Alla inlägg den 3 juli 2007

Av Patricia - 3 juli 2007 22:31

Idag när jag skulle duscha beslöt jag mig för att titta på mitt stora sår på magen. Såret i naveln (det fjärde totalt) har jag kunnat se hela tiden och det är bara 2-3 cm, så det är jag "van" vid. Men mitt stora sår har jag inte vågat titta på än. Kalla mig feg eller något, men med tanke på vad jag tycker om mig mage och kropp redan, skulle min syn på det inte bli bättre om jag tittat tidigare.

 

 

Nåja. Väl naken i badrummet tog jag fram en spegel. Såret sitter så pass långt ner och jag har ju lite mage. Dessutom vågar jag inte dra i magen för att kolla, så en spegel var lättast att kolla med.  Behöver jag tala om att jag var jättenervös när jag stod där med spegeln i handen?

 

 

Jag tittade, och det såg ganska fint ut. Det sitter lite sårskorpor kvar fortfarande. Jag hoppas de trillar av snart. Är svullen på vissa ställen kring såret. Vet inte varför det är så. Maken påpekade också detta sen när han kom hem och tittade på såret. Märkligt, men säkert inget att oroa sig över.

 

 

Det kändes faktiskt bättre efteråt när jag tittat på såret. Jag kände mig jättestolt att jag vågat titta. När jag duschade var jag naturligtvis tvungen att tvätta mig vid såret. Det känns fortfarande konstigt att beröra huden precis ovanför och en bit upp, men det går bättre och bättre. Jag får inte ilningar eller krypningar i kroppen längre, men skönt är det inte heller. Jag undrar hur lång tid det tar innan det är helt läkt och det känns normalt igen.

 

 

Kom på när jag stod i duschen att en duschpall borde vi ha där inne. Jag har fortfarande lite svårt att tvätta benen och nå ner till fötterna p g a såret. Så jag får väl ta och leta efter den eftersom vi iallafall haft en sådan innan. Jag undrar var den är nu. 

Av Patricia - 3 juli 2007 17:07

Det blev vila innan. Jag var så trött. Så kl 15 blev det sängen och strax därefter somnade jag och har sovit jättegott. Jag vaknade strax innan 17.

Så, tydligen behövde jag det, och då var det lika bra att sova. 

Av Patricia - 3 juli 2007 14:29

När vännen kommit idag och jag var klar efter duschen åkte vi för att handla. Jag handlade middag till idag, men jag kom även ihåg att leta rengöringsmedel till makens helikopter och hittade det. Köpte även bananer till maken att äta på jobbet för resten av veckan.

 

 

Han blev jätteglad när jag ringde honom när vi kommit hem för att berätta att jag köpt det. Jag älskar att göra honom glad och visa att jag tänker på honom. :)

 

 

Jag bjöd även vännen på lunch i restaurangen som finns på nedervåningen där. Det blev schnitzel, stekt potatis, skysås, ärtor, sallad och fralla. Det var helt ok. Har lite ont i magen nu, men det är överkomligt.

 

 

När vi sen kom hem därifrån släppte vi ut katterna och satte oss på altanen och drack saft. Det började klia något frenetiskt i ögonen. Det är tydligt väldigt mycket pollen i luften nu. Nös gjorde jag också.  Det var så illa i ögonen att vi till slut var tvungna att gå in igen. Katterna ville inte vara ute längre heller. Vet inte om det var p g a blåsten eller vad det var, men de var nöjda.  Så nu är de inne och vännen har åkt hem igen.

 

 

Funderar på om jag ska orka ta itu lite med att rensa ut gardiner och dukar så att jag får plats med mer i garderoben. Eller ska jag vila lite? Risken med att vila (som är det skönaste alternativet) är att jag är rädd att jag förstör mina chanser ännu mer att kunna somna i hyfsad tid ikväll. Nä, jag får väl börja med att rensa ur garderoben.

Av Patricia - 3 juli 2007 10:28

Här kommer bilder på globen som maken fick av mig samt katten jag fick av vännen i Stockholm. :)

Av Patricia - 3 juli 2007 09:55

Än en natt där jag sovit oroligt.

Har haft jättejobbiga drömmar som jag haft väldigt svårt att ta mig ur och sen svårt att somna om igen.

 

 

Var så trött imorse att jag allvarligt funderade på att strunta i att gå upp med maken för att äta frukost. Men steg upp när frukosten var klar och åt tillsammans med honom. Vill ju hinna umgås lite med honom på morgonen samt inte vända dygnet helt fel.

 

 

Eftersom jag ska få besök idag av en f.d arb.kamrat/vän, ville jag inte att det skulle se ut som det gör hemma. Så jag har tömt och laddat diskmaskinen, torkat av soff- och matbordet, rengjort bänken i köket, fyllt på servetter, slängt blommor och dammsugit nedervåningen.

Behöver jag säga att jag är helt slut nu?

Inte vidare smart att vara trött redan när jag ska få besök, jag vet. Men det är skönt att det känns liiiiiiite renare här iallafall. 

 

 

Trots att minstingen gnällt och pipit så hjärtskärande idag har de inte fått gå ut än. Jag väntar iallafall tills vännen kommer hit. Jag vill inte riktigt utsätta mig för samma situation idag igen som jag gjorde igår. Det orkar jag bara inte, varken fysiskt eller psykiskt.

 

 

Det blåser rejält idag! Frågan är om det är någon front på väg hit eller vad det är frågan om. Har inte tittat på vädret. Vi får väl se. 

 

 

Nu ska jag iallafall ta foto på globen och katten och lägga upp här. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards