Alla inlägg under april 2007

Av Patricia - 17 april 2007 21:47

Gillar du katter och vill se något bedårande så klicka här.

Den är klart sevärd. 

Av Patricia - 17 april 2007 12:44

Jag är superstolt över mig själv.


Jag har lyckats utföra en uppgift utifrån en manual helt på egen hand och lämnat vidare uppgiften precis som man ska.

Jag är så nöjd

Av Patricia - 17 april 2007 12:43

En sköterska ringde innan.

Jag måste till sjukhuset ändå på måndag, fastän läkaren som undersökte mig inte tyckte det behövdes.

Så det blir blodprov och ultraljud då igen, och 250:- till. *suckar*

Av Patricia - 17 april 2007 09:04

Imorse steg vi upp 6.15, för att åka till sjukhuset kl 7, för att vara där 7.35 för en tid kl 7.50 Vi var först av alla par att anlända.


Ändå tog det 35 minuter innan vi fick komma in för att få beskedet att slemhinnan inte var riktigt så tunn som de ville.


Så nu ska jag spraya var sjätte timme, kl 6, 12, 18 & 24 till nästa måndag när jag ska ta ett nytt blodprov.


Jag tror man kan ana hur glad jag är. INTE. :(

Fick dessutom stressa till jobbet och hann precis hit 1 minut innan växeln öppnade.


Är besviken på att jag inte var tillräckligt nedreglerad. Man såg tydligen 3 lager på slemhinnan på livmodern. Men så är det. Det är bara att bita ihop och fortsätta.


Idag jobbar jag till kl 18. Är redan jättetrött.

Av Patricia - 16 april 2007 17:37

Ringde rekryteringsföretaget idag när jag hade lite tid över på förmiddagen. Det visade sig att jag inte blivit aktiverad. Ja då är det lite svårt att tidrapportera.


Tack o lov visade det sig att det inte var något större brådska med att rapportera. Jag får ändå inte pengarna förrän nästa månad. Men vi klarar oss ändå.

Av Patricia - 16 april 2007 17:24

Imorse var jag hos vårdcentralen kl 8. Gick in och fick ta blodprov inför besöket på RMC imorgon bitti.

Det gick ganska bra att ta blodprov. Det blev lite suddigt och jag kände mig lite yr, men det gick ändå.

Sen gick jag därifrån till jobbet. Var på jobbet 15 min före jag började. 


När jag kom imorse till jobbet fick jag reda på att min kollega opererades i helgen. Så jag är helt själv idag i kassa/reception/växel. Lite spännande.


Det har gått över förväntan. Jag har fått en hel del uppgifter att göra och det har varit fullt upp, tills för ca 30 min sen. Då stannade allting upp och det blev totalt tyst, varpå jag blev jättetrött eftersom jag verkligen kunde andas ut då. Men samtidigt blev jag väldigt rastlös.


Jag har tack o lov fått tillgång till dator idag så att jag kunnat maila iväg "lappar" istället för att springa runt och dela ut dem fysiskt.

Jag har även lärt mig själv att preliminärboka en sak och jag är väldigt stolt. :) Såg dock till att en kollega kollade upp att jag gjort rätt. Bäst att vara på den säkra sidan. :)


Nu är det 1 ½ timme kvar att jobba idag. Jag lär vara ganska trött ikväll när jag kommer hem. Det blir nog en tidig kväll. Jag hoppas någon annan hunnit njuta av vädret idag. Det har inte jag. Och på torsdag när jag slutar tidigt (förhoppningsvis) ska det endast vara 6 grader varmt. :(

Av Patricia - 15 april 2007 15:06

Nej, jag är inte alls glad just nu.

 

Utanför oss finns en väg, eller vad man ska kalla den. Det är en grusväg iallafall. Det är 70 på den egentligen, vilket är fullkomligt galet i sig.

Vägföreningen har satt en 50-skylt och jag tycker att 30 räcker att köra här med tanke på att det finns så mycket katter och barn här.

 

Nu när det är så varmt blir det torrt och när folk kör fort får vi in massor med grus i vår trädgård. Om de hade tagit hänsyn och kört långsamt, som det finns ett fåtal människor som gör, ryker det nästan inget alls. Det är inte kul att var aute i trädgården när det yr så och varenda jävla dag måste man torka bort en massa damm för att folk inte kan köra vettigt utanför.

 

Snart ringer jag ordföranden i vägsamfälligheten att han får se till att det saltas här på vägen. Annars vill jag ställa honom mitt i vår trädgård, vänd med ansiktet mot vägen och stå där en hel dag så han får känna och uppleva vilka idioter det är som kör på vägen (inkl bönder som kör som rallyförare med sina traktorer och dammar ner fruktansvärt mycket (han bor  nämligen in på en betydligt mindre väg och besväras inte av detta och har därmed ingen förståelse för det heller.) Här ska tilläggas att ordföranden vill asfaltera  grusvägen, men vi har sagt nej tills hastigheten är 30 km eftersom folk kommer att köra ännu fortare så fort vägen blir bättre.

 

Varför finns det så många idioter i världen? 

Av Patricia - 15 april 2007 15:03

Klåparna på rekryteringsföretaget kallar inte ens tidrapporteringen för samma på hemsidan som på lappen.

KAN lappen vara gammal och förlegad?

 

Har hittat en demo där man kan titta, men hittar fortfarande inte  någon länk eller något alls där jag kan tidrapportera.

 

Jag lägger ner det för idag innan jag kokar över i ren ilska. 


P.s Det andra företaget har fortfarande inte hört av sig. Är det bara jag som tycker det är konstigt? Det är två veckor sen jag var på slutintervju. Har de inte bestämt sig eller har jag hamnat mellan stolarna så att varken företaget eller rekryteringsföretaget inte hört av sig till mig för att de tror att den andre av dem ska kontakta mig och berätta att jag inte fick jobbet där?

Oavsett vill man ju veta. *suckar* 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards