Direktlänk till inlägg 20 november 2007

Mörker dygnet runt

Av Patricia - 20 november 2007 13:29

Just nu är vädret inte alls kul. Det är konstant grått och halvmörkt. Jag blir trött och hängig och har ingen energi. Och jag är inte den enda.  Det känns som om alla blir lite långsammare. Ingen orkar hålla farten uppe när dimma och gråhet äter upp energin för oss.



Jag skulle vilja vara ett mumintroll som sover på vintern. Fast jag kan tänka mig att vara vaken lite och njuta av vintern inomhus. Men stanna hemma, vila, äta lite gott och pyssla, läsa eller bara sova. Eller varför inte mysa ner sig i soffan och titta på film?



Det är vad jag vill göra idag iallafall. Det hade varit mysigt.



Men istället sitter man här på jobbet och har gjort allt jag redan kan göra Jag får ett litet mail då och då och ett telefonsamtal då och då. That's it. Och det fixar jag fort.



Och vädret gör att alla bilar blir jätteskitiga. Blääääääääää. Och vi behöver verkligen tvätta vår nya bil. Maken och jag har haft diskussioner om var och hur vi ska tvätta bilen. Men nyss kom jag på en lysande idé. Jag har för mig att vi köpt allt vi behöver till att tvätta bilen. Det handlar mer om någonstans att stå. Och det har vi ju. I garaget på mitt jobb finns en eller t två biltvätthallar där man kan stå. Varför inte stanna kvar en eftermiddag och tvätta av den här då? Ingen hyra/timme att betala och vi vet vad vi använder. Nya svampar osv. Jag hoppas maken också tycker det är en bra idé. Synd att bilen kommer att bli lika skitig igen så fort vi kör hem. :(

 
 
antigone

antigone

20 november 2007 13:55

Håller med dig om vädret- drar verkligen fram det allra tristaste ur den.....och man blir så tröööööög och seeeeeg!
Men du, det är bara 3-4 månader kvar innan våren kommer.....hepp! ;-)

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

FF

20 november 2007 15:45

Ja, verkligen.

Jag blir piggare bara när det är advent. Alla ljus som kommer upp i fönsterna piggar upp mig oerhört. Så jag känner inte att jag ens behöver vänta så länge som 3-4 månader. :)

 
Åsa A

Åsa A

20 november 2007 18:55

Hehe... ibland är det bra med gamla halvrisiga bilar - vi struntar i att tvätta våra istället. Känns inte lönt att tvätta och hålla på när de blir smutsiga så fort vi kör till eller från hemmet... nackdelen med att bo på landet. Men det kan jag stå ut med. ;)

http://asa.kfib.org

 
Ingen bild

ff

20 november 2007 21:41

*ler* Jo. Vi har ju inte tvättat gamla bilen överdrivet mycket, men därför har den också rost nu.

*ler* Ja tack o lov har inte vi så mycket grusväg som ni har. Men smutsigt blir det snabbt på motorvägen också.

Nåja, det blir bättre på våren sen. :)

Tack för i söndags förresten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards