Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Patricia - 12 juli 2007 23:09

Efter det att vi ätit kom maken på att vi skulle kontakta försäkringsbolaget där vi har villaförsäkringen idag. Dessutom skulle vi kontakta Anticimex för att höra om de har avtal med det andra f-bolaget vi funderar att flytta villaförsäkringen till.

 

 

Jag höll nog på att prata med dem i totalt en timme. Och ändå fick jag inte svar på alla mina frågor. En kille skulle ringa tillbaka, men gjorde inte det. Så imorgon bitti får jag väl ge mig på det igen. Bökigt värre att kolla vilket av dem som är bäst för oss. Samtalen gjorde mig fullkomligt slut i huvudet, vilket inte alls var kul. :(

 

 

Men efter två timmar kom vi ut i förrådet igen. En del fick vi rensat, sparat och slängt. Lite foton blev det på leksaker jag sparat. Och herregud vad jag sparat. Det är inte klokt!

 

 

Naturligtvis fastnade jag när jag hittade mina gamla dagböcker. När jag läste i en av dem var det som om jag sögs tillbaka i tiden. Jag kom verkligen ihåg hur det var då och hur jag och en kille strulade innan vi blev tillsammans.

Men det som var mest skrämmande var att jag så uttalat hade skrivit om min dåliga självkänsla. Jag blev ledsen när jag läste det. Dock inte så att jag grät, men det gjorde så ont att läsa det.

Så här hade jag skrivit:

"Jag är dum, tjock och ful. Och eftersom alla säger det måste det vara sant".

Jag var 16 när jag skrev det. Inte konstigt att jag haft dålig självkänsla i så många år.

Dock håller jag med om Grodis inlägg idag där hon skrev att hon inte höll med om att man inte kan älska andra förrän man älskar sig själv. Det är klart att man kan. Jag älskar min make mer än något annat på hela jorden. Han är mitt allt. Och ändå tycker jag inte så värst bra om mig själv. Jag tycker mer om mig nu. Förr hatade jag mig själv bokstavligt talat. Idag är det bättre. Men jag får varje dag jobba aktivt med att tycka om mig själv mer. Jag kan inte förstå varför det finns någon som tycker om mig, än mindre älska mig så mycket som maken gör. Men jag är otroligt glad över att han gör det och andra tycker om mig.

 

 

Eftersom jag fastnade vid mina dagböcker och maken samtidigt fastnade vid några gamla sångtexter, hann vi inte färdigt. Det hade vi nog inte gjort ändå. Men vi är väl iallafall halvvägs.

 

 

Imorgon kl 9.30 kommer grannen med släpet. Vi ska se till att verkligen fylla det och det lär inte vara några problem. Sen bär det av till återvinningsstationen och sen till systembolaget. Grannen ville handla vin till imorgon kväll. Så det blir nog jättebra.

Jag hoppas bara att jag kan sova gott inatt och att min förkylning lugnar sig. 

Av Patricia - 12 juli 2007 13:59

Då har vi börjat att rensa i förrådet.

Herregud så mycket skit vi sparat! Vad är det för fel på oss?

En hel del åker nu.

Men jag har samtidigt hittat saker jag varit av med.  T ex en jättesöt grönvit solhatt som jag säkert inte ser klok ut i, men som är skön. :)

 

 

Nu är vi inne för att äta lite uppvärmda pannkakor.

Jag ska ta med kameran ut sen för att ta foto på lite av de leksaker jag hade när jag var liten, men som vi nu ska slänga. Det är bl a en röd manchesterhäst samt en tygstol som ser sjaskig ut. Men eftersom jag är lite nostalgisk ska jag ta foto på sakerna som ett minne. :)

 

 

Det blir nog flera vändor med släpet till återvinningsstationen misstänker jag. :)

Av Patricia - 12 juli 2007 10:29

På lördag har vi 6-årig bröllopsdag.

Jag behöver lite tips på vad vi skulle kunna hitta på den dagen.

 

 

Själv har vi lite som förslag att:

* åka till Söderköping och äta på Smultronstället (kräver bra väder) 

* åka till Bergs slussar och mysa på dagen eller bara äta på restaurang på kvällen (kräver också bra väder iallafall på dagen)

* gå på bio (det gjorde vi förra året)

* äta gott någonstans (och kanske bio men för snarlikt förra året)

 

 

Jag hade hoppats att flygvapenmuséet hade helikopterflygningar som förra sommaren, men det verkar inte så. Annars skulle vi hitta på något sådant. 

 

 

Jag kan ju tipsa om att vi bor i Östergötland.

Vi kan inte resa någonstans eftersom vi har både våra och grannarnas katter att ta hand om. Annars hade jag funderat på att hitta något mysigt B & B någonstans. 

 

 

Så snälla. Inspirera oss.

Av Patricia - 12 juli 2007 10:23

Tanken var, som var dag innan i veckan, att stiga upp kl 9. :)

Det misslyckades vi med  även idag.

Kl 10 blev det istället.

Har sovit dåligt inatt, men det beror nog mest på att jag är förkyld. För det är ju precis vad jag behöver nu. Tala om att man blir trött av det också. 

 

 

Precis när jag kommit ner ringde telefonen. Det var svärfar. Han ville höra hur det gick igår på sjukhuset och hur det var annars. :)

 

 

Snart ska vi äta frukost. Grannkatterna har fått frukost av mig. Dock fick de stanna inne efter frukosten eftersom det regnar.

 

 

Tanken är att vi idag ska börja rensa i förrådet. Jag vill verkligen göra det, men jag fattar inte hur jag ska orka.

Det som gör att det känns akut är att vi kan låna bil och släp denna veckan samt att vi båda är hemma. Det blir mycket svårare nästa vecka. Så det hade varit fantastiskt bra om vi kunde få undan skräpet.

 

 

Det som vi inte behöver längre ska vi samla ihop och sen sälja på Blocket eller Tradera har vi tänkt. Det har redan hunnit bli en del i huset och där kan rensas ut ännu mer. :)

Rensa är kul.

Rensa är bra. :)

Jag får som sagt bara hoppas att jag orkar.

Vet dock inte hur jag ska hinna göra ett kort till bröllopsdagen. Jag gör alltid ett kort till maken på bröllopsdagen. Jag får väl se vad jag kan knåpa ihop i år. :) 

Av Patricia - 12 juli 2007 10:21

När jag var ute i trädgården i förgår blev jag biten av blinningar. När de bet gjorde de ont, men sen var det ganska ok.

 

 

Men igår började de svullna upp och klia ofantligt mycket! :(

Så innan vi gick och lade oss smörjde maken in betten på ryggen (4 bara där) med Xylokainsalva och sen tog jag de två jag har på benen.

Förbannade skitdjur!

 

 

Måtte fåglarna äta upp er fort som attan. Ni har inte i min trädgård att göra! :( 

Av Patricia - 12 juli 2007 10:17

Jaha. Idag är det grått igen och det börjar regna mer och mer. Grått, grått, grått överallt när man tittar ut. *suckar*

Framför allt är det synd om maken som inte får möjlighet att flyga sin helikopter (modell).

 

 

Det var först igår jag verkligen insåg att det regnat en hel del även här. Vattendrag som annars brukar vara ganska låga hade väldigt hög vattennivå nu. Och så regnar det igen nu då.

Vi behöver inte mer vatten nu tack *tittar upp mot himlen*. 

Av Patricia - 12 juli 2007 00:01

Efter sjukhuset åkte vi till ett par av våra kompisar - de som har en 2 ½-åring samt en 5-månaders bebis.

 

 

Det var jättetrevligt. 2 ½-åringen (J) var snabbt igång med att sysselsätta oss. Han hade tydligen frågat sin pappa ett antal (läs jättemånga) gånger när vi skulle komma till dem. Och tidsbegrepp har inte en sådan liten parvel så det hade varit en mindre evighet sen i måndags att vänta till idag.

 

 

Det blev lek i sandlådan och med bollar utomhus. Sen blev det lek med bollar inomhus samt lek med bilar. Lillebror fick också uppmärksamhet. När vi fikade var J väldigt noga med att se till att både jag och maken hade kex eller kanelbulle. :) Det var jättegulligt.

 

 

J var verkligen övertygad om att vi var där för hans skull och han var lite motvillig ibland att låna ut oss till sina föräldrar. :) Men det gick ganska bra.

 

 

Han ritade en teckning till mig som jag lovade att sätta upp på frysen. Och den sitter uppe nu så att han ser den nästa gång han hälsar på här.

När han väl skulle gå och lägga sig fick jag en puss och en kram. Maken fick bara en kram. ;)

 

 

När väl båda barnen sov, tittade vi på film. Det var svårt att besluta vilken vi skulle se, men det blev Pixar's Cars, eller Bilar som den heter på svenska. Trots att de båda sett den hur många gånger som helst (J älskar att se den) så ville de se den ikväll eftersom vi ville se den på engelska. Och de gillade den bättre på engelska. Så det var ju bra.

 

 

Vi gillade också den. Framför allt har de så härliga snuttar i slutet på filmerna kring eftertexterna och denna film var inget undantag. :) Vi skrattade gott. Vi såg även de två kortfilmer som fanns på skivan. Det var visserligen bara jag som inte sett dem, men det tog ju inte så lång tid att se dem. Och som alltid tyckte jag att de var bra och fyndiga. :)

 

 

Så det har varit en jättetrevlig dag. Det gick bättre att åka dit än vad jag trodde det skulle göra.

Dock kändes det i hjärtat och jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna när jag såg mamma S och bebisen gosa ett tag. Att se detta band mellan förälder och barn. Jag vill verkligen uppleva det.

Att svara på deras frågor idag gick ganska bra tyckte jag. För det är ju klart att de hade frågor och har någon frågor vill jag gärna besvara dem. Ingen ska behöva gå och fundera eller undra.

 

 

Nu blir det sängen. Imorgon blir det att börja rensa i förrådet. Det ska slängas, omorganiseras och bli både snyggt och bra. :)

Bara vi kommer upp när vi ska (inte tidigare eller senare) och kommer igång hyfsat fort efter frukost, så ska det nog bli bra. :)

 

 

Natti. :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards