Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Patricia - 13 juli 2007 16:20

Idag har vi rensat garaget och förrådet och fyllt en hästtransport till med saker (gjorde det midsommarveckan).

 

 

Grannarna som lånade ut transport och bil följde med och hjälpte till att slänga, vilket underlättade jättemycket för oss och framför allt mig.

Vi har ju kvar att slänga och rensa, men förhoppningsvis inte värre än att vi kan ta det i bilen. Annars har de erbjudit sig att låna ut bil och transport till oss igen.

 

 

Nu orkar vi inte göra mer idag.

Det har varit lite jobbigt rent psykiskt att slänga saker. Inte själva sakerna så kanske utan mer tankarna. Jag tror vi köpte en vagn någon gång hösten 2001 eller våren 2002, innan vi precis började försöka. Det var en begagnad Emmaljunga som vi köpte för 500:-. Den var ganska fin då. Men den har ju bara fått stå och stå och nu sen vi flyttade till huset har den stått på en hylla i garaget. Och idag åkte den till skroten. Jag ville bara bli av med den.

Och det som gjorde mig ledsen var det att vi då när vi köpte den inte trodde det skule vara några större problem att bli med barn och t o m få ut dem. Men men. Då levde man i en helt annan värld. Inte lika svart och djup som den är idag. Ibland längtar jag tillbaka till den "gamla" världen.

 

 

Men skönt var det att få slängt.

Och till slut ska vi nog se till att det är riktigt snyggt, både i garaget och förrådet med bra förvaringsutrymmen, arbetsyta och plats för två bilar. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards