Alla inlägg under augusti 2007

Av Patricia - 16 augusti 2007 07:49

Idag stannar jag hemma.

Jag känner mig jättetung i huvudet, det spänner lite i bihålorna och jag är stopp i näsan. Har lite småont i hela kroppen. Det är allt annat än kul, men så är det. Så idag blir det att vila mycket och försöka bli frisk så fort det bara går. Min tanke är att jobba imorgon igen, så idag blir en lugn dag. 

Av Patricia - 15 augusti 2007 22:35

Här är min andra LO. Jag håller fortfarande på att lära mig programmet. Jag valde denna gång ett kit på måfå utan att kolla innan jag började.


Av Patricia - 15 augusti 2007 10:15

Imorse låg vi till kl 7. Vi kom inte upp och jag kände mig allt annat än kry. Några snedsteg då och då och fullkomligt orkeslös. Jag funderade allvarligt på att inte åka till jobbet idag, men gjorde det ändå.



Flickorna tyckte jag såg hängig ut när jag kom, vilket stämmer fint. Allt går långsamt känns det som och jag är jättetrött, men det går iallafall. Lite får jag gjort.



Jag började med min andra LO igår på datorn. Det ska bli ett litet scrapcollage på våra katter. Och jag har redan ändrat mig hur jag vill ha det. :) Det är så typiskt mig. Tur att det är lätt att göra om där. Det är kanske därför jag inte ska ge mig på att scrappa fotoalbum eftersom jag är så ombytlig.



Jag försökte mig även på att rita lite motiv till stämplar igår kväll. Jag vet precis hur jag vill att det ska se ut, men det blir inte ens i närheten när det kommer ut på pappret. :( Jag vet inte varför jag trodde att jag skulle klara det. Så jag får väl tänka om och försöka igen.

Av Patricia - 14 augusti 2007 17:50

I fredags tog jag blodprov för att bl a kolla blodvärdet. Jag har fått gå på järntabletter i en månad och nu var det dags att kolla om det hjälpt. Jag vet fortfarande inte resultatet. Jag hoppas få reda på det i veckan.

 

 

För att kolla om tabletterna gjorde skillnad slutade jag ta dem i fredags. Och igår samt idag har jag haft flera gånger där jag känt mig yr och känt att allt snurrat. Jag har emellanåt tagit lite snedsteg och nu för en stund sen blev jag helt orkeslös. Så nu sitter jag i soffan och mår allmänt dåligt. Och jag som ville hinna och göra så mycket ikväll. :( 

 

 

Så nu har jag börjat med järntabletter igen. Fick en nyss i handen av maken.  Så HÄR vill jag inte må! 

Av Patricia - 14 augusti 2007 17:47

Det blev ingen glass idag. Det gjorde inte så mycket att det inte blev av. Det blev en cappuccino istället. Den tredje idag.

Det får bli glass en annan dag istället. 

Av Patricia - 14 augusti 2007 13:35

Det är så varmt och fint väder idag att vi flickor i vårt lag bestämt oss för att köpa glass på Bosses idag när det är eftermiddagsfika. :)

En glass där piggar alltid upp.

Och så möter förmodligen maken upp oss där också. Han ville tydligen också ha glass. Konstigt. ;)


Av Patricia - 14 augusti 2007 10:46

Om en vecka är vi på sjukhuset den här tiden. Då ska vi förhoppningsvis få reda på om vad läkarna anser om våra chanser till fler IVF-er, eller om vi ska förbli barnlösa.



Naturligtvis kommer vi att lyssna och gå efter de rekommendationer de kommer med. Att riskera mitt liv är inget vi tycker är roligt.



Men jag är orolig och försöker förlika mig med tanken att de troligtvis kommer att säga att de inte anser att vi ska göra ett nytt försök p g a förhöjda risker. Jag vill inte riktigt veta hur det kommer att påverka oss, samtidigt som jag måste förbereda mig på just detta.



Flera har sagt till oss att adoption finns ju.

Ja, det finns det, men just nu är det inget för oss. Inte för mig iallafall.

Jag är helt övertygad om att jag kan älska ett barn som inte är mitt genetiskt. Det har inte med det att göra. Men jag känner just nu att jag inte klarar av den psykiska stress och press det innebär. Alla prövningar, all tid, all ovisshet m m. Jag är inte så stark psykiskt att jag klarar det nu känns det som och frågan är om jag kommer dit. Det vet jag inte.



Men jag hoppas ändå att vi verkligen kan få besked nästa vecka. Att gå i ovisshet som vi gör nu är inte alls kul. Jag vill veta så att jag vet vad jag har att gå efter och hur jag ska försöka förhålla mig till det.

IVF
Av Patricia - 14 augusti 2007 10:44

Nu är det lite ljusare här igen på bloggen.

Hittade bakgrunden idag och gillade den verkligen och då var det bara att ändra färgsättningen så att det passade ihop.

Jag ska se sen om jag hittar en bättre bild på mig själv. Kanske lite nyare, även om jag själv tycker att jag mig lik där förutom längden på håret.

Så får vi väl se hur länge jag har denna färgställning här.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards