Alla inlägg den 24 juli 2007

Av Patricia - 24 juli 2007 16:23

Jag är glad för att:


* solen skiner (hyfsat iallafall)

* jag slutar strax

* jag har så roligt på jobbet varje dag

* jag ska pyssla när jag kommer hem (maken ska laga mat)

* jag känner mig positiv och ser ljust på livet (just nu iallafall)

* det är Gilmore Girls på tv ikväll = mys i soffan

* maken är så söt på alla sätt och vis (puss bajbi)



Nu ska jag packa ihop och bege mig till p-huset och pussa på maken. :)

Av Patricia - 24 juli 2007 11:27

Nu är det alldeles strax lunch.

Jag är sååååå hungrig.

Provade att äta en banan till förmiddagsfikat idag istället för att äta mina mackor (som jag tänkt äta i eftermiddag istället).

För det första tappade jag bananen, eller rättare sagt så gick den av när jag precis skalat den. Den föll på min vita tunika och gjorde tre fina fläckar. :(

Sen mättade den inte vidare mycket. Jag är vrålhungrig nu.



Det ska bli så gott med mat. Det blir risotto idag igen. :)

Jag ska ha en kort lunch idag så att vi inte behöver sluta så jättesent idag. Jag är trött och vill hem och pyssla.

Av Patricia - 24 juli 2007 09:56

Imorse var det väldigt mörkt och grått. Så mörkt att jag bara hade lust att gå och lägga mig igen. Det hade varit skönt, men det gick ju inte.



Idag slapp vi gå över och mata grannkatterna. Grannarna kom hem igår. Skönt att inte behöva tänka på det. Ändå var det det första jag tänkte när jag vaknade imorse - att gå över och mata katterna. =)



När maken släppte av mig vid jobbet lyckades solen ta sig igenom molnen med sina värmande strålar och jag kände mig lite piggare.

Nu kan man t o m se ovanligt mycket himmel. Håller det på att bli lite finare väder kanske?



F-kassan ringde mig idag. Tydligen var jag sjukskriven t o m förra måndagen och inte till måndagen som jag trodde. Och jag hade skrivit att jag började jobba i måndags. Så hon ville bara kolla med mig att jag verkligen börjat jobba på måndagen. Så egentligen kunde jag börjat i tisdags och då kanske jag inte hade blivit lika trött eftersom det då bara handlat om fyra dagar och inte fem. Men men.

Pengarna därifrån får jag på torsdag. Kanonbra. :)



Kollade lönebesked från skolan. Jag ska få semesterlön imorgon. Alltid bra med lite extra pengar eftersom bilen ska in på service i augusti. Och sen får jag ju lön från bemanningsföretaget för juni. :)

Maken var så gullig och tyckte att vi kunde ta lite av semesterlönen och sätt in på min pysselfond.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards