Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Patricia - 5 juli 2007 23:21

Jag mår fortfarande väldigt bra. Jag har lett massor ikväll och det har maken gillat. :)

 

 

Vi har varit och handlat present till imorgon samt handlat lite mat. Jag har lämnat tillbaka en skärmaskin som var jättedålig. Trots att den skulle kunna skära igenom 10 ark i ett svep tog den sig knappt igenom ett ark. Dessutom lämnade den svarta märken och förstörde pappret ganska rejält. 

Efter en stunds diskuterande och demonstrerande för dem i förbutiken fick jag pengarna tillbaka. Jag har redan beställt en annan skärmaskin som jag hoppas få imorgon eller på måndag. Den kan dessutom göra snygga vikningar till kort. :) En skärmaskin från Fiskars fast endast i 30,5 cm och inte 36, men samma utseende.

 

 

Konstaterade att det snart är dags att börja planera julkort. Eftersom jag brukar göra ett antal och de tar ganska lång tid måste planerandet av hur de ska se ut börja tidigt. :) Så är det här hemma.

 

 

Vi har ätit gott ikväll. Det blev baguetter fyllda med allt möjligt. Vi har tittat lite på tv och nu för en stund sen spelade vi lite Guitar Hero tillsammans. Det är jättekul att spela ihop samtidigt.  Jag föredrar att spela bas och han gitarr. Vi har jätteskoj när vi spelar. :)

 

 

Nu är det strax sängen.

Imorgon är sista dagen denna veckan som maken ska jobba. Nästa vecka har han semester. Vi ska försöka hitta på lite roliga saker.

Jag ska köra honom till tåget på morgonen eftersom jag behöver bilen för att ta mig in till stan på eftermiddagen för att hämta honom så att vi tillsammans kan åka ut till kompisarna på middag. De bor också ute på landet, precis som vi.

 

 

Det känns just nu som att jag har goda chanser att kunna somna hyfsat lätt samt kunna sova gott. Det hade varit underbart. 

Så håll tummarna.

 

 

Natti. 

Av Patricia - 5 juli 2007 17:31

Oj vad jag mår bra just nu.

Jag ler och mår bara så bra.

Det känns som skönt, och ovant samtidigt. Eftersom jag inte vet hur länge det kommer att sitta i passar jag på att njuta extra mycket just nu. :) 

Av Patricia - 5 juli 2007 15:58

Innan i eftermiddag kom grannarna över (som bor lite längre bort på vägen). Hans pappa är rörmokare och själv har han pillat en hel del med sådant, så han fick ta en titt på vår toalett i badrummet som stått och runnit nu ett bra tag.

 

 

Efter mycket pillande kom han fram till att det nog var bäst att köpa en ny toalett. Så det får vi se till att göra nu så snart som möjligt. Grannen lovade att hjälpa till att installera den eftersom varken jag eller maken gjort det förr (och jag inte får eller kan just nu).

 

 

Under tiden han kollade toaletten stod jag och hans sambo och pratade. Hon erbjöd sig att gå promenader med mig då maken tydligen sagt till henne att jag behövde komma ut och dels röra på mig men även träffa andra än honom. :) Så på måndag ska vi höras av och ta oss en promenad.  En lugn sådan. Det ser jag fram emot. :) 

Av Patricia - 5 juli 2007 15:49

Usch så svårt jag har haft att bestämma mig för hur kortet skulle se ut! Sådana svårigheter har jag inte haft på länge. Det är verkligen dagens I-landsproblem, men det har varit jobbigt.

 

 

Själva delarna till kortet har jag haft, men det var själva komponeringen som var svår. Och jag var ju tvungen att bli klar med det idag eftersom att vi ska dit imorgon och jag inte ska vara hemma på dagen innan utan ska till stan för att kolla lite saker.

 

 

Men jag blev nöjd till sist. Det är en kvinna som gillar blommor och pilla i jord och odla saker. Så ett kort i grönt tyckte jag passade, men för att det inte skulle bli för grönt tog jag med lite rosa. :)

 

 

Själva bandet i grattis var inte lätt. Jag hade inget tillräckligt tunt band som var snyggt, så jag fick klippa till det. Att trä det sen var inte det lättaste. Tur att jag har en jättebra pincett.

 

 

Min största miss var baksidan. Jag hade mätt så fint och ordentligt vilja mått som kortet med text skulle ha, men trött som jag är så förväxlade jag höjd och bredd. Så man måste vrida kortet för att kunna läsa. Nåja.

 

 

Jag hoppas hon blir glad för det. Jag är iallafall nöjd med det. :) 

Av Patricia - 5 juli 2007 09:43

Kl 9 ringde jag kvinnokliniken. Nyss ringde en sköterska upp mig och jag beskrev att jag småblöder hela tiden samt att jag känner av såret, men att det ser fint ut. Det slutade med att hon bokade in en telefontid med läkare som är på måndag mellan kl 16 och 17. Så tills dess får jag ha det så här om det inte blir värre eller akut. Hon tyckte det var bäst att jag fick prata med en läkare som då hade läst min journal.

 

 

Så hjälpt än har jag inte blivit. Jag får gå här och småblöda.

Jag lovar att ta det lugnt idag. Disken har maken sagt att han ska ta när han kommer hem ikväll. Jag ska inte rensa byrålåda idag, även om jag vill få slängt en massa. Jag ska bara pyssla och vila idag.  

Av Patricia - 5 juli 2007 08:52

Det är helt otroligt. Jag somnade när vi tittade på Eddie I igår. Det var som om jag verkligen slappnade av när jag tittade på honom i sängen.

 

 

Och jag har inte haft en massa mardrömmar eller så, vilket också varit skönt att slippa. Sen att vi inte kom upp förrän 10 minuter sen för att vi somnade om när maken stängde av snooze imorse är en annan sak. :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards