Alla inlägg under augusti 2007

Av Patricia - 9 augusti 2007 12:34

Det är tungt idag på jobbet med vår lista som bara ger oss förvirring och dimma.



Men vi fnissar på och har trevligt ändå.

Hon har Mupparna på huvudet då och då, och tänkte att denna bild passar fint på henne och kanske t o m oss båda idag. :)


P.s Ja, vi får en hel del gjort. :)

Av Patricia - 9 augusti 2007 12:29

Jag har nog världens underbaraste make!

Jag hade ju inte med mig någon lunch idag och undrade vad jag skulle hitta på att äta.



Och vid 10.30 fick jag ett medd på min MSN från maken. Han föreslog att han kunde köpa med sig mat och komma hit till jobbet med den. Han skulle bara förbi en affär först.



Och så gjorde han. 11.30 kom han. Han hade handlat i affären och mat till mig. Själv åt han tacos som han åt. Vi åt lunch tillsammans i matsalen och med några av mina arb.kamrater Riktigt trevligt och mysigt.



Är han inte fantastiskt gullig? Det tycker jag.

Tack bajbi för en jättetrevlig lunch och för att du är så supergullig och går ända hit för att förse mig med mat. :)

Av Patricia - 9 augusti 2007 08:54

Idag är en trött dag, trots att jag sovit gott inatt. Jag är förvånad att jag sovit så gott eftersom jag inte brukar sova gott när jag druckit lite vin. Och mängden vin brukar inte spela någon roll. Igår drack jag ca 2 glas vilket inte är mycket. Så jag är glad att jag sovit gott.



Imorse hade vi jättesvårt att stiga upp, både maken och jag. 06.20 lyckades vi pallra oss upp.



Och nu sitter jag här på jobbet och är trött.



(fikapaus)



Naturligtvis är det div strul med listan jag sitter med ej debiterade anläggningar. Det som är positivt är att den jag jobbat med i två dagar äntligen gått in idag. Så jag verkar vara på rätt spår, så länge jag kan hitta dem i båda systemen.



Vädret är molnigt idag igen, vilket inte är så kul. Jag vet inte om det påverkar min trötthet.

Sen är jag lite orolig att jag måste fortsätta med mina järntabletter, som är jätteäckliga att ta. Jag ska ta blodprov imorgon bitti. Så får jag väl se sen om jag får något brev hem som berättar om resultat. Vi får väl se.



Jag kan inte låta bli att sitta emellanåt och tänka på hur jag ska göra kortuppgiften till butiken. Några idéer har jag och jag hoppas och misstänker att jag säkert lär få fler när jag väl börjat. Men det är inte så lätt att börja när man inte har EZ-mount som är mellandelen till omonterade stämplar.Men jag ska se vad jag kan hitta på. Har några idéer på hur jag skulle kunna göra för att kunna stämpla ändå medan jag väntar på att mellanlägget ska komma in i affären.



Och så funderar jag på vad jag ska äta till lunch idag. Det är ärtsoppa i restaurangen i huset. Jag var absolut inte sugen på tacos idag så det fick maken ta med sig (och med glädje tror jag). :)

Jag är väl inne på att kolla vad dagens sallad är i restaurangen. Annars vet jag inte vad det blir. Jag vill ha så kort lunch som möjligt så jag kan sluta lite tidigare i eftermiddag så jag får komma hem och sova och ev pyssla.



I helgen har jag tänkt att vi ska vara lite effektiva. Sätta upp ny ytterbelysning på verandan vore trevligt. Lite småsaker som behöver göras. Jag behöver sätta mig i garaget och rensa bland skolsaker och organisera om så det kan komma in i förrådet.

Ska vi nu köpa ny bil och OM vi beslutar att behålla skrället så måste vi få iordning i förråd och garage.

Men vi får väl se hur det blir.

Av Patricia - 8 augusti 2007 12:58

Jag är så trött att jag hur lätt som helst skulle kunna gå och lägga mig.

Och idag åt jag inte alls så mastig lunch som jag gjort andra dagar. Idag blev det wienerkorv och stuvad spenat. Men jag känner mig fullkomligt däckad. Det är inte alls skönt utan nästan obehagligt. :(



Jag fattar inte hur jag ska orka jobba några timmar till och dessutom åka till kompisar för att laga och äta middag.



Jag vill bara hem och sova.

Av Patricia - 8 augusti 2007 08:43

Kom tidigare till jobbet idag. Det var skönt.

Men vill inte mötas av krångel.

Först hittade jag inte den anläggning jag jobbade med igår eftermiddag, men efter mycket sökande fann jag den. Men det hade inte funkat till 100%, vilket irriterade mig. Så nu försöker jag få tag på en på supporten som bör kunna detta. Men hon har inte kommit till sitt jobb än, vilket inte är bra.



Sen verkar det vara allmänt struligt med det vi gör idag, och naturligtvis ska det ju vara det när hon som kan mest är ledig. Men vi ska fixa detta.

Av Patricia - 7 augusti 2007 22:56

Ikväll har jag fått ganska mycket gjort tycker jag.

 

* Jag har stämplat upp de stämplar jag köpte idag. 

* Jag har jobbat på ett kort som jag imorgon ska scanna in

* Jag har gjort förvaringskort till stämplarna jag köpte (ska måla stämpelmotiven senare i veckan)

 

 

Och sen kan jag meddela att lilla jag fått i uppgift att göra julkort åt en affär. Vi ska diskutera mer imorgon om jag har helt fria händer eller om hon tänkt sig ett visst stuk. Sen behöver jag veta när de ska vara klara och hur många kort hon tänkt sig.

Det känns verkligen jätteskoj att jag fått denna uppgift. Så det ser jag fram emot. :) Tänka sig - lilla jag.

Av Patricia - 7 augusti 2007 14:14

Maken har fått tips från andra att besiktiga bilen så sent vi kan i höst. Vi kommer att få ombesiktning men då kan vi köra den ännu en månad innan vi får körförbud på den. Så har vi lite mer tid på oss att hitta en bil.



Men jag har ju hittat bilen jag vill ha!

Av Patricia - 7 augusti 2007 14:06

Himmel vad jag är seg i eftermiddag. Det är som om det var sömnmedel i lunchen. Men det vet jag ju att det inte var eftersom det var jag som gjorde den.



Men det är jättejobbigt att känna så här.

Jag har tagit en cappuccino efter lunchen, men den har inte hjälpt alls.

Det är som att jag blivit resistent mot koffein. Inte bra. :(

Vad ska nu hålla mig pigg?



Ute skiner solen och det är tydligen stekhett ute. Man känner inte precis för att gå ut och ta en liten promenad precis.



(4 min senare)



Så, nu har jag pippilottor istället för hästsvans. Nu känner jag mig lite piggare. Men bara lite. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards