Alla inlägg under augusti 2007

Av Patricia - 11 augusti 2007 23:38

Vi har haft det jättetrevligt ikväll.

Först blev det middag. Vi satt utomhus och tittade på folk som gick förbi. maten var inte den allra godaste och köttet var inte jätteört. Men det dög. 

 

 

Efter restaurangen gick vi en runda innan filmen började. Filmen var inte så bra som Bruce den allsmäktige, men lite fick man ju skratta. :)

 

 

När vi kom ut från bion hade det regnat. City var ganska fullt med folk och hög musik hördes från flera ställen. Jag var lite sugen på att stanna och dansa, men eftersom grannen kört så var det bara att följa med hem. Vi får ta och gå ut en annan kväll. :) 

Av Patricia - 11 augusti 2007 17:05

Då har man premiärbadat för i år. Grannarna kom över och undrade om vi ville med.

 

 

Den lokala badplatsen blev det. Vi var väldigt förvånade att det var så få människor där idag med tanke på hur varmt det är.

Tyvärr var det inte lika varmt som vi hoppats i vattnet. 21 grader var det. Och vattenståndet var mycket mycket lägre än normalt. Men trots detta kom vi i och badade en liten stund. Jag kom väldigt snabbt upp ur vattnet när jag kände något som naffsade mig i benet och alla de andra var på behörigt avstånd. Det var lite läskigt.

 

 

Efter badandet försökte vi torka och sola, men det var en hel del moln på himlen som störde. Men trots detta ser jag att jag fått liiiiiiiiiiiiiiite färg på bröstkorgen.

 

 

Och när vi kom tillbaka kollade vi alla fyra om det gick någon bra film på bio ikväll. Det blir Evan den allsmäktige kl 21.15 och innan dess ska vi äta på en restaurang på sta'n. Grannarna bjuder på maten som tack för att vi vaktade hus och katter i två veckor. Trevligt. :) Så det blir nog en jättetrevlig kväll tror jag. Så får vi se om det blir en glass på Bosses också. :) 

Av Patricia - 11 augusti 2007 13:15

Jag tittade på det sura äpplet, men vill inte bita i det.

Så här ligger jag i soffan.

 

 

Trött

Lite varm

Slö

 

 

Vi beslöt oss för att bara ta det lugnt. Det är för fuktigt ute och jag hatar att svettas. Så det blir en slapp dag idag. Imorgon kanske jag rensar förrådet om det är bättre väder.

 

 

Det är fantastiskt skönt att bara slöa. Vet inte när jag gjorde det sist.

Men njuter gör jag. :) 

Av Patricia - 11 augusti 2007 12:22

Jag har hittat massor med fina digiscrapkit som jag nu laddar ner. Stora är de, men får jag det bara att funka så kommer det att bli jättefint. Det är jag säker på. Och det bästa är att de är gratis! :)


  

Men eftersom jag sitter och laddar ner detta har jag fortfarande inte kommit ut i förrådet för att rensa.



Och nu när maken kom in från trädgården meddelade han att det var väldigt fuktigt ute. Det är inte precis att man längtar efter att arbeta då. Men det måste ju göras, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå ut. 

Av Patricia - 11 augusti 2007 09:30

Idag har jag nu klistrat på de stämpelmotiv som jag målade igår. Motiven har klistrats fast på papper som är dekorerade och det står även på dem vad de innehåller. Papperna är inlagda i laminatplast så det är bara för maken att laminera på måndag.

 

 

Förutom detta har jag försökt att plocka undan lite så det är fri yta på skrivbordet. Det underlättar när man ska pyssla. :) 

 

Frukost har inte ätits än, men det kommer snart tror jag. 

Av Patricia - 10 augusti 2007 23:08

Idag har det nästan bara varit motgångar för mig och arb.kamraten M. Det var inte alls kul och vi tappade fullständigt sugen båda två. Det var väldigt svårt att peppa varandra. Men en sak var vi överens om. Vi har lärt oss mycket denna veckan eftersom vi fått klara oss själva.



Efter jobbet åkte jag och maken och provade fler bilar.

Vi åkte till ett ställe där de säljer Audi, Volkswagen och Skoda i samma byggnad. Smidigt tyckte vi eftersom vi fått tips på att kolla Audi A¤, A6, Passat och Skoda Octavia.



Den första försäljaren vi frågade om hjälp hjälpte oss motvilligt. Han var verkligen inte intresserad av oss som kunder, vilket gjorde mig förbannad.

Vi fick iallafall prova en Audi A6 från 2001 som gått 12 000 mil. Den var rapp eftesom den innehöll fler hästkrafter än Avensisen igår. Men jag tyckte inte den var lika bekväm.



När vi provkört den och skulle lämna nycklarna frågade vi försäljaren för andra gången om broschyrer och fick halvt ointresserat svaret att fråga försäljaren runt hörnet. Vi gick iväg lite halvt arga och hittade själva broschyrerna på andra sidan väggen.



Väl vid Passaterna fick vi träffa en betydligt trevligare försäljare som berättade bl a om vilka förändringar Passaten gått igenom de senaste åren samt fördelen med avtagbar dragkrok. Den var dock trängre än både A6 och Avensis.



Jag hittade en helt underbar grön cabbubbla. Jag tog t o m bilder på den för att den var så söt. En sådan skulle man haft som andrabil. :)

Sen bar det av till andra ändan av huset för att kolla in Skodorna. Där skulle finnas en annan försäljare, men även hon hade visat ointresse innan för oss precis när vi träffade den första försäljaren. Så hon höll sig undan i hallen för att slippa få våra frågor.



Vi kollade in Octavian och jag tyckte inte alls att den var rolig. Men det som gjorde att det blev ett tvärnej på den var att bagageutrymmet hade en nederkant istället för ett plant golv. Dessutom var bagageutrymmet betydlgt mindre än hos de andra. Och maken hade väldigt svårt att få plats i baksätet när det var inställt på hur han har det när han kör. Det har vi testat på samtliga bilar.

Trots detta tog jag lite broschyrer om den.


  

Varken Passat eller Skoda kunde vi provköra idag eftersom de inte hade några automat inne. De är tydligen väldigt sällssynta.

Enligt min upplevelse än så länge ser listan ut så här:

1. Toyota Avensis - Skön, smidig, snygg, bra motor

2. Audi A6 - bra motor, snabb, bra utrymme, men inte lika skön som nr 1, lite för liten backspegel som jag stör mig på

3. Passat - snygg, mindre skön i sätena, lite väl stora balkar till vindrutan, väldigt mycket som var tillbehör som jag gärna sett var standard.

4. Octavia - för trång, dåligt bagaeutrymme, inte bekväm.

Vi kom överens om det att om det blir en Audi kommer vi inte att köpa den på det stället vi besökte idag. Och detta p g a två av tre försäljare som var otrevliga. Vill de inte ha kunder och kanske helst nöjda kunder? Jag förstår inte.



Nästa vecka ska vi försöka ta oss till följande bilhandlare:

* SAAB (för skojs skull)

* Volvo

* BMW

* Mercedes

* Renault

* Opel



Det tar tid och tar på krafterna, men det är det värt.

På väg hem stannade vi hos en kvinna där jag vunnit två saker på Tradera. Men när jag kom hem upptäckte jag att jag fått fel vara. Och när jag försökte maila henne studsade mitt mail tillbaka. Får ta tag i det nästa vecka.



Ikväll har jag färglagt de stämplar som är nya som ska vara i min förvaringslåda för omonterade stämplar. De blev jättesöta. Så imorgon ska de klistras på så de är redo att lamineras av maken på måndag. Jag ska se om jag kan hitta på något julkort till.



Strax är det läggdags. Imorgon ska jag ta itu med förråd och garage. Vi måste vi ordning där ute.



Jag hoppas alla andra haft en bättre fredag än jag.

Och tack till er som försökte pigga upp mig på MSN idag. :)

Natti.

Av Patricia - 9 augusti 2007 22:37

Det är så fruktansvärt hög luftfuktighet nu så jag tror att jag flyter bort.

Det är bokstavligt talat vidrigt väder!

Varmt, kvavt och jättefuktigt. Man blir svettig och klibbig bara av att andas eller flytta foten fem cm. Det är fullkomligt avskyvärt.

 

 

Jag har fått till ett kort ikväll till affären. Orkar jag imorgon ska jag gå förbi och lämna det. Dock känner jag att det inte är så lätt att göra olika varianter på kort med två textstämplar, en bildstämpel och papper. Så imorgon eller på tisdag när jag ska dit får jag ta och höra med henne om möjligheten att kanske använda andra stämplar också eller så. Men det jag gjort idag är jag nöjd med. Annorlunda tyckte jag att det blev. Får inte glömma att scanna in det ikväll så det är gjort.

 

 

Försökte stämpla textstämplarna utan EZ-mount, men det blev inte alls bra. Men det var värt ett försök tyckte jag. Så de får vänta. Lite trist, men vill ju att det ska bli näst intill perfekt och då är det bara att vänta på det. :) Jag behöver ju inte vänta så länge i allafall och jag har att göra. T ex färgsätta hÄnglarna jag köpte härom dagen som ska sitta på stämpelförvaringen. Jag hoppas bara att mina distresser kommer imorgon. Det vore trevligt att kunna använda dem också när jag ska färglägga. Ju fler färger desto mer variation kan det bli.

 

 

Men nu blir det scanning och sen blir det sängen.

Natti. 

Av Patricia - 9 augusti 2007 19:52

Efter jobbet idag åkte vi till Toyota och tänkte kolla in den bil vi är intresserade av, nämligen en Toyota Avensis. Vi kollade in både 2.0 och 2.4, ställde många frågor till försäljaren. Vi fick provköra båda modellerna vilket var kul. Jag gillade dem.

 

* Rymliga både fram och bak

* Man satt högre i Toyotan än i vår bil

* Lätta att komma i och ur både bak och fram

* Snyggt utseende

* Maken fick bättre stöd för sitt ben

* Trevliga tillbehör

* Bra andrahandsvärde

* Gillade deras executivepaket

* Jättesköna säten (t o m skönare än våra nu tycker jag även om maken inte riktigt höll med)

* lätt och bra panel

* farthållare där man kan både öka och sänka hastigheten m h a knappen där

* m m

 

Jag har säkert glömt flera saker. Men jag vet att jag blev väldigt glatt överraskad.

Vi ska fortsätta leta bil, men denna gillar jag verkligen! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards