Alla inlägg den 9 juli 2007

Av Patricia - 9 juli 2007 22:42

Nu har jag bytt utseende här igen.

Vad tycks?

Bättre?

Sämre?

Who gives...? 

Av Patricia - 9 juli 2007 22:24

Ikväll har jag målat lite på ett stämpelmotiv jag tidigare har stämplat. Jag passade på att prova mina nya distresser och jag var mycket nöjd med dem. Härliga färger. Jag kommer nog efter hand att köpa fler och fler färger.

 

 

När jag sen målat klart klippte jag ut motivet och kände för att göra ett kort. Kortet blev sådär p g a en stämpel som inte riktigt tog som den skulle. Men jag har försökt rädda det lite.

 

 

Dock vet jag inte vem som ska få det eller till vilket tillfälle än, så text har inte kommit på kortet än. Men det gör ju inte så mycket å andra sidan.

Min tanke är att när jag vet vad det ska stå, ska jag använda Craft Robon och skriva ut det m h a den.

 

 

Grannarna som ska hjälpa till med toaletten kom förbi en sväng ikväll. Det blir antagligen så att den blir bytt imorgon kväll, vilket passar oss jättebra. Det ska bli så skönt att få bytt den. Så kan vi fika när vi är klara. Jag föreslog att maken kunde baka något imorgon. :) Lilla fräcka jag. Jag klarar inte att stå och hålla på så länge tyvärr. Men det kan nog bli jättetrevligt imorgon kväll, om allt bara går smidigt.

Av Patricia - 9 juli 2007 20:49

Fem eller sex maskiner tvätt blev det idag. Skönt.

Maken har hjälpt mig med lakanen. Det blev för tungt för mig att hålla på med.



Nu är korgarna i stort sett tomma. Jag tror det är julgransmattan som ligger i den ena och en handduk i den andra. De får tvättas en annan dag. 

Av Patricia - 9 juli 2007 18:40

Jag är såååååå nöjd med mig själv nu.

Sju par av makens byxor har jag nu lagat. Sex par var att sy i grenen. Han sliter väldigt duktig där. Det sjunde paret hade knappen gått av.

 

 

Jag var lite orolig att mina lagningar skulle synas, men det var knappt att det gjorde det. Det kändes väldigt bra. 

Passade på att förstärka några av dem längst ner där han också slitit på dem. Det syns inget alls när han har dem på sig att jag sytt där. :)

 

 

Så en hel del pengar har jag lyckats spara genom att han kan ha dessa ett bra tag till. Det var absolut inget fel på byxorna annars. 

 

 

Det var otroligt skönt att få gjort det. Vissa av byxorna har legat väldigt länge och väntat på att bli lagade. Fy mig. :(

Men nu är det gjort och jag känner mig superduktig. :) 

Av Patricia - 9 juli 2007 17:26

Läkaren från sjukhuset ringde i eftermiddags kl 16.09 Jag berättade lite hur jag mådde och att jag trodde att jag överansträngt magen. Hon frågade ganska snart om jag fått någon återbesökstid. Jag svarade nej och tillade även att jag tyckte det var konstigt. Det tyckte hon med. Hon tyckte det var väldigt märkligt att jag inte skulle kollas upp ordentligt med tanke på att det inte var en liten operation.

 

 

Hon avslutade samtalet med att meddela att den sköterska skulle ringa upp mig 5-10 min senare för att boka en läkartid denna veckan.

 

 

Max 3 min senare ringde telefonen igen och jag fick en tid på onsdag kl 13.

 

 

Och även om jag inte blöder längre, så är det ändå skönt att få en kontroll för att kolla att allt är bra. Svärmor sa senare att jag ska säga till dem att kolla mitt blodvärde eftersom jag blir så lätt trött.  

Så nu känns det lite bättre.  

Av Patricia - 9 juli 2007 13:31

I fredags när vi var på middag hos kompisar kom vi ju osökt in på hur det är med mig och lite på såren jag har. Jag berättade att jag har ett stort på 15-20 cm, ett i naveln samt ett på var sida om det stora. (det ser ut som en stor leende mun med skrattgropar btw).

 

 

Diskussionen blev om vilket som är äckligast. Att titta på sina egna sår (större variant som blivit sydda) eller på andras. Det var jag och mannen där som diskuterade detta.

 

 

Han tyckte att det var äckligare att titta på andras sår. Jag kommer dock inte ihåg varför.

Själv tycker jag det är betydligt äckligare att med mina egna, men det har mycket ihopkopplat med känseln där eller rättare sagt avsaknaden av känsel samt att jag tycker det är lite äckligt att känna på såret när man ska tvätta sig där osv.

 

 

Har tänkt vidare på det i helgen vilket nu leder till en omröstning jag strax ska lägga upp här. Det ska bli intressant att se om någon ens svarar där och vad resultatet blir. 

Av Patricia - 9 juli 2007 13:22

Fick papper om sjukpenning i fredags. Fyllde i en del igår och resten idag. Alla rutor där är inte helt lätta, iallafall inte i min värld.

 

 

Men nu är det ifyllt iallafall. Så det är bara frimärke so ska på och sen ska det postas. Jag hoppas inte det blir något krångel med utbetalningen sen. 

Av Patricia - 9 juli 2007 12:03

Idag är det måndag igen och maken har semester. Men trots det sitter han just nu och jobbar, stackarn. Jag tycker så synd om honom. Jag hoppas han inte behöver sitta så länge.

 

 

Själv tvättar jag undan det som ligger i korgarna. Jag är redan inne på min andra maskin tvätt.

 

 

Snart ska jag ut och hämta de saker jag kan bära som vi köpte igår. Bl a backarna jag ska ha i min tyghylla. :) Det ska bli så skönt att få ha tygerna ifred för katterna.

 

 

Tyvärr är vädret jättetråkigt idag, men tydligen är det så i hela Sverige i stort sett. Så det är ju en liten tröst.

 

 

Jag ska se om jag kan laga makens byxor idag också. Det vore bra att få gjort. Sen borde jag...och så var jag igång igen. :) Men en hel del ska jag verkligen försöka få gjort denna veckan utan att ta ut mig. :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards