Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Lugn dag?

Av Patricia - 22 juli 2007 22:23

Äntligen kom jag igång med att ta foto på lådan där jag ska förvara mina omonterade stämplar. Jag kom t o m så långt att jag hunnit göra fyra färdiga förvaringskort. Jag hade tidigare målat de flesta av det första paketet hÄnglar, så jag tog dem och satte på framsidan.



Jag är väldigt nöjd med resultatet hittills. Nu har jag dock inga färdigmålade hÄnglarfigurer kvar, så jag har stämplat upp dem. Så nästa steg är att måla dem för att sen laminera även dem. Det är bra att ha en laminator, även om den är lite liten. Fast den kan ta upp till A4, så jag ska inte klaga.



Efter hÄnglarna är det dags för mina swirls som jag köpte för inte så längesen. De ska också få hamna i lådan.

Sen har jag skrivit upp alla färger som jag har i stämpeldynor, chalks och distresser. Det var en del. Det är ju väldigt bra att ha koll på vad man redan har när man står där i affären. Och eftersom jag ska dit imorgon tänkte jag att en sådan lista var bra att göra redan idag. Den fick en liten utsmyckning på utsidan bara för skojs skull. :) Listan ska jag sen lägga i plånboken.



Maken har sågat ner plommonträdet efter mycket krångel med att låna hjälm med visir samt att få igång motorsågen. Jag hjälpte till sen att lägga i vagnen till åkgräsklipparen för att sen släppa in maken i hästhagen. I hästhagen finns (bakom el-linor) en dunge med träd. Där in kastade sen maken (och jag lite lite lite) grenarna. Hästarna gick naturligtvis i den hagen idag och var jättenyfikna. Lite för närgångna för min smak. Jag är fortfarande hästrädd även om det blivit betydligt bättre sen hästarna kom hit. Men enorm respekt har jag fortfarande. När vi skulle in där andra gången (av fyra eller fem) hittade jag linor att spänna för att skärma av hästarna (trodde jag). De höll sig borta ända tills när vi höll på att köra ut sista gången. Då visade de så fint att de minsann kunde komma till oss från andra hållet. :) Men då var vi tack o lov redan ute.



Det som är kvar nu av trädet är en klätterställning till katterna. Bild kommer senare. Vi får väl se om de kommer att använda det nu när det inte finns något lövverk att gömma sig i.



Den grövsta biten av stammen på delen som föll har maken sågat upp i lagom stora kubbar som sen svärfar ska få ta med sig hem. Han har nämligen svarv och annat så han kan leka. Och det är ju bara bra om det kommer till användning. :)



När vi väl var färdiga med att få undan "trädet" gick jag in för att göra middag (se separat inlägg). Det blev jättegott. Under tiden gick maken över till grannkatterna för att ge dem mat och rensa deras lådor.

Efter maten gjorde jag lunchlådor (blev sex stycken), diskade undan och rengjorde spishällen. Tömt diskmaskin och fått ner disk hann jag med när jag lagade maten.



Det kändes fantastiskt skönt att få undan allt redan ikväll och inte låta det stå i några dagar som det annars brukar göra av någon anledning. ;)

När det var klart försökte jag få in katterna. Minstingen fick jag småjaga i trädgården, men fick tag på henne till slut.



När alla tre var inne stängdes altandörren till min glädje och till katternas förtret. Jag ville inte ha dem ute eller ha dörren öppen när vi skulle duscha. Vem som helst KAN komma in och jag vill inte känna det obehaget när jag står och duschar. Då vill jag kunna koppla av.



Nu är jag färdigduschad (maken med) och min lilla lista ska läggas i plånboken. Sen ska jag ner coh spela någon låt med maken. :) Sen blir det sängen och fortsätta läsa Harry Potter (inte den senaste).

Men först blir det ett inlägg om vad jag hittade på till middag.


P.s Behöver jag tala om att jag är helt slut? Har dessutom ont i ryggen av allt. Sa jag att jag skulle ta det lugnt idag? *skrattar* Naiva lilla jag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards