Alla inlägg under oktober 2007

Av Patricia - 21 oktober 2007 15:50

Nu har vi varit ute i nästan fyra timmar i garaget och förrådet.

Även idag har det varit kyligt att vara ute. Jag är så kall nu så det känns ända in i märgen. Men så mycket vi fått gjort.

 

 

Vi har samlat ihop en massa saker både i och precis utanför garaget som ska slängas i veckan. Ena grannens hästsläp vet vi att vi får låna, och de andra grannarna ska vi höra om vi får låna deras bil med dragkrok. Jag vill ha slängt all skit innan vi får hem nya bilen nämligen.

 

 

* Borden som vi har i garaget har fått byta sida nu. Jättebra blev det.

* Massor med kartonger har rensats.

* En byrå och en hylla har åkt in i förrådet.

* Torkskåpet som vi köpte begagnat precis när vi skulle flytta är på en bra plats i förrådet samt inkopplat och det funkar! (trots att det stått i fyra år)

* Kylen/svalen som vi fick efter förra ägarna är ute ur förrådet. Vi har aldrig använt den trots att den fungerar

* En bokhylla har tömts och ska slängas

* En annan bokhylla ska tömmas och antingen flyggas eller slängas

* Två ljusslingor med grane ska sättas upp på verandanför att göra det vintermysigt

* Två snöskyfflar har flyttats mer lättillgängligt fall i fall det snöar snart. 

 

 

Nu är vi inne igen. Jag fryser jättemycket!

Maken har tänkt en brasa och vi har precis ätit lite fajitasrester från igår.

Måtte jag tina upp snart. Jag har rejäla rysningar, vilket inte är så skönt.

 

 

Senare i eftermiddag/kväll är det tänkt att vi ska åka och hälsa på ett par kompisar och fika. Men först ska jag ta en väldigt varmt dusch. 

Av Patricia - 20 oktober 2007 17:11

Idag har vi varit ute i garaget och förrådet i någon timme och rensat och slängt. Vi är mycket duktigare på att slänga saker nu.



Gamla jackor

Två sopsäckar med olika sorters väskor (fullt funktionsdugliga)

Massor med papper

Kartonger vi inte har nytta av

Gamla skrivare

Hur mycket sladdar som helst

Gamla hårddiskar

Skor

Gamla leksaker

Gamla skolsaker

Med mera



Det står en kyl/sval i förrådet som vi inte använtsen vi flyttade hit. Den kommer att åka. Det gör att det blir bättre plats i förrådet. :)

Det som är frustrerande är att det går för långsamt känner jag. Och det är så pass kallt där ute att man inte kan vara där ute så länge som man egentligen skulle behöva. Å andra sidan ska jag inte vara där för länge eftersom jag inte är frisk.


  

Under vår vistelse där ute idag fick vi ett telefonsamtal och ett besök.

Telefonsamtalet var från vår bank. De ville boka en tid med mig för att gå över min privatekonomi och för att se om de kunde förbättra den. Dessutom ville de kolla över våra bolån, varpå jag snabbt sa att DET var inte mycket lönt då detta redan var gjort. Jag hoppas de kommer att fråga mig varför vi inte ska gå igenom det när vi är där. Då kommer jag att säga vad jag tycker och tänker.



Besöket var ett pensionärspar från, vad jag tror, Jehovas vittnen. Vi försökte artigt förklara att vi var ateister och mannen där försökte få igång en diskussion med oss. Han gav tack o lov upp efter några minuter och de gick. Trots att de bara vill "diskutera" känner jag att de ofta ändå försöker pådyvla sin tro. Jag har lite svårt för när de kommer hem så till en. Är jag intresserad ser jag till att leta upp dem.



Låt bli att komma hem till oss. Det är så att man har lite lust att säga att man är satanist eller något bara för att få dem att gå fortare. Grrrrrrrr.

Men snäll som man är försöker man snällt och artigt att förklara att vi väljer att tro på vårt vis och de får tro hur och på vad de vill, men vi är inte intreserade. *suckar*




Nu är vi inne igen. Jag ska lägga in mer ved i kakelugnen. Vi är lite frusna.

Maken är helt slut och ligger i soffan och sover.

Jag har tömt diskmaskinen och plockat undan alla konservburkar jag öppnade, tömde och sköljde av igår när jag lagade chili con carne. :)

Ikväll blir det fajitas till middag.

Av Patricia - 18 oktober 2007 19:40

Då har jag kommit hem efter mitt andra samtal.

45 minuter höll vi på idag. Det kändes som att vi inte hann så jättemycket, men lite hann vi avklara iallafall. Senaste veckan, lite frågor från förra gången och fortsätta prata om tidigare händelser.

 

 

Det kändes bra även idag, även om jag tyckte det känes som lite för kort tid. 1 timme hade känts bättre, men jag är glad att jag överhuvudtaget får hjälp.  :)

Av Patricia - 18 oktober 2007 16:17

Om 11 minuter ska jag bege mig till samtal nr två av totalt fem (minst).



Det känns jättebra att återvända dit idag. Jag känner mig lugn och betydligt mer harmonisk idag, vilket är skönt. Jag tvivlar inte det minsta på att det kommer att bli en bra timme med nya reflektioner för mig att tänka på efteråt.

Av Patricia - 18 oktober 2007 12:58

Trött

Täppt i däsan

Tungandad

Vill hem

Vila

Vakna frisk

Stannar

Kämpar

Förlorar inte pengar

Samtal ikväll

Måste gå

Öm i hela kroppen

Frisk? nej, men ja tack gärna

Solen skiner

Skönt ute

Hängig

Åka hem

Inte köra själv

Noll energi

Allt är jobbigt

Väldigt lite att göra på jobbet

Av Patricia - 17 oktober 2007 21:04

Ikväll har jag och maken varit ute i förrådet och garaget. Det har rensats och organiserats. Det sista endast lite. Men nästan allt från min studietid ligger numer i pappkassar som ska slängas.

 

 

Förutom gamla papper hittade jag en flyttkartong med ytterkläder. Bl a låg det en oljerock som jag fått av min pappa. Rocken var tänkt till maken, men den var lite för kort i ärmarna och idag är han rundare än vad han var när han fick den. Och trots att den passade och fortfarande passar mig vet jag att jag inte kommer använda den, trots att den tål regn och vind. Men istället för att slänga den eller ge till Myrorna gick jag över till grannfrun och frågade om hon ville ha den att ha i stallet. Det ville hon och blev lite glad i allt vemod kring hennes häst som inte mår bra och är gammal.

 

 

Jag kommer inte att gå ut mer idag och fixa där, men hela tiden blir det lite tommare i garaget. Och får vi bara slängt saker blir det ännu tommare och därmed lättare att flytta saker fram och tillbaka. 

Av Patricia - 17 oktober 2007 18:00

I eftermiddag åkte jag och maken för att hämta vår bil som varit på verksta'n igen. Dock kunde de inte fixa allt på den, men den bör gå igenom besiktningen nu som är den 30:e denna månaden.

 

 

Jag var ganska orolig över att det skulle gå på ca 6-7000:-. Men istället gick det på 1235:-. Både jag och maken var väldigt överraskade. Glatt överraskade. Verksta'n ska fortsätta att leta efter en ABS-ring och när de fått in det kommer de att kontakta oss. Då lämnar vi in bilen då.

 

 

Men eftersom vi fick tillbaka bilen idag, var vi tvungna att lämna tillbaka hyrbilen som var så härlig. En SAAB 9.3 1,8T automatväxlad med skinnklädsel. En dröm att köra, men säkert också svindyr om man skulle köpa den. Tur att de har för trånga baksäten. :)

 

 

Så nu kör vi vår gamla bil igen. Jag längtar så tills vi får vår Avensis. Det kan inte handla om många veckor till. :) Vilket gör att jag nu ska ut i garaget och röja.

Av Patricia - 17 oktober 2007 17:58

Jag lämnade ett bidrag till Minelles månadstävling förra månaden och idag räknade hon ihop rösterna. Jag vann! :)  Nu fanns det visserligen bara två bidrag totalt, men ändå. 150:- att handa för hos henne vann jag. Och lite handlat blev det. :)

 

 

Ska fotografera ett kort jag ska skicka in till en annan tävling. Men det är ganska mörkt när jag kommer hem, så jag får nog ta med det till jobbet och fotografera det där. 

Ovido - Quiz & Flashcards