Direktlänk till inlägg 18 juli 2007

Att göra-lista

Av Patricia - 18 juli 2007 12:29

De som känner mig vet att jag älskar att göra listor.

Jag gör dessa för olika anledningar:

* Jag älskar pysslet med att skriva listor. Det är mysigt för mig

* Jag har bättre koll på vad jag behöver komma ihåg då minnet inte alltid är det bästa.

* Det känns skönt när man kan bocka av att man gjort något.

* Man får bättre och lättare översikt samt att man kan smidigare prioritera än om det inte är uppskrivet.



Förra veckan gjorde jag en att göra-lista.

Jag gjorde tre kolumner. En till mig, en till maken och en gemensam.

Sen började jag spalta upp det som jag kände behövdes göra under veckan. Det var allt från småsaker till större.

Jag tyckte det var jättebra att ha denna lista. Men dum som jag var hade jag den uppe i sovrummet.



Även denna vecka gjorde jag en sådan lista. Nu sitter den på frysdörren vilket gör den mer lättåskådlig. Så kan man fylla på den när man kommer på något.



Det jag nu kommit på är att jag och maken borde göra den tillsammans på söndag kväll istället. För jag har en känsla av att han inte kollar på den listan (fastän han borde). ;)



Just nu för tillfället gör jag listan på ett helt vitt papper (med hål i) och skriver förhand.

Jag är inne på att iallafall på söndagen skriva den på datorn eller iallafall göra linjer så att det blir lite snyggare skrivet än nu när det är lite snett. :) En mall kan man ju iallafall göra.

Mallen ska dock innehålla rader förutom det som är på bilden. Och vecka och datum kan man själv fylla i. 



Ett tips som någon annan kanske kan ha nytta av.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards