Alla inlägg den 28 november 2007

Av Patricia - 28 november 2007 13:29

Fick precis detta mail.

I år delas 5,5 miljoner telefonkataloger ut. Rätt
onödigt va? De flesta checkar ju ändå telnummer via nätet.



Telefonkatalogen belastar miljön på onödigt sätt vad det

gäller transporter och papper (0,7% av Sveriges förbrukning).



Det är lätt att avbeställa katalogerna. Det tar 1 minut av
din tid och du gör en insats för miljön!
2007 var det enbart 3500 personer som avbeställde
telefonklatalogerna, låt det bli 1 miljon nästa år.



Gå in här och avbeställ katalogen. Det har jag gjort.

Av Patricia - 28 november 2007 13:11

Nu har jag kunnat sova en stund. Det var skönt. Har lite mindre ont i magen vilket underlättar en del.

 

 

Ångestträningen gick jättebra. Lite nyfiken var jag och gluttade ibland på datorn, men kände inte ångest eller oro. Dessutom skrev maken på msn när han loggat in. :)

 

 

Borde ta och fixa lunch, men är lite motvilllig till att stå upp. Det låter fånigt, men det är bäst när jag ligger ner. Så jag får se om jag får i mig någon mat eller om jag får vänta tills middagen ikväll. 

 

 

Jag borde ringa rektorn också och säga upp mig. Men orkar inte med henne just nu. Så jag väntar lite. 

Av Patricia - 28 november 2007 08:44

Eftersom jag sovit sådär inatt, har jätteont fortfarande och knappt kan röra mig är jag hemma idag, stationerad i sängen. Det blir min plats idag.

Maken har värmt vetekudden, tagit upp dator till mig, gett mig juice, värktablett, telefon och en frukost som är lika fin som den jag får när jag fyller år. Han är så underbar. *ler lyckligt*

 

 

Jag vet att jag skrev för ca en månad sen att jag trodde att det bara fanns en återförsäljare av Whipper Snapper-stämplar. Jag hade fel. Jag har hittat ett nytt ställe, för mig, som har mycket därav bl a w s.  Stämpelgården heter den.  Jag skulle vilja besöka den affären nästa gång jag är nere i Malmö. 

Gissa om jag blev glad att se att de har dem och dessutom ett riktigt bra utbud av stämplarna. Önskar jag hade pengar så jag kunde beställa några därifrån.

 

 

Och förutom detta idag har jag ångestträning.

Maken åkte nyss till jobbet. Jag försöker känna mig "normal" att han åkt. Det kommer att gå bra. Inget kommer att hända honom. Jag ska äta min frukost och läsa lite Harry Potter. Jag ska förutsätta att han kommer fram bra. Jag tittade inte på klockan när han åkte och har inte tittat på klockan nu heller. Jag ska inte hänga över datorn för att kolla när han loggar in på jobbet.

Jag undrar hur det kommer att gå.

Än så länge känns det rätt ok. Lite oro finns det, men jag försöker mota bort den och än så länge går det faktiskt riktigt bra. Hoppas jag kan klara det. Det hade varit så skönt att få berätta det imorgon på samtalet att jag klarat av det bra en gång. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards