Alla inlägg den 23 november 2007

Av Patricia - 23 november 2007 21:18

Det har verkligen vräkt ner snöblandat i eftermiddag.

I sta'n lade det sig inte men här ute ligger det.

Det är strax under noll grader och det lär väl försvinna, men just nu är det vitt ute och det är helt otroligt mysigt! :)

Jag är lycklig. :) 

Av Patricia - 23 november 2007 13:46

Klockan är här 13.46 och det är i stort sett helt mörkt ute redan.

Inte undra på att jag är jättetrött.

Det känns jättemärkligt.

Och det lär dröja ett tag innan alla gatlyktor tänds.

Nej det känns verkligen helmysko att det redan är så mörkt.

Det småduggar ute här i stan och i Norrköping vräker regnet ner tydligen. Det är säkert på väg hit. Det skulle inte förvåna mig. Men det får gärna dra åt andra hållet.



När kommer snön till oss?

Av Patricia - 23 november 2007 13:23

Denna veckan som snart är över skulle jag och M få reda på om vi ska få fast anställning eller om vi ska sluta 31/12. Detta sa vår handläggare förra veckan när vi hade våra samtal.



Men hon kommer inte att ringa idag heller. Så jag får gå i ovisshet över helgen. Inte kul, men det ska inte få deppa ner mig.



Och vi har inget att göra på jobbet heller. Just nu sitter jag av tiden. Vi har för längesen gjort det vi kan och ska. Det finns inte mer för oss att göra. Det är verkligen tråkigt i längden. Jag blir jättetrött och seg, vilket jag inte vill bli. Jag vill ha att göra.



Vi har ingen aning om hur det ser ut efter nyår där vi är nu heller, d v s företaget vi är uthyrda till. Vi väntar fortfarande på att vi ska ha ett telefonmöte med en av cheferna som finns någon annanstans i landet. Men det händer inget. Det börjar verkligen bli ont om tid att lära upp någon nu känns det som. Men det är inte mitt problem. Det är företagets. :)



Jag stannar nog till strax efter fikat. Sen tar jag helg. Det behöver jag.

Av Patricia - 23 november 2007 09:46

Idag har jag fått lön. :)

Det känns fint.

Fick en liten tunn katalog från Panduro igår.

Där fanns ett litet stämpelset med tre snöflingor som är så fina. Även presentpapper som var jättefint.

Men som vanligt måste man beställa för minst 190:- och sen tillkommer porto. Ska se om jag kan fixa det utan att behöva beställa där.

Av Patricia - 23 november 2007 09:38

Igår kväll var en lugn kväll.

Jag tittade lite på tv och jag läste lite. Jag tror jag stickade två eller tre rader på halsduk nr tre (den andra julklappen).



21.35 låg jag i sängen med min bok. Det var hur skönt som helst. Jag steg upp för att hämta min nässpray (som underlättat jättemycket inatt) och läste sen lite till. Hade lite sura uppstötningar, men det var överkomligt.



Och jag tror att jag somnade innan 22.30, vilket var helt underbart. Och imorse kände jag mig lite mer utvilad. Hade dock ändå lite svårt att komma upp ur sängen. Hade Pluttan vid mina fötter vilket är ovanligt men väldigt mysigt. :)



Skitmycket trafik när vi skulle till jobbet. Mindre kul.

Har jobbat undan nu samt hunnit äta fredagsfralla. Så nu blir nog resten av dagen hyfsat lugn.



Ska sluta lite tidigare idag har jag tänkt. Ska hälsa på en kompis en stund innan jag åker och hämtar maken för att fredagshandla tillsammans med alla andra.



Jag känner mig riktigt glad idag, trots att jag är PMS-ig. :)

Vädret är grått och trist, precis som det varit heeela veckan, men det struntar jag i idag. För i helgen ska det städas och pyntas och bli supermysigt hemma hos oss. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards