Alla inlägg under december 2006

Av Patricia - 15 december 2006 08:31

Vår minsting är så söt. hon ligger just nu uppe på soffan, ovanpå ryggstödet, och sover och snusar så mysigt. Det är inte direkt platt där, men hon är duktig på att balansera. Det är så mysigt att höra när hon ligger och andas tungt. Det är rogivande och glädjen sprids i mig när jag hör henne. De andra två ligger och sover någon annanstans i huset. :)I gårkväll kom den andra tjejkatten upp i min säng när vi gick och lade oss. Hon parkerade på mitt täcke och där har hon legat hela natten. Det var lite jobbigt, men ändå mysigt. Det är så sällan hon kommer upp i sängen till oss. Hankatten sov hos maken, som vanligt. :)Jag älskar verkligen våra tre små vildingar!

Av Patricia - 15 december 2006 07:35

Jaha, då har jag blivit förkyld igen, med besked! Det har kommit mer och mer i veckan. Men det är inte värst. Värst är att jag haft så lite rast, jobbat så länge och stressat så mycket att jag är jättestel i axlar och nacke vilket gett mig en fantastisk huvudvärk, som även nu satt sig på synen. Inte bra. Så idag är jag hemma och vilar. Det behövs.Igår kväll var vi på julmiddag med makens arbete. Det var som vanligt mycket trevligt.Precis som förra året hade ena chefen fixat en musiktävling. Förra året var vi uppdelade i par och mitt lag vann. I år fick jag vara själv medan alla andra fick fortsätta tävla i par. Men det spelade ingen roll, för jag vann ändå. :) Så nu ska jag anordna nästa musiktävling. Det ska bli skoj. :)Efter tävlingen gick vi ut och åt. Jag kände mig jätteduktig för jag tog bara fisk. All möjlig sorts fisk. När jag ätit det var jag mätt och nöjd och kände inte att jag behövde äta köttbullar, skinka, prinskorv och dyl, utan jag fortsatte smutta på julmust och tog sedan lite dessert istället. Så för ovanlighetens skull mådde jag bra när vi sen åkte hem. Jag var inte för mätt eller kände som om det var en sten i magen. Det var underbart.Jag fick många komplimanger om att jag blivit betydligt smalare. För att inte tala om alla komplimanger jag fick när jag berättade att jag klarat det själv, utan Viktväktarna eller dyl. Så självförtroendet var på topp efter kvällen. :)Nu ska jag vila lite. Ska göra lite te sen tror jag.

Av Patricia - 13 december 2006 20:13

I helgen var vi hos mina föräldrar. Det var jättetrevligt. De hade pyntat jättefint. Jag tog lite bilder på julgranen och lite pynt på mobilen. Just nu har jag deras underbara gran som bakgrundsbild. :)Vi åt jättegod mat. Det enda som var synd var att maken blev dålig redan på fredagkvällen. Han hade ordentliga magsmärtor, stackarn. Det var först på söndagen som han började må bättre.Vi bytte julklappar i lördags. Jag fick massor med jättebra och fina julklappar. :) Både jag och maken var väldigt nöjda. Det verkade även mina föräldrar vara. :)Nu har halva arbetsveckan gått. Mycket knäppa saker har hänt på jobbet. Saker som jag inte orkar skriva. Det enda jag orkar skriva är att de är puckon nästan allihop. Vilken normalt funtad människa hade reagerat om de fått höra vad mina stackars öron fått höra. *suckar*Luciafirandet har inte varit stort idag. Eleverna gick, som vanligt, ett tåg i gympasalen för resten av skolan samt för ca 15 dinosaurier. Det var jättetrångt och det lät fruktansvärt. Barnen såg ut som om de höll på att dö av uttråkning och de rena tonerna var få. :) Men, det är ju tradition att de äldsta eleverna går lucia. Ja himmel. Nu ska jag gå och fixa det sista till paketet som jag ska skicka till mina föräldrar. :)Ikväll måste jag gå och lägga mig tidigt. Jag har fortfarande yrsel varje dag och nu stressar jag så mycket att jag konstant har ont i axlarna och får huvudvärk för väldigt lite. Men snart är det jullov.

Av Patricia - 10 december 2006 21:46

När andra ljust brinner är snart lucia här,Hon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär.

Av Patricia - 7 december 2006 22:00

Ikväll tittade brudparet förbi. Tre sånger har vi fått att välja på. Två vill de ha med under vigseln. Två av dem vet och kan vi, men den tredje är lite trickigare. Det är någon från Idol som sjungit den. Så nu måste vi hitta någon som har låten.Efter de hade gått, satte jag mig och spånade på ett bröllopskort till dem från oss fem som tillsammans ska ge dem en present. Eftersom de är naturmänniskor kommer kortet att gå i grönt och vitt (eller liknande). Jag kom på en text som kan stå inne i kortet, samt en liten vers till presenten, eftersom att den kommer att vänta på dem när de kommer hem. Inte så illa pinkat för att sitta en stund. Vi får dock se vad de andra tycker om förslaget.Jag har inte kollat över min packning än, men ska göra detta eftersom jag antagligen inte hinner fixa det imorgon bitti. Sen blir det sängen.

Av Patricia - 7 december 2006 19:41

Har precis ätit middag. Det blev kyckling (typ Stinas), jasminris, bearnaisesås och grönsaksblandning. Det var jättegott och jag blev jättetrött. Inte bra eftersom jag inte är klar än. Men om en stund ska jag försöka vara duktig igen.

Av Patricia - 7 december 2006 18:12

Är i full gång med packandet inför helgen. Vi ska fira lite jul hos mina föräldrar eftersom vi ska fira julafton hos svärföräldrarna i år.Jag har varit inom bilverkstan för att kolla varför motorlampan lyst. Det var inga problem att köra ändå tyckte de. Bra - check.Sen har jag tvättat rutorna på bilen.Jag har fyllt på spolarvätska.Jag har tömt ut lite onödiga saker som inte behövde ligga och ta plats.Jag har packat ner klenäter och kanelbullar till mina föräldrar.Alla julklappar och annat som ska med ner är packat.Jag har packat min beautybox och vad jag behöver där.Kläder har packats (mina) och jag har t o m bestämt vad jag ska ha på mig imorgon. ojoj. :)Just nu har vi kyckling i ugnen. Vi har ris över sen en annan middag, så middagen kanske inte blir supernyttig idag, men god. Jag är grymt sugen på julmust, men har inte köpt någon. Vet att jag får dricka det i helgen. :)Har ringt sjukhuset idag. Det är så bra att man kan lämna sitt nummer så ringer de upp sen. Då slipper man sitta i kö och ödsla tid. När jag sen pratade med barnmorskan kom jag fram till att jag gärna väntar med att sätta igång nästa IVF till nästa mens, som borde komma i början på januari. Annars skulle jag spraya över nyår (inte så bra med bröllop) och hålla på med sprutor och besök precis när skolan börjar igen, vilket är himla osmidigt. Så det är uppskjutet ännu en månad. Det känns inte kul, men ändå lite bättre. Jag vill inte känna mig superstressad när jag ska gå igenom det igen och det kan vara skönt att bara få "vila" under jul och nyår utan att behöva tänka på det. Jag uppskattade inte att behöva vakna kl 06.00 när jag var ledig och jag vet att jag definitivt inte behöver det under detta lovet.I eftermiddags kompade jag bort en konferens. Det var himla skönt att komma hem lite tidigare än vad jag hade jag gjort annars. Även om det bara blev en timme och en kvart, så kändes det bra.Nu ska jag packa klart så jag koppla av resten av kvällen.

Av Patricia - 6 december 2006 19:30

Klockan 03.03 inatt vaknade jag av att jag hade jätteont i magen. Naturligtvis var det mensen som kom. Fick ont på rekordkort tid och fixade inte ens att ta mig ner för att ta en värktablett och värma vetekudden. Istället fick jag väcka stackars maken som fick fixa detta åt mig. Jag tror inte jag behöver tillägga att det tog ett bra tag innan jag slutligen lyckades somna om.Jag lyckades ta mig till jobbet idag trots att jag knappt fick i mig någon frukost och mådde ganska illa.När vi hade morgonmöte var det en kollega som frågade mig om jag var medveten om att tanklocket var öppet. Visst tänkte jag. Det är inte första gången jag glömt att stänga det lilla locket. Men när jag kom ut till bilen hade jag glömt att över huvudtaget skruva i locket i bilen och hade kört så i över 8 mil. Mina ögon tårades när jag återigen insåg att jag inte mår bra och är på väg att gå in i väggen. Men det var bara att torka bort dem och ta mig in i skolan igen efter det att jag skruvat på locket och låst det.Satt på min stol nästan hela första lektionen med uppvärmd vetekudde för magen och kved.Trots att jag verkligen inte trodde att jag skulle klara det lyckades jag ta mig igenom 20 minuters rastvakt, extrahjälp till en elev samt arbetslagsmöte i eftermiddag.Skulle egentligen varit med ikväll på ett möte med hon som ska spela på bröllopet, men jag klarade inte av det eftersom jag hade så fruktansvärt ont och blödde som en uppsprättad gris. Så jag åkte hem igen.Väl hemma skulle jag ta posten. Vi har en liten grusväg som man inte kan mötas på och våra brevlådor står i en svag kurva på denna grusväg.Från ena hållet kom en idiot som körde i säkert 80 km/h. Han upptäckte att han fick möte men saktade inte ner. Dock bytte han sida och höll på att köra på mig. Jag tror inte han såg mig alls och jag hann inte reagera eftersom allt gick så fort. Jag fick med mig posten in och sen skakade jag som ett asplöv.Jag har mer eller mindre legat i soffan sen dess. Jag har inte fått i mig någon mat och det enda jag vill är att gömma mig i ett hörn och bara tjuta.Ev kompar jag ut lite tid imorgon och slutar tidigare. Framför allt hoppas jag på att få sova gott en natt. Det är väl inte för mycket begärt?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards