Alla inlägg den 25 november 2007

Av Patricia - 25 november 2007 19:16

Idag skulle vi fortsätta städa. Men istället för att komma igång och göra det gjorde vi allt annat kändes det som.

 

 

Vi kom ganska tidigt fram till att vi inte skulle gå på operan idag. Båda var trötta och kände sig hängiga. Den går i vår igen. Vi får ta och se den då. 

 

 

När det gäller städningen är sovrummet städat. Det är bara nya lakan som ska på.

Mitt när jag städade sovrummet såg jag att pluttan kissat på min byrå och jag har inte sett det. Jag blev jättearg och uppgiven på henne. Så började vi diskutera hur vi ska göra med henne och hur vi kan göra och ska försöka och det slutade med att jag fick ett skapligt ångestanfall och kunde inte andas och grät. Jag städade klart sovrummet med stängd dörr så det bara var jag och pluttan där inne. De andra höll på att busa med henne så hon fick det lugnare inne hos mig. Hon lade sig hos mig i sängen och vi somnade. Maken kom in en stund och slumrade han med tills han gick ut och vi sov vidare. Det var inte tänkt att jag skulle sova, men jag blev så trött efter anfallet.

 

 

18.25 vaknade jag och gick ner. Maken satt vid sin dator och hade inte städat vidare. Han ville inte störa.

 

 

Så jag har dammsugit sov- och arb.rum

Nu tar han toaletten där uppe.  Sen får det bara. Det går inte att städa pysselrummet eller gästrummet. Men pysselrummet har iallafall fått ljusstakar.

 

 

Minstingen och hankatten är ute då de är jätterastlösa så att pluttan får det lite lugnt med mig.

 

 

Jag ska ta och börja med middagen har jag tänkt.

 

 

Det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig söndagen. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards