Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Typiskt kvinnligt?

Av Patricia - 22 juli 2007 14:37

Jag har en undran, en fråga rent av.

Är det kvinnligt att börja med en sak för att sen göra 1000 andra saker och till sist upptäcka vad det var man skulle göra från början?

Jag tror jag bloggat om detta "fenomen" tidigare, men det tål att skrivas om igen.



Jag skulle börja med att tömma en liten kartong för att göra en jättebra förvaring till mina omonterade stämplar. Idén är snodd/tagen från Tussan, som gjorde en jättefin förvaring. Min kommer inte i närheten av den sen, men jag ska göra mitt bästa.



Anyway. Jag var tvungen att göra av alla papper i en annan kartong, vilket gav resultatet att de sakerna fick i sin tur flytta till en tredje kartong. Upptäckte då lite klistermärken som skulle in i en pärm där jag samlat klistermärken i plastfickor.



Tyckte det var trångt i bokhyllan där jag hade kartonger. Så nedersta byrålådan i den stora byrån tömdes på det sista sen rensningen. Sen åkte en hel del ner där som jag inte använder alls ofta (läs: väldigt sällan).

Sen började jag organisera om stora delar av bokhyllan, vilket behövdes.



Däremellan hade min gamla skrivbordslåda som tog upp en hylla i den öppna garderoben hamnat på golvet för att rensas. När bokhyllan var färdigorganiserad tog jag itu med den. En hel del kunde slängas, vilket var bra. Det lilla som var kvar av gem och dyl, fick ligga i en liten bestickslåda. De går ner perfekt i Sturebyråarna jag har. Så då fick jag tömma en sådan låda på lite mönster till häftiga klänningar som jag en dag ska sy (har jag sagt i ca sex år). Dessa mönster samt två små kartonger behövde då ett nytt hem, vilket jag hittade efter en stund. Hittade häremellan lite fanérsaker som inte skulle ligga på konstiga platser utan jag försökte få ner dessa i den låda där de andra fanérsakerna ligger. Det gick inte att få in lådan helt. Så då var det bara att dra ut den samt den under för att hitta orsaken. När väl detta var fixat fick jag plocka undan lite på skrivbordet.



Förutom allt detta har jag hittat en kissfläck från pluttan, fått ta in makens skrivbordsstol för att pluttan ligger i min och hon är lite stingslig idag p g a minstingen (som faktiskt inte gjort henne något idag alls). Jag har även tagit ut skrivbordslådan som nu står på verandan och väntar på att bli utburen till garaget.



Så NU kan jag ta foto på min kartong till förvaringen för att visa hur den ser ut från början så jag kan jämföra när jag är klar.



Som ett ytterligare bevis för hur jag är hamnade jag på ytterligare en pysselsida när jag skulle lägga in en länk till Tussan (så ni kan se hur originalet ser ut). Hittade jättefina stämplar och kollrade bort mig där i en minut innan jag kom ihåg att jag faktiskt skrev på detta inlägg. :)



Som sagt. Är detta beteende typiskt kvinnligt eller är det bara vissa människor (däribland jag) som börjar på en liten sak och sen sätter igång hundratals projekt för att sen, OM man har tur, avslutar det jag började på från början som var så litet och snabbt egentligen? :)

Jag tar gärna emot era tankar och funderingar. Det vore jättekul att höra hur ni andra tänker. Är ni själva likadana? :)



Som en liten parentes vill jag bara tillägga att samtliga saker jag gjort (förutom att kolla stämplarna), behövdes göras förr eller senare, så jag har inte gjort något i onödan eller så och det är jätteskönt att det är gjort. :)




 
 
Kajsa

Kajsa

22 juli 2007 15:38

Så är jag också! Vet inte om det beror på könet direkt =P

http://kajsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

FF

22 juli 2007 15:43

Maken är också sådan. Så kanske inte. Men frågan är om det finns en majoritet hos något av könen, eller om det är högst personligt. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards