Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Patricia - 6 juli 2007 10:31

Eftersom jag behöver komma in till stan idag skulle jag ha bilen. Tyvärr skulle inte grannen jobba idag så han skulle inte in till stan. Detta innebar att maken antingen fick ta bussen eller tåget. Det innebar även att jag skulle bli tvungen att köra honom till det ena eller andra.

 

 

Maken kom upp imorse, ett tag efter det att klockan "ringt". När frukosten var klar kallade han på mig och vi åt ihop. Han berättade då när tåget gick. Att ta bussen kl 9 var tydligen uteslutet och det hann vi inte heller.

9.08 eller 9.28 var de alternativ vi hade till tåget. 9.08 var också uteslutet. Jag försökte äta min frukost så fort jag kunde, men det gick inte så bra. Så vi satsade på 9.28

 

 

Jag var klar i god tid och väntade på maken som fick för sig att han skulle sitta och rensa plånboken på kvitton medan han borstade tänderna. Det tog en stund.

 

 

9.19 kom vi iväg. Det är ca 8-9 km till tågstationen. Och idag var det div vägarbeten på väg dit som gjorde att det tog ännu lite längre tid.

Nåja, vi hann dit i tid och jag sa till maken att jag stod kvar tills tåget kommit fall i fall. I värsta fall fick jag väl köra honom till stan.

 

 

Vi pussades och han steg ur. Gick upp på perrongen och kollade. Jag såg direkt att det inte skulle komma något tåg. Han kom tillbaka och satte sig i bilen. 10.14 stod det på tavlan att det skulle gå. 

 

 

Jaha. Ja det var ju bara att börja köra mot stan. Eftersom jag inte hunnit göra vid mig, samla ihop det jag skulle eller någonting kunde jag inte stanna kvar i stan, vilket hade varit smidigast. Så vi åkte till stan. Jag släppte av honom hyfsat nära jobbet (vägarbete i vägen) för att sen åka hem igen.

 

 

Detta lilla äventyr tog mig 50 minuter och jag är nu helt slut. Så jag ska samla ihop de saker jag behöver och sen ska jag vila. Det är ju trevligt om jag är någorlunda pigg ikväll. 

 

 

Och vad  var det som hade gått snett med tågtiderna då? Jo maken hade tittat i fel kolumn när han skulle kolla tiderna.

Så kan det gå. :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards