Alla inlägg den 16 juli 2007

Av Patricia - 16 juli 2007 22:00

När vi kom hem från jobbet började jag med att  släppa in grannkatterna.  De var så glada att få komma in.

Väl inne hos oss igen skulle jag laga middag men fick börja med att diska eftersom stekjärnet stod fint kvar på den fetfläckiga spishällen. När det var diskat och hällen var avtorkad kunde jag påbörja middagen. Det blev fullkornsspagetti och korv"gryta". Ganska gott.

 

 

Under tiden var maken i garaget och byggde ihop nya stödhjul till sin helikopter.

 

 

När maten var klar fick jag gå ut och hämta honom.

Vi åt, plockade undan efter maten och maken började samla ihop det han skulle ha med sig. Själv packade jag en bok och min sudokutidning. :) Först tänkte jag inte följa med eftersom jag var så trött, men tänkte att jag behövde lite frisk luft.

 

 

Medan maken stuvade in allt han skulle ha med. Under tiden började jag dra upp tistlar som växt sig väldigt höga i ena hörnet av uppfarten. Det var riktigt roligt att dra upp dem och vips höll en dekorativ buske på att komma fram. :)

 

 

När vi kom till flygfältet kollade jag av med maken och listan att han inte glömde något, vilket han gjorde. ;)

Jag tittade på när han flög och det gick mycket bättre idag.

Två omgångar flög han.

 

 

När vi sen kom hem vid 20.30-tiden gick vi över och gav katterna mat. De blev mycket glada. :) 

Efter det gick vi och plockade hallon. De flesta var mogna och fina och vi fick ihop skapligt många.

 

 

Väl tillbaka på uppfarten fortsatte jag att dra tistlar och kom en liten bit på väg. Hade skapligt ont i ryggen till sist, så då gick jag in och diskade lite till och fixade.

 

 

Nu sitter jag här och bloggar. Strax ska jag renskriva makens kontrollista över det han måste göra och tänka på innan han kan flyga med helikoptern. Listan ska även lamineras, så jag måste värma upp laminatorn först.

Sen blir det sängen. Jag behöver mycket sömn och det vore trevligt om vi kom till jobbet tidigare imorgon. Då kan man sluta tidigare. :) Men jag tyckte jag var duktig som var på jobbet redan 7.50 idag. :)

 

 

Imorgon ska jag ringa och avboka nagelförstärkningen. Vi har inte råd att jag gör det nu, så jag får hoppas på att naglarna inte går sönder tills dess att vi har råd. :(

Av Patricia - 16 juli 2007 15:10

Det går himla segt fortfarande, men det går framåt.

Och som en vän sa innan idag. Jag ska vara nöjd om jag tar mig igenom dagen utan större problem. Så jag sänkte kraven på mig själv rejält och är nöjd att jag fortfarande fungerar någotsånär fortfarande. :)



Har försökt att få tag på folk på andra företag för att få lite rätsida här på våra saker, men det är svårt att få tag i någon nu när det är semester. Jag har pratat med ett antal semestervikarier som låtit smått förvirrade när jag behövt information. :)



Jag knäckte en liten minnesnöt innan eftermiddagsfikat iallafall.

Jag visste att jag skulle göra ett moment till efter det att jag lagt till en kund. Men jag kom inte riktigt ihåg hur jag skulle göra. Min nyanställda kollega visste inte ens att man skulle göra det momentet. Men jag kom på ganska snart hur jag skulle göra och var så nöjd att jag faktiskt kom ihåg. :) Tänk att man kan bli glad för så lite. Iallafall blir jag det. :)



Klockan 16 ska vi sluta idag. Hem och laga middag och sen bär det av till flygfältet. Man får ju passa på nu när det är fint väder idag.

Av Patricia - 16 juli 2007 12:26

Nu har jag ätit lunch.

Hamburgare (m ost på) i bröd (hemifrån) med lite grönsaker och till det uppvärmd pommes.

Inte det godaste i matväg, men det gick ner.



Nu är jag tillbaka och är jättetrött.

Får jag åka hem nu?

Mat
Av Patricia - 16 juli 2007 09:34

Kom i säng lite försent igår kväll. Tiden bara rann iväg tyvärr.

Men har sovit förvånansvärt gott inatt, vilket var bra.



Kom upp hyfsat bra imorse. Fick i mig bra med frukost, vilket var tur eftersom det inte kommer frukt till jobbet nu under två veckor.



Grannkatterna tog väldigt god tid på sig imorse att äta frukost. De fick gå ut efteråt och är ute nu när vi är och jobbar. Våra är dock inne.



Maken körde imorse. Tur var nog det för jag fick ett hyfsat stort ångestanfall i bilen. Jag grät när jag steg ur bilen. Jag vet inte riktigt varför jag fick det. Jag var inte rädd för att gå in och börja jobba. Det är tack o lov bättre nu, men inte helt bra. Men jag kan tackla det iallafall.



Det är i stort sett inga här på jobbet idag. Det är lugnt och skönt.

Den nya på jobbet är här idag. Hon är trevlig. Sommarjobbaren jobbar hemifrån idag, så henne får jag träffa imorgon.



Lite har jag fått gjort på morgonen. Vissa saker sitter låååångt inne tyvärr, men det går hyfsat. Min kod för att komma in på jobbet trodde jag att jag hade glömt. Tur att man har fotografiskt minne så jag kunde se min kod framför mig när jag stod där och skulle trycka. Mina lösenord till alla program var en annan spännande sak. Men jag kom ihåg alla, vilket var skönt.

Men oj vad man glömmer på fem veckor. Men min ursäkt är att jag inte hunnit jobba här så länge när jag blev sjuk.



Nu får jag väl jobba vidare.

Har fortfarande ont i magen, men det händer inget. Jag hoppas inte det gör det heller. Ska se om jag har Panodil i väskan. Det hade varit bra. Jag vill inte sitta här och ha ont.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards