Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

Aktiv kväll

Av Patricia - 16 juli 2007 22:00

När vi kom hem från jobbet började jag med att  släppa in grannkatterna.  De var så glada att få komma in.

Väl inne hos oss igen skulle jag laga middag men fick börja med att diska eftersom stekjärnet stod fint kvar på den fetfläckiga spishällen. När det var diskat och hällen var avtorkad kunde jag påbörja middagen. Det blev fullkornsspagetti och korv"gryta". Ganska gott.

 

 

Under tiden var maken i garaget och byggde ihop nya stödhjul till sin helikopter.

 

 

När maten var klar fick jag gå ut och hämta honom.

Vi åt, plockade undan efter maten och maken började samla ihop det han skulle ha med sig. Själv packade jag en bok och min sudokutidning. :) Först tänkte jag inte följa med eftersom jag var så trött, men tänkte att jag behövde lite frisk luft.

 

 

Medan maken stuvade in allt han skulle ha med. Under tiden började jag dra upp tistlar som växt sig väldigt höga i ena hörnet av uppfarten. Det var riktigt roligt att dra upp dem och vips höll en dekorativ buske på att komma fram. :)

 

 

När vi kom till flygfältet kollade jag av med maken och listan att han inte glömde något, vilket han gjorde. ;)

Jag tittade på när han flög och det gick mycket bättre idag.

Två omgångar flög han.

 

 

När vi sen kom hem vid 20.30-tiden gick vi över och gav katterna mat. De blev mycket glada. :) 

Efter det gick vi och plockade hallon. De flesta var mogna och fina och vi fick ihop skapligt många.

 

 

Väl tillbaka på uppfarten fortsatte jag att dra tistlar och kom en liten bit på väg. Hade skapligt ont i ryggen till sist, så då gick jag in och diskade lite till och fixade.

 

 

Nu sitter jag här och bloggar. Strax ska jag renskriva makens kontrollista över det han måste göra och tänka på innan han kan flyga med helikoptern. Listan ska även lamineras, så jag måste värma upp laminatorn först.

Sen blir det sängen. Jag behöver mycket sömn och det vore trevligt om vi kom till jobbet tidigare imorgon. Då kan man sluta tidigare. :) Men jag tyckte jag var duktig som var på jobbet redan 7.50 idag. :)

 

 

Imorgon ska jag ringa och avboka nagelförstärkningen. Vi har inte råd att jag gör det nu, så jag får hoppas på att naglarna inte går sönder tills dess att vi har råd. :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards