag och pappa sätta upp skyddsplast i dörröppningen till badrummet. Genast märkte vi att det var ett enormt lufttryck eftersom plasten genast buktade inåt, och inte lite heller. Dock lyckades vi fästa den. Innan detta hade jag klätt på mig dagens hantverkarutrustning. Mamma och pappa tvingade mig att ha på mig det. Utrustningen bestod av byxor och topp som jag tait med mig själv, en turkos badmössa, skyddsglasögon och en ansiktsmask. Jag var väl inbäddad kändes det som.Pappa och jag kom snabbt igång med att knacka ner kakelplattor med spackel och hammare. Det tog ca 1 ½ timme och jag var supernöjd när vi var klara. Jag trodde nämligen att vi var färdiga då. Men ack så naiv jag är. :) Vi skulle ju naturligtvis slipa bort allt "lim" som använts för att få upp plattorna en gång i tiden. Och denna fogmassa satt verkligen ordentligt på väggen.Fram med spackel igen efter det att vi plockat ihop alla plattor och lagt dem i papperkassar och fått ut dem. Börja skrapa och slipa med spackel. Tog tid och var jobbigt för armarna. Men vilken work out! :)Pappa åkte till Biltema och köpte en slipmaskin. Himmel vad det dammade om den, men oj så mycket fortare det gick.Det som var riktigt trist var att fogen tyvärr satt som berget längst ner mot golvet och vi lyckades inte få bort allt överallt. Men duktiga var vi. Mamma var en klippa som kom och hjälpte oss när vi behövde henne.När vi var klara var jag totalt utmattad. Grinade för minsta lilla och kroppen var totalt utmattad. Inte så kul. Men jag hoppas på att kunna sova gott inatt.Ikväll har vi ätit pizza och kollat på Click med bl Adam Sandler, Kate Beckinsale och Christopher Walken. Den var bra. Underhållande och fick iallafall mig att tänka lite på mitt eget liv. Jag uppskattar det nog inte så mycket som jag skulle och kanske borde.Snart blir det sova för mig.Ska riva resten av våtrumstapeten imorgon. Efter det bli det lite shopping med mamma. Vi ska dessutom försöka sy in ett par byxor, som jag älskar, till mig. Jag hoppas vi hinner allt vi tänkt oss.Natti natti.Och bajbi. Jag älskar att höra din röst. :)

Av Patricia - 8 februari 2007 18:46

Grönkålsoppan blev inte god idag heller. Mamma hade i fond istället för buljongtärning. Vilken skillnad det gör.Redningen idag blev uppvärmd mjölk där jag siktade ner mjöl och mamma vispade så den blev totalt klumpfri. Men strax efter det att redningen hamnat i soppan, blev det åter igen mjölklumpar. :(Varken mamma eller jag tyckte den var god, men pappa tyckte om den. Så det var ju tur att någon av oss gjorde det. :)Men för min del blir det nog inte grönkålsoppa på ett bra tag. Det får bli minestronesoppa istället.

Ovido - Quiz & Flashcards