Direktlänk till inlägg 10 juli 2007

Svårt att vara ute

Av Patricia - 10 juli 2007 15:36

Idag är det uppehåll fortfarande.

Detta har gjort att jag varit ute och klippt vår samt grannarnas (de som är iväg) gräsmatta. Deras lär jag dock inte klippa igen. Det var alldeles för svårt att komma åt överallt och jag rev mig.

Gräsklipparen är avsköljd, men inte ihopsatt och inkörd igen då jag inte klarar av att lyfta och sätta ihop klippaggregatet själv. Så det ska maken få göra senare.

 

 

Redan när jag satt på åkgräsklipparen blev jag biten av en blinning. Mitt på ryggen bet den mig. Precis så att jag inte kunde komma åt att klia. :( Sen kom det fler och fler, så istället för att kunna klippa i bikinitopp och shorts, fick jag ta på mig långärmat och byxor för att slippa bli biten. Det är fan inte klokt. Och detta antagligen för att hästarna går så nära oss.

 

 

Efter gräsklippning och avsköljning av maskinen OCH mig (det skvätter rätt rejält) tog jag fram kantgräsklipparen/trimmern och gjorde fint vid huset samt runt buskar och träd. Under tiden hade maken klippt häcken mot vägen samt klippt ner massor med stora grenar som växt ut ur stubben från trädet vi fällde i vintras.

 

 

När jag kört klart med kanttrimmern tog jag över häcktrimmern och började på insidan av häcken. Det var så varmt då att jag återigen körde i bikini och shorts. Lite färg vill jag ju ha. Vill inte se ut som ett mumintroll (likblek och fet).

Men nu när jag körde kom naturligtvis blinningarna igen och började bita mig. Dessutom krånglade häcktrimmern med mig så den klippte bara max 5 sekunder i taget.  Jag blev så himla förbannad och frustrerad att jag skrek till, kopplade ur den och gick in igen. Och här sitter jag nu.  Maken är jättegullig och gör pannkakor och plättar till lunch/middag. Sen ska han ta resten av häcken. Honom har de inte gett sig på en enda gång och ändå har han T-shirt och shorts. Jag tror inte det skulle hjälpa mycket om jag tog på mig en T-shirt. De har ju bitit mig på benen också. Det positiva är dock att jag inte verkar få någon allergisk reaktion på deras bett, vilket är skönt och tur.

 

 

Och medan han sen klipper färdigt samt samlar upp alla grenar tänkte jag istället börja kolla och röja i förrådet. Jag ska mäta en smal, lite högre vit byrå som jag haft innan men inte haft användning av på länge. Jag ska se om jag kan ha den i pysselrummet i hörnet om blev tomt efter det att jag flyttade en bokhylla. Jag ska mäta först så att vi inte släpar på den i onödan. Den är bra för att lådorna är lite högre än vanligt, vilket gör att man kan få plats med lite högre saker. Inte dumt alls.

 

 

Fast först ska jag rensa den sista byrålådan här i pysselrummet och se hur mycket jag kan slänga. Säkert en hel del. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards